Avatar
Yazar: Can Dikiş, Editör Yazım tarihi: 16.02.2014

‘’Büyük umutlarla piyasaya sunulan yeni bir mmorp…’’kestik.  bu cümleyi buradan itibaren kesiyorum arkadaşlar. Oyun dünyasının gelmiş geçmiş en büyük trajedilerinden biri olma yolunda ilerleyen ‘wow killer’ tanımlaması yüzünden artık hiçbir mmorpg’ye o çok sevdiğim ‘büyük umutlarla’ bakamıyorum maalesef.

TESO

Bu durum Ben affleck’ın yeni batman seçildiği gerçeği kadar canımı sıkıyor ne yazık ki. Son 5 yılda piyasaya sürülen mmorpg’leri düşünce de bu hareketime anlam kazandırmak hiç de zor olmaz herhalde. Peki ne yapıyoruz? Oyunun ismi ne olursa olsun o ‘wow killer’ sıfatını bir kenara bırakarak denemeye başlıyoruz. O oyunun ismi Elder Scrolls Online dahi olsa bile.

Açıkçası Skyrim hastalığından-iyi anlamda- sonra yeni bir elder scrolls’a, özellikle de devasa online bir elder scrolls fikrine negatif yaklaşamazdım. Eğer ki doğru bir şekilde piyasaya sürülür ve doğru bir şekilde pazarlanırsa oyun dünyası en azından 5 senelik düzgün bir mmorpg kazanabilirdi. Oynanabilecek düzgün bir mmorpg’nin de mevcut olduğunu söyleyemem şu sıralar. Wow’un hali ortada, Eve Online, Star Wars the Old Republic, Guild Wars 2 dersek bir elin parmaklarını dahi geçemiyor maalesef.

Swtor demişken, sahi wow killer olmak için en fazla potansiyele sahip olan oyunlardan bir tanesiydi değil mi swtor? Free2play’e geçtiğini hatırlatmak isterim aylar öncesinden eheheh.-çok acıklı bir durum aslında, bakmayın güldüğüme.- Elder Scrolls tıpkı swtor gibi çok iddaalı giriyor mmorpg dünyasına. Yapım maliyeti epey yüksek ve elbette ödeme seçenekleri ile de çokça tartışılıyor şu sıralar. Oyun çıktığında oynayabilmek için 60-65 dolar civarı oyunun kendisine, aylık da 15 dolar bayılmamız gerekecek. Yapımcılar böyle söylüyorlar.

The-Elder-Scrolls-Online-bannermen

Ek bir ırk ve birkaç ekstra özellike kazanabilmek için de imperial edition paketini alırsak da 140 dolar ödemek zorundayız. Açıkçası oyun daha buradan, çıkmadan error veriyor. Aylık ödemeyle Çıkan neredeyse tüm mmorpg’lerin bir yılını doldurmadan bedava olduğu şu piyasada böyle cüretkar kararlar vermek büyük risk doğrusu. Wow bile 12 dolar yahu. Ayrıca oyunları da çok pahalı değil. Ancak tüm bunların dışında o imperial edition olayı başlı başına bir saçmalık. Zaten insanların para ödeyip oynadıkları bir oyunda ne diye ekstra para verip ekstra özellik isteyen bir paket hazırlarsınız ki? Dediğim gibi, beta öncesi çok sorunlu ve önyargılı başladım oyuna. Ben değil sadece, eminim ki bir çok kişi aynı sorun var sorularla betaya atlamıştır. Peki atladık da ne oldu? Anlatalım.

Oyuna girer girmez bizleri güzel bir müzik ve login ekranı karşılıyor. Oyunun bütününe hakim olan o muhteşem atmosferin habercisi login ekranını geçtikten sonra epey detaylı bir karakter yaratma ekranına geliyoruz. 3 taraf var ve bir çok farklı ırk mevcut.  Her mmorpg’de karakterme yaratma ekranlarında çokça vakit öldürmüşümdür, bu denli detaylı olunca da giremedim bir türlü oyuna. En sonunda nord bir dragonknight yaratıp oyuna başladım.

The-Elder-Scrolls-Online-bug-attack

Oyunun ilk quest’leri diğer mmo’lara nazaran çok daha akıcı. ilk birkaç görevin cehennemde başlayan karakterimizi tekrar hayata döndürme temasında olmasından dolayı epey içine çekiyor oyun daha başlar başlamaz. Bu quest’ler oyunun devamında da aynı şekilde devam ediyor. Git ordan 3 papatya topla gel, git 10 tane solucan doğra tarzı görev hiç yoktu sanırım. Seviye atlama olayı da epey yavaş.  3-4 saat oynayıp ancak 6 level’a kadar gelebildiğimi söylesem anlarsınız herhalde durumu. Wow’da bile 4 saatte 20 level olabiliyoruz rahat. Belki daha fazla. Ancak tabii gördüğüm her ozana yapışıp, ateş etrafında birkaç kişiye söylediği şarkılara eşlik edip zaman kaybetme durumum da vardı, bu da yavaş seviye atlamamı etkiledi epey.

Beta da olsa rp yapmaya bayılan biri olarak her gördüğüm fırsatı değerlendirdim. Ve kesinlikle oyunun sağlam bir rp havası içerisinde olduğunu söyleyebilirim. Mekan tasarımlarının ve haritanın wow’dan eksik kalır yanı yok. Bunlara bahsettiğim eğlenceli questlerde eklenince oyunun giriş safhaları cidden sağlam. Yetenek sistemini de ben çok beğendim açıkçası. Tam olarak bir yetenek ağacımız yok oyunda, onun yerine karakterimizin her bir ana özelliğine göre çeşitlenen yetenek kısımları mevcut. Class’ına, mesleğine, kullandığı silahlara göre değişen skiller var ve birbirinden farklı karakterler yaratmak elimizde. Beni az da olsa umutlandırdı açıkçası bu detaylar. O güzel elder scrolls atmosferini de oyuna iyi yedirmişler.

The-Elder-Scrolls-Online-fields

Belki de  yapımcılar en çok buna güveniyorlar, pvp’nin de epey sağlam olacağını varsayaraksak ortaya güzel bir şeyler çıkıyor.Ancak sorun, oyuncular bunu yer mi? Ben oynar mıyım? Buna cevap veremiyorum mesela. Zaten daha end- game’i görmeden kesin ‘bu oyun patlar yea’ ya da ‘oo süper olacak, wow kiiler ahanda budur’ tarzı vasat önermeler yapanların yanından hemen uzaklaşın. Şu anda bir şeyler söylemek güç. Oyunun büyük eksiği o 15 dolar aylık ödeme. Şunu kesinlikle söyleyebilirim, eğer bu oyun aylık 6-7 dolar civarı bir aylık ödemeyle çıksa peynir ekmek gibi satar.

Ancak oraya 15 doları koyunca herkesin kafasında soru işareti oluyor, oyunu alanlar da bir zaman sonra sıkılıp bırakıyorlar. Ve yine aynı tarife; free to play olan büyük bir yapım daha. Oyunun Bir beta testi daha olacak çıkmadan, onu da oynayınca daha kesin bir şeyler söyleyebilirim. Ya da ilk çıktıktan bir ay sonra belli olacaktır zaten elder scrolls’un geleceği. Mega server’ları, farklı skill sistemi, güzel atmosferi ve elder scrolls lore’u ile bütün o negatif enerjisine rağmen az da olsa ışık var. Umut var sevgili okur!

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.