Ubisoft, nasıl bu kadar çok Assassin’s Creed oyunu yaptığını açıkladı

Ubisoft, nasıl bu kadar çok Assassin’s Creed oyunu yaptığını açıkladı

Ubisoft, bölünerek çoğalma taktiğini uyguladı.

Video oyunlarının geliştirme sürecinin öyle birkaç ayla sınırlı olmadığı biliyoruz. Özellikle AAA kalitedeki oyunların geliştirme süreçleri 3 veya 4 yılı geçen bir zamana kadar yayılabiliyor. Bu süreci aşağı yukarı bilmemize rağmen, 2007 senesinden itibaren her yıl veya iki yılda bir yeni Assassin’s Creed oyununun çıkışını yapmasını pek sorgulamamıştık. Yorumlar genelde oyunun iyi mi kötü mü olduğuna dairdi. Sonrasında serilerin kendisini tekrarladığından yakınıldı ama sürekli yeni oyun üretilmesinin sırrı sorulmamıştı ve açıklanmamıştı. Sonunda Ubisoft; ünlü video oyunu serisinin, her yıl yeni bir oyun çıkarabilmesinin perde arkasını detaylarıyla açıkladı.

Meğer Ubisoft stüdyoları, Assassin’s Creed oyunları için kendi içlerinde bölünmüşler.

Açıklamalara, daha doğrusu yukarıda verdiğimiz tabloyu incelediğimizde, aklımıza muhtemelen Call of Duty serisi gelecektir. Bu FPS türü serinin başlarda 2, sonrasında da 3 geliştirici ekibe dağıtıldığını biliyoruz. Ubisoft da buna benzer bir yöntemi, çekirdek ekipleri fazla karıştırmadan, sistemli yardımlaşma ve birlikte çalışma sayesinde başardığını görüyoruz. Yukarıdaki görseli incelediğimizde, serinin ilk oyununu geliştiren Ubisoft Montréal ekibinin ikinci oyunun geliştirme sürecinde Singapur stüdyosundan yardım aldığı görülüyor. Bu basit yardımlaşma dinamiği, serinin sonraki oyunlarında biraz daha karmaşık bir hal alırken, çekirdek ekipler bölünerek yola devam ediliyor.

Ubisoft cephesinin en güçlü ekibi olan Ubisoft Montréal, serinin 2. oyunundan sonraki oyunlarda ana geliştirici gibi görülürken, stüdyo içerisindeki farklı bir ekibin, çalışmalara başlandığı görülüyor. Yani serinin 2. oyunu ve sonrasında çıkan 2 oyun henüz çıkışlarını yapmadan, farklı bir ekip tarafından Assassin’s Creed III geliştirilmeye başlanıyor. Serinin 3. ana oyunu 2009 senesinde geliştirilmeye başlanıp, 2012 senesindeki çıkış tarihine kadar da bu ikinci ekip çalışmalarını sürdürürken, serinin ikinci oyunun geliştirilme sürecine yardımcı olan Singapur ekibinin yine yardıma geldiğini görüyoruz.

Anlatımı böyle uzun uzadıya sürdürebiliriz ama tabloyu incelemek, ekiplerin Assassin’s Creed oyunlarına katkılarını anlamak için çok daha açıklayıcı olacaktır. İlerleyen süreçleri tablonun üst kısmındaki yıllardan takip ederken, hangi geliştirici ekibin dahil olduğunu, tablonun sol tarafından görebiliyoruz. Grafikteki renkli kısımlarda da seriye ait oyunların kısaltmalarını inceleyebilirsiniz. Ayrıca tabloya baktığımızda gözümüzden kaçabilecek ilginç birkaç hususu da eklemeden geçmeyelim. Burada serinin bazı oyunlarının, gelişim sürecinin önce başlatıldığı halde, çıkış tarihlerinin sonraki yıllara yayıldığı da görülüyor.

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir