Avatar
Yazar: Mert Durmaz, Editör Yazım tarihi: 13.10.2016

Son yıllarda hem Uncharted'ın hem de Tomb Raider serisinin başarılı oyunlarını sıkça görür olduk. Her iki seri de aynı türe mensup yapımlar oldukları için, haliyle oyuncular da bolca kıyaslama yapıyorlar. Her ne kadar biz bu oyunlar arasındaki rekabeti üst noktada görsek de, Tomb Raider serisinin 2013'te sil baştan yapımından sorumlu olan Crystal Dynamics ekibinden bir geliştirici, bizim gibi düşünmüyormuş. Firmada topluluk yöneticisi olarak çalışan geliştiricinin neden böyle düşündüğünü gelin kendisinden dinleyelim.

Tomb Raider, Uncharted

20 yıllık geçmişi olması sebebiyle, Tomb Raider serisi bu yarışa tabii ki bir adım önde başladı. 2007 yılında Tomb Raider'dan esinlenmelerle serüvenine başlayan Uncharted serisi kısa sürede aksiyon macera türünde liderliği eline almayı bildi. O sıralar Lara Croft'un da pek başarılı oyunu çıkmayınca, seri 2013'te radikal bir değişikliğe giderek Crystal Dynamics'in ellerinde sıfırdan yapıma başlandı. 2013'te çıkan ilk oyun her ne kadar çok başarılı olsa da bir ilginç yanı vardı. O da Lara Croft'un, çırak olarak işe başlayan Nathan Drake'ten esinlenmesiydi. İki oyun arasındaki bu esinlenmeler çok başarılı yapımlar çıkmasına da ön ayak oldu.

Tomb Raider ile Uncharted arasındaki bu tatlı çekişmeyi ve biraz da geçmişlerini anlattıktan sonra gelelim Crystal Dynamics'te çalışan geliştirici Meagan Marie'nin açıklamalarına. Topluluk yöneticisi olarak çalışan Meagan Marie, iki oyun arasındaki rekabet ve oyuncuların tutumlarıyla ilgili olarak, "Hepimiz aksiyon macera oyunlarını seviyoruz değil mi? Uncharted çok şahane, birçok yeni şeyi başarabilmiş bir seri. Ancak bu türde birkaç marka için yeterli yer olduğuna inanıyorum. İki oyunun birbiriyle rekabete sokulması bana saçma geliyor. Aramızda hiçbir rekabet yok. Biz, oyunlarımızı daha iyi noktalara taşıyabilmek için hep kendimizle yarışan firmalarız. Ayrıca iki yapımın da bambaşka oyunlar olduğuna inanıyorum. Özellikle hayatta kalma ögelerine daha çok odaklandığımızdan beri bunu rahatlıkla söyleyebilirim. Aynı arenada yer alan çok farklı oyunlarız." dedi.

Geliştiricinin açıklamalarından anladığımız kadarıyla, Crystal Dynamics rekabete girdiğini hissetmiyor. Zaten Naughty Dog firması, Uncharted 4: A Thief’s End ile birlikte seriyi noktaladıklarını belirtmişti. Tomb Raider'ın ise devam oyunlarının yakın zamanda çıkacağını düşünüyorum. Açıkçası iki yapımın da aksiyon macera türünde devrim niteliğinde adımlar attığını, bu yüzden tatlı rekabete sokulmalarını keyifli buluyorum. Siz, Uncharted ile Tomb Raider arasındaki bu ilişkiyi nasıl buluyorsunuz? Lütfen yorumlarda belirtiniz.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.