Avatar
Yazar: Mert Durmaz, Editör Yazım tarihi: 10.11.2016

Titanfall 2, kendine çıkış dönemi itibariyle her ne kadar yanlış bir zaman seçmiş gibi görünse de aldığı olumlu yorumlarla bu yılın belki de en sürpriz oyunlarından biri oldu diyebiliriz. Senarist ve oyunun hikaye modundan sorumlu olan Mackey McCandlish, seriye ilk kez bir senaryo modu eklemenin zorluklarını anlattı. Aynı zamanda bu modu geliştirmek için epey kısıtlı bir süreleri de olduğunu söyleyen Mackey McCandlish, geliştirici ekibi bu yönüyle övmeyi de unutmadı. Gelin, Titanfall 2'nin hikayesinin ne gibi aşamalardan geçtiğini dinleyelim.

Titanfall 2

Titanfall 2'nin tekli oyuncu modunun geliştirme süreciyle ilgili GameReactor'a konuşan Mackey McCandlish, "En basit şekilde tanımlamam gerekirse, geliştirici ekibimizle gerçekten gurur duyuyorum. Çok kısıtlı bir sürede amaçladığımız şeyi böylesine kaliteli bir şekilde ortaya koymak gerçekten inanılmaz. Hikaye modunun tasarımından da biraz bahsetmem gerekirse, 3 farklı döngü üzerinden işleyen bir sistem yaptık. Pilot savaşları, pilotların platform ögeleriyle etkileşimi ve Titan savaşları, ilerleyişi sıkıcı kılmadan oyuncuya sürekli farklı bir şeyler sunabilme zenginliğine sahipti. Aksiyon arenasının tekdüzeleştiği ve her yapımın artık daha fazla birbirine benzediği şu dönemlerde, oyunculara daha önce pek sunulmamış bir şey sunduğumuz için şanslıyız." dedi. Anlaşılan ünlü senarist ve tasarımcı, ekibinden ve çıkardıkları işten epey bir memnun kalmış.

Hikaye modunun tasarım dilinin nelerden etkilendiğiyle ilgili de sorular alan Mackey McCandlish, "Titanfall 2'nin hikaye modunu tasarlamaya başlamadan önce birçok farklı oyun deneyimledik. Gerçek zamanlı strateji türünü birinci şahıs aksiyon türüyle harmanlamaya çalışan oyunları bile görme fırsatı bulduk. Bu deneyimlerimizden çıkardığımız ana bilgi, aksiyon oyunlarının temasından uzaklaşıp başka şeyler de entegre etmeye çalıştıkça yapımın daha zayıf bir hale bürünmesi oldu. O yüzden biz de tekli oyunculu kısım için eski aksiyon oyunlarından kendimize örnekler aldık. Bulmaca ögeleri ve platform mekanikleriyle birlikte bu bölümü yeterince farklı bir hale getirdik. Açık konuşmam gerekirse bu formülün işe yaradığı için çok gurur duyuyorum." dedi. Sıradan bir oyun yapmak yerine farklılaşma yolunda büyük araştırmalar yaptıklarını belirten Mackey McCandlish, görünüşe bakılırsa bu emeklerinin karşılığını almış.

Kısıtlı bir zamana sahip olmalarına rağmen, oyunculara sıradan bir aksiyon oyunundan daha fazlasını sunma amacıyla yola çıkmaları bile bu geliştirici ekibi övmemize yeter diye düşünüyorum. Umarım birçok oyun da Titanfall 2'nin bu başarısından kendilerine örnek alır ve sonuç olarak oyun sektörü daha iyi yapımlara kavuşur. Mackey McCandlish'i tanımam etmem, o yüzden Titanfall 2'nin gerçekten iyi bir oyun olup olmadığını merak ediyorum diyorsanız, tarafımızdan yapılmış detaylı incelemeye de buradan ulaşabileceğinizi hatırlatalım efendim.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.