Avatar
Yazar: Oktay Fırat Ural, Editör Yazım tarihi: 29.04.2016

5 yıldan fazla süre Sony Computer Entertainment'da "Lider Ağ Programcısı" olarak çalışan Glenn Fiedler'ın bloğunda yazdığına göre, bu haliyle Tom Clancy’s The Division'ı hilecilerden korumak mümkün değilmiş.

the division wallhacks

Fiedler'a göre yapılan hileleri engellemek için bütün ağ kodunun (netcode) baştan yazılması gerekiyormuş, çünkü konsol sürümlerinde güvenli olan istemci türünün PC'de aynı güvenliği vermesi mümkün değilmiş. İstemci tarafından çalıştırılan ek bir program ile bellek (RAM) içini kurcalayarak sınırsız can, sınırsız mermi ve aynı bölgede ışınlanmak bile mümkün hale gelmiş durumda. Bu durumun oyun yazılırken güvenilir istemci ağ modeli kullanıldığına delil olduğunu ve bu model ile PC platformunda oyuncuları korumanın mümkün olmadığını vurgulayan Fiedler "Umarım yanılıyorumdur ve bir çözümleri vardır." diyerek sözlerine devam etti.

Açıkçası, betadan beri devam eden sorunlar ve bütün bu göstergeler tecrübeli ismin haklı çıkacağına işaret ediyor. Bu kadar büyük potansiyeli olan bir oyunda böyle bir hata yapmak hayret verici bir durum doğrusu, ilerleyen dönemlerde üzerine eğilip sorunu çözecekler mi yoksa yine PC platformuna üvey evlat muamelesi mi yapacaklar, bekleyip göreceğiz. Umarız bu sorunlar kısa sürede çözülür ve bu kadar büyük beklentiyle oyunu satın alan oyuncular mağdur olmazlar.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.