Avatar
Yazar: Mert Durmaz, Editör Yazım tarihi: 24.10.2016

Önümüzdeki günlerde çıkışını yapacak olan birinci şahıs aksiyon oyunu Titanfall 2'nin geliştiricisi Respawn Entertainment, oyunun PlayStation 4 Pro'daki teknik detaylarını açıkladı. Geliştirici ekipte yapımcı koltuğunda oturan Drew McCoy yaptığı açıklamada, oyunun PlayStation 4 Pro'da doğal 4K çözünürlüğünde çalışmayacağını açıkladı. Peki, 10 Kasım 2016'da çıkacak Sony'nin yeni konsolundaki bu ekstra gücü geliştirici ekip nerelere kullanmış gelin daha yakından inceleyelim.

Titanfall 2

Stevivor adlı internet sitesine konuşan Drew McCoy, "AAA seviyesindeki oyunların yakın zamanda doğal 4K desteği sunabileceğine inanmıyorum. Böyle oyunları doğal 4K çözünürlüğünde çalıştırabilmek için çok daha iyi bir GPU gücüne ihtiyacımız var." açıklamasını yaptı. Açıkçası yapımcının sözlerine hak vermemek elde değil. Zaten şu ana kadar doğal 4K desteği alacağı duyurulan oyunlar da genelde küçük çaplı veya grafiksel açıdan iddialı olmayan oyunlar oldu.

Böylesine yüksek tempoda ilerleyen bir oyun için FPS oranları elbette çok önemli. Oyunun duruma göre çözünürlüğünü düşürdüğünü, duruma göre ise yükselttiğini söyleyen Drew McCoy, PlayStation 4 Pro'daki ekstra donanım gücüyle beraber daha stabil FPS oranları yakalandığını belirtti. Sadece stabilite yakalamakla kalmayan geliştirici ekip, yapımcının dediğine göre daha yüksek çözünürlük, daha kaliteli gölgelendirmeler ve partikül sayısında iyileştirmeler yapmış. Yapımcı, oyunda yer alan dinamik çözünürlük değiştirme olayının, PlayStation 4 Pro'nun güçlü donanımı sayesinde daha az düştüğünü de sözlerine ekledi. Titanfall 2'nin, 28 Ekim 2016'da PC, PlayStation 4 ve Xbox One platformları için çıkış yapacağını hatırlatalım.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.