Avatar
Yazar: Yaşar Baturalp Artar, Editör Yazım tarihi: 06.06.2017

Bir oyunu oynamak için ilk defa açtığınızda, istediğiniz ana unsur sizi kendine çekmesi olacaktır. Gerek oynanışı, gerek hikayesi ve gerek ise grafikleri ile bizleri etkileyen oyunları her zaman diğerlerinden yukarıda tutmuşuzdur. Çıkışını gerçekleştirdiğinde bizler, yani oyuncular tarafından oynanmasına rağmen oldukça eleştirilen bir oyun olmuştu The Elder Scrolls Online. Bunun sebebi ise bir The Elder Scrolls oyununun, MMO olsun veya olmasın yüzeysel hikaye anlatımına sahip olmasıydı. Bu durum sebebiyle oyuna şans vermeyen oyuncuların eline, bir fırsat daha geçmiş durumda.

The Elder Scrolls Online, Morrowind yükseltmesi ile birlikte dev gibi bir içerik paketini bizlere sunuyor. Oyunu halihazırda oynamakta olan oyuncuları da oldukça mutlu edecek bu yükseltmeye, şimdi inceleme yazımızda detaylı olarak bakacağız. Aynı The Witcher 3: Wild Hunt'ın Blood and Wine ek paketinde olduğu gibi, bir içerik paketinin nasıl olması gerektiğini adeta oyunculara gösteriyor Morrowind. Yıllar sonra döndüğümüz Vvardenfell toprakları, yepyeni Warden sınıfı, daha önce görmediğimiz PvP modları ve detaylı görevler bizlere sunuluyor. Dilerseniz lafı daha fazla uzatmayalım ve inceleme yazımıza geçelim, ne de olsa bunların hepsinden zaten detaylı olarak bahsedeceğiz.

The Elder Scrolls Online: Morrowind

Yıllardır görmediğimiz topraklar yeniden bizleri bekliyor.


Geçmişten gelen bir toprak.

The Elder Scrolls III: Morrowind ile bizleri etkilemeye başaran seri, aynı etkileyiciliği neredeyse bire bir olarak sunmaya başka bir oyun ile dönüyor. The Elder Scrolls Online: Morrowind ile kendimizi oyun başladığında Vvardenfell'e doğru ilerleyen bir kayıkta buluyoruz. Olaylar ve mekanlar, orijinal Morrowind'in 700 yıl gerisinde yer alıyor. Henüz o zamanki kadar zarar görmemiş topraklar ve değişik yapıdaki coğrafyası ile hemen ilgimizi çekmeyi başarıyor oyun. Karakterimizi yarattıktan sonra karşımıza bir eğitim bölümü çıkıyor, tabii ki her oyunda olduğu gibi eğitim almalıyız ancak birkaç sorun da beraberinde geliyor. Eğitim oyuna yeni başlayan oyuncular için de, oyunu önceden oynamış olanlar için de o kadar gereksiz ki adeta bitse de gitsek moduna giriyorsunuz. Seyda Neen'i eğitimden sonra görmeyi dört gözle bekliyoruz ne de olsa.

Yükseltmenin kapalı beta incelemesinde belirttiğim eksiklerin pek çoğunun hala düzeltilmemiş olması beni üzmedi değil. Yeni oyuncu kazandırabilecek boyutta bir yükseltme paketinin, hataları düzeltilerek hazırlanması gerekirdi diye düşünüyorum. Morrowind yükseltmesi ile birlikte The Elder Scrolls Online, en büyük haritasına kavuşmuş oldu. Haritanın büyük olması genellikle bir şey ifade etmese de, içerikle dolu olduğunu da eklersek oldukça açıklayıcı olacaktır. Dev mantarlarla dolu ormanlar arasında görevleri tamamlamak, bazen kolaylık bazen ise zorluk oluyor. Şunu söylemeden geçmeyeyim, her ne kadar çevre oldukça detaylı tasarlanmış olsa da oturup izleyeceğiniz türden değil maalesef. Maalesef diyorum ama, bir MMO oyunundan da böyle bir beklentimiz olması biraz lüks kaçar açıkçası.

