Leadergamer

© 2007-2023 Gamer Media Tüm Hakları Saklıdır. Bu sitenin veya içeriğinin hiçbir kısmı telif hakkı sahibinin izni olmadan çoğaltılamaz.

Avatar
Yazar: Ender Öztürk, Editör Yazım tarihi: 14.01.2025

Microsoft ve FTC arasındaki dava sırasında yaşanan beklenmedik bir sızıntı sayesinde Bethesda’nın The Elder Scrolls 4 Oblivion Remake için planlarından ilk kez haberdar olmuştuk. Bu bilgi, pandemiden önce Bethesda’nın iç yayın programını ortaya koyan bir belgenin, dava süreci içinde kamuya açık dosyalara yüklenmesiyle ortaya çıktı. Hatırlanacağı gibi, belge çeşitli projeler ve potansiyel çıkış tarihlerini içeriyordu.

Oblivion yeniden yapımına dair, o zamandan bu yana pek az bilgi ortaya çıkmıştı. Ancak, geçtiğimiz hafta ortaya çıkan yeni gelişmeler bu sessizliği bozdu. İnternet dedektifi Timur222, projenin Virtuos isimli bir oyun geliştirme stüdyosunda çalışan bir Teknik Sanat Yönetmeni tarafından ele alındığına dair ipuçları buldu. Bugün ise MP1st tarafından ortaya atılan yeni bir rapor, Virtuos’un bu projeyi Unreal Engine 5 motoruyla gerçekleştirdiğine dair detaylar sunuyor.

The Elder Scrolls 4 Oblivion Remake Nasıl Olacak?

MP1st, eski bir Virtuos çalışanının kişisel web sitesinden elde ettiği bilgilere dayanarak The Elder Scrolls IV Oblivion Remake sürümünde önemli oyun iyileştirmelerinin yer aldığını bildiriyor. Bu iyileştirmeler altı temel alanı kapsıyor:

  • Dayanıklılık Sistemi: Oyuncular için daha az sinir bozucu hale getirilmiş. Örneğin, dayanıklılığın tamamen tükenmesi durumunda yaşanan nakavtların sıklığı azaltılmış.
  • Sinsi Mekanikleri: Hasar formülü yeniden tasarlanmış ve oynanış dınamikleri geliştirilmiş.
  • Engelleme: Soulslike oyunlarından ilham alan modern bir engelleme sistemi eklenmiş.
  • Okçuluk: Oyunun birinci ve üçüncü kişi perspektifinde daha akıcı hale getirilmiş.
  • Vuruş Tepkisi: Hem oyuncu karakteri hem de NPC'ler için daha çarpıcı ve etkileyici bir hasar geri bildirimi sistemi sunulmuş.
  • HUD (Head-Up Display): Daha erişilebilir ve göze hitap eden bir tasarıma kavuşturulmuş.

Virtuos, daha önce The Outer Worlds: The Spacer’s Choice Edition ve Konami’nin Metal Gear Solid Delta: Snake Eater projelerinde çalışmasıyla tanınan deneyimli bir stüdyo. Unreal Engine 5 kullanarak Oblivion’u yeniden inşa ettikleri iddiaları, bu projenin hem teknik hem de estetik açıdan modern çıtaları yakalayacağına işaret ediyor.

The Elder Scrolls 4 Oblivion Remake

Raporda oyunun resmi duyurusu veya çıkış tarihi ile ilgili herhangi bir bilgi verilmedi. Xbox Developer Direct’in yaklaşan sunumunda bu projenin yer alabileceği umudunu taşıyanlar için önemli bir not: Microsoft, bu etkinlikte gösterilecek oyunun tamamen yeni bir proje olacağını açıkladı. Dolayısıyla Oblivion yeniden yapımı burada yer almayabilir.

Ayrıca, Windows Central'dan gelen son dedikodular, “yıllarca geriye giden köklü bir Japon serisine” dair yeni bir oyun üzerinde duruyor. Ancak Oblivion hakkında yükselen spekülasyonlar göz önüne alındığında, oyunun yakın zamanda duyurulması ihtimali yüksek görünüyor.

Oblivion’un yeniden yapımının Skyblivion’un çıkış yılında duyurulma ihtimali dikkat çekici bir rastlantı olabilir. Skyblivion, Oblivion'u Skyrim’in motoruna taşımayı amaçlayan bir toplam dönüşüm projesi olarak dikkat çekiyor. Proje lideri Rebelzize, daha önce yaptığımız bir görüşmeye göre Bethesda'nın Oblivion ile ilgili planları konusunda herhangi bir endişe taşımadığını belirtmişti.

Oblivion yeniden yapımına dair ortaya çıkan bu detaylar, hayranların heyecanını arttırıyor. Resmi bir duyuru olmasa da, süz konusu sızıntılar ve raporlar, Bethesda'nın bu ıkonik RPG'yi modern oyun standartlarına uygun bir şekilde geri getirmek üzere harekete geçtiğine işaret ediyor.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.