Haritanın tasarımının ve şehirlerin yerleşiminin ise, oldukça başarılı olduğunu söylemem gerek. Oynadığım süre boyunca bir yerden diğerine seyahat etmek, hiçbir zaman sıkıcı olmadı. Bineğiniz ile ilerlediğinizde her şey çok daha hızlı geliyor, bunu da bir artı olarak eklemeliyim. En son yıllar önce gördüğümüz Morrowind'i arkadaşlarınızla veya diğer oyuncularla çevrim içi olarak deneyimlemek oldukça heyecan verici bir deneyim oluyor, benden söylemesi. Çevrenin de oldukça güzel, kaliteli tasarlandığını ve yaratıldığını söyleyerek bu konu ile ilgili sözlerimi sonlandırıyorum. Tabii ki bildiğiniz bir haritanın oyuna eklenmesi, bir MMO oyununu satın almak ve oynamak için o kadar da ikna edici bir unsur değil. Dilerseniz gelin genel oynanış ve görevler hakkında biraz konuşalım.

The Elder Scrolls Online: Morrowind

Şehirler oldukça güzel işlenmiş, harita oyuncuyu sıkmıyor ve zengin.


Görevlerin bir derinliği var.

The Elder Scrolls Online: Morrowind ile birlikte yepyeni bir hikayeye, daha doğrusu görevler tarafından çizilen bir senaryoya adım atıyoruz. Bu konuda ilk dikkatimi çeken ise, görevlerin artık bir derinliğe sahip olması oldu. Oyunun orijinalindeki veya diğer paketlerindeki görevlerden çok daha detaylı bir anlatım ile karşımıza çıkıyorlar. Bu noktada da Morrowind yükseltmesinin beni etkilemeyi başardığını rahatlıkla söyleyebilirim. Oyunun görevlerinin bir kısmını tamamladıktan sonra şehirlerin çoğuna ister istemez gitmiş olacak ve bölgeyi tanımış bulunacaksınız. Oyunun görevleri sadece oyuncuya deneyim kazandırmak için kullanmaması, dünyayı da tanıtması bu ek paket açısından oldukça iyi olmuş. Tabii ki sadece görevlerden değil, yapıdan da biraz bahsetmek istiyorum. Oyundaki sıradanlık tam anlamıyla sökülüp atılmış ve yerini çeşitliliğe bırakmış.

Morrowind ile tanıştığımız veya daha önce adını duyup da oldukça nadir olarak gördüğümüz, pek çok taraf bizlerin karşısına çıkıyor. Vvardenfell'in pek çok bölgesi "House" adı verilen farklı organizasyonlar tarafından kontrol altında tutuluyor. House Redoran ve House Hlaalu bunlara verebileceğim güzel iki örnek. Oyunun çeşitlilik kazanması ve saldırgan tavırlarınızın veya davranışlarınızın bir karşılığı olması açısından bu organizasyonlar mükemmel. Attığınız adımlara dikkat etmeniz ve kendinizi kontrol altında tutmanız gerekiyor, aksi takdirde bu organizasyonlardan biriyle karşı karşıya gelme ihtimaliniz artıyor. The Elder Scrolls Online, tek başına oynadığınız kısmında bir noktadan sonra sıkıcı olmaya başlayan bir oyun haline gelmekten bu sayede kurtulmuş gibi görünüyor.

Tekdüze olmayan görev yapısı, görevlerin içeriğini size aktarmadan anlatabileceğim kadarıyla oyunu oldukça dinamik hale getiriyor. Bir görevde bir suikastın parçası olmanız gerekirken, bir diğerinde ise hırsızlık yapmak zorunda kalabiliyorsunuz. Morrowind ile tek oyunculu oynanışa çeşitlilik kazandırılmış olması, oyunu çok daha oynanabilir bir hale sokuyor. Oyunun bize sunduğu senaryo ve oynanış derinliği de bununla sınırlı kalmıyor. Her şehrin, yerleşim alanının kendine ait bir hikayesi var ve olaylar bu hikaye ile bağlantılı bir şekilde ilerliyor. Oyuncunun görmesi veya göz boyamak amacıyla yazılmayan hikayeler, oyunu ilgi çekici hale getiriyor. The Elder Scrolls Online: Morrowind yükseltmesinden önce yalnızca deneyim ve para kazanmak için yaptıklarımdan bu yükseltme ile birlikte çeşitli şekillerde zevk almaya başladığımı rahatlıkla belirtebilirim.

The Elder Scrolls Online: Morrowind

Her görev, bizlere farklı bir kapıyı aralıyor.


Yeni bir sınıf, Warden.

"Bir yükseltme paketi bize ne kadar fazla şey sunabilir ki?" diye düşünüyor olabilirsiniz, ancak şimdiye kadar anlattıklarımız Morrowind'in getirdiklerinin sadece yarısı oldu. Daha önce görmediğimiz, yepyeni bir sınıf olan Warden bizlerle buluşuyor. Bu sınıfı oyundaki diğer sınıflar arasından en farklılaşmış sınıf olarak gördüm. Yetenekleri oldukça çeşitli ve ayrık olan bu sınıfın ilerleyebileceğiniz yetenek zincirleri de birbirlerinden oldukça bağımsız. Bu oyunu çok daha çeşitlilik sahibi hale getirirken, sınıf üzerinde uzmanlaşmayı ise zorlaştırıyor. Arasında seçim yapmanız, öğrenmeniz ve ustalaşmanız gereken o kadar çok konu var ki arasından çıkmak zor hale gelebiliyor. Daha önceden The Elder Scrolls Online oynamış olsam da, Warden'ı deneyimlemek bana bile etkileyici geldi, açıkça söyleyebilirim.

Sadece yetenekler arasında seçim yaptığımız için mi zor diyor olabilirsiniz, hayır bu yetenekleri kullanması da zor. Örneğin benim tercih ettiğim zincirde "Fungal Growth" adlı bir yetenek bulunuyor. Yirmi metre yarıçapındaki 6 dostunuzu ve sizi iyileştirmeye yarayan bu yeteneği doğru zamanda kullanmanız oldukça önemli. Erken kullanırsanız hiçbir işe yaramayacak olan bu yetenek, doğru zamanda kullandığınızda ise oldukça kritik bir görev üstleniyor. Diğer bütün yeteneklerin de benzer zorlukta olduğunu göz önüne alırsak, ustalaşması ve öğrenmesi zor bir sınıf ortaya konmuş diyebiliriz. Yeni oyuncular, yani başlangıç için fazla kaçabilecek bir sınıf olsa da; oyundan alabileceğim her şeyi aldım diyenler için mükemmel bir seçim olabilir. Yetenek görsellerinin ve animasyonların da detaylı bir şekilde tasarlandığını bir artı olarak eklemeliyim.

Güçlerinin temelini doğaya dayandıran Warden sınıfının "Winter's Embrace", "Animal Companions" ve "Green Balance" olmak üzere üç farklı zinciri bulunuyor. Bunlar adlarından da anlaşılabileceği gibi sırasıyla kış şartlarına, hayvanlara ve bitkilere dayanıyorlar. Örneğin az önce sizlere bahsettiğim yetenek "Green Balance" zincirine ait bitki tabanlı bir yetenekti. Yeteneklerin bu şekilde çeşitlendirilmiş olması ve Warden sınıfının bir noktaya sıkıştırılmamış olması da dikkatimi çekti. Özellikle bu sınıfın güçlerinin büyük bir bölümünün başka sınıflarda bulunmaması özel olma durumunu da artırıyor. Hem tek oyunculu modda hem de PvP modunda oldukça kullanılacak ve işe yarayacak bir sınıf olarak görünüyor Warden. Morrowind yükseltmesinin getirdiği içeriklerde, haritadan sonra benim gözümde en çok dikkat çeken unsur olmayı da başarıyor.

The Elder Scrolls Online: Morrowind

Warden sınıfı, ustalaşması gerçekten zor bir sınıf.


Battlegrounds, yeni PvP modu bizlerle.

Şimdiye kadar The Elder Scrolls Online: Morrowind tarafından getirilen, tek başınıza vakit geçirdiğiniz unsurlardan bahsettik. Ancak bu büyük yükseltme paketi bambaşka bir şeyi daha yanında getiriyor, yeni PvP modu Battlegrounds. Kısa süreli ve hızlı olması için tasarlandığı geliştiriciler tarafından da belirtilen bu mod, The Elder Scrolls Online'a yeni bir hava katıyor diyebilirim. Oyuna girip rekabet dolu bir şekilde birkaç kere oynayıp çıkmak isteyen oyuncular için, ideal bir mod olmuş. Oyundaki turnuvavari, rekabetçi yapının artmasına yardımcı olacak bu modun tek bir negatif yanı var diye düşünüyorum. The Elder Scrolls evreni gibi detaylı ve derinlemesine bir evrende yer alan bir MMO için, fazla yüzeysel bir mod olarak kalıyor Battlegrounds. Tabii ki zaten böyle olması için tasarlandığından üstünde çok durmayacağım, ancak her oyuncunun sevebileceğini söyleyemem.

Dörder oyuncudan oluşan üç farklı takımın birbiriyle savaştığı bu modda takım arkadaşlarınızı korumalı, rakiplerinizi birlikte yok etmelisiniz. Takımınızla oynamak her zaman daha kolay olsa da, tek başınıza "yalnız kurt" olarak savaşabilir ve bütün düşmanları mağlup etmeye çalışabilirsiniz. Savaşların oldukça kısa sürmesi ve az önce de söylediğim gibi oynanışın hızlı olması, Battlegrounds'u normal PvP savaşlardan ayırıyor. Bu modda savaşabilmek için ise, karakterinizin 10. seviye olması gerekiyor. Açık konuşmam gerekirse, karakterinizi bu seviyeye getirmek o kadar da zor değil. Ayrıca 10. seviyeye ulaşana kadar oyuna hakim olmuş ve temel hamleleri öğrenmiş oluyorsunuz. Geliştiricilerin böyle bir taban sınırlama getirerek bütün oyuncuların deneyimini iyileştirmesi oldukça yerinde bir karar olmuş.

Büyük bir PvP modu olan Battlegrounds'un kendi içerisinde 3 farklı türü bulunuyor. Bunları "Bayrağı Ele Geçir", "Takım Ölüm Karşılaşması" ve "Üstünlük" olarak sıralayabiliriz. Her biri adını açıkladığı için detaya girmeyeceğim, ancak bu modlar sayesinde oynanışın bir hayli çeşitlendiğini söyleyebilirim. Her karşılaşma sonunda neredeyse yaptığınız her şey için madalya kazanma şansınız ortaya çıkıyor. Bu bir takım arkadaşınızı iyileştirmek de olabilir, düşmana hasar puanı vermek de. Battlegrounds'un benim en çok ilgimi çeken özelliklerinden birisi, bir liderlik tablosuna sahip olması oldu. The Elder Scrolls Online, Morrowind yükseltmesi ile birlikte oyuncuların çok daha çekişmeli bir biçimde rekabet edebileceği bir oyun haline gelebilir. Rekabete dayalı oyunların popüler hale geldiği günümüzde, bu oldukça iyi bir atılım olmuş.

The Elder Scrolls Online: Morrowind

Kendini rekabet arenasına atmak isteyen oyuncular için, Battlegrounds modu ideal.


The Elder Scrolls Online, Morrowind ile bambaşka bir kapı açıyor.

Oynanış ve çeşitlilik bakımından The Elder Scrolls Online oyuncularını memnun edecek olan Morrowind, pek çok imkanı oyuncuların önüne koyuyor. Oyunun gelmiş geçmiş en büyük haritası olan Vvardenfell, sadece büyüklüğü ile kalmayarak zenginliği ile de bizleri kendisine çekiyor. Morrowind yükseltme paketindeki senaryonun mükemmel paylaştırılmış olması da artı olarak değerlendirdiğimiz unsurlardan. Şehirlerin hikayeleri, görevlerin hikayeleri ve diğer parçalar birleştiğinde bir MMO'da göremeyeceğiniz bir hikaye çizgisi ortaya çıkıyor. Ayrıca The Elder Scrolls Online'da şimdiye kadar gördüğümüz en derin yapılı görevler de Morrowind ile bizlerle buluşuyor. Oyunun yepyeni sınıfı olan Warden da ustalaşması zor ve detaylı bir sınıf olarak ilgimizi anında çekmeyi başarıyor. Bu sınıfın mükemmel düşünüldüğünü ve detaylara dikkat edilerek tasarlandığını rahatlıkla söyleyebilirim.

Oyunun yepyeni PvP modu olan Battlegrounds, Morrowind yükseltmesinin Vvardenfell'den sonra en ilgi çekici unsuru oldu benim için; sizler için de öyle olacaktır diye düşünüyorum. Oyunun daha önce hiç görmediği bir oynanış stiliyle karşınıza çıkması, bir anda etkileyici oluyor. ZeniMax Online Studios tarafından geliştirilen The Elder Scrolls Online, Morrowind yükseltmesi ile birlikte neredeyse hiçbir eksisi olmayan bir desteği kendisinde buluyor. Yepyeni bir sınıf, yepyeni bir harita, derinliğe sahip çeşitli görevler ve mükemmel bir PvP modu Morrowind ile sizleri bekliyor olacak. Oyunun bu yükseltmesini incelediğim süre boyunca, yeni PvP modunun yüzeysel olmasından başka ve eğitim bölümü dışında hiçbir eksi ile karşılaşmadım desem yeridir. Bu da bu yükseltme paketinin ne kadar takdire şayan olduğunu gösteriyor.

[inceleme]

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.