Avatar
Yazar: Evrim Kılıç, Editör Yazım tarihi: 28.06.2013

Karakterlerinize "Sleeper Agent" deniyor ve oyuna başladığınızda, o ajanı uyandırmış oluyorsunuz. Oyun size üç günlük yiyecek, su ve erzak temin ediyor. Ardından mücadeleye başlıyor ve kendinize kaynak sağlayabileceğiniz yerler arıyorsunuz. Oyunda yalnız değilsiniz; oyun içi eşleştirme sistemi sayesinde, genellikle bir takımın parçası olarak ilerliyorsunuz. Tabii burada takım koordinasyonu önem kazanıyor. Arkadaşlarınıza Buff sağlamak, haritada düşmanları işaretlemek, yeri geldiğinde erzakları onlara bırakmak gibi pek çok davranış sizden bekleniyor olacak.

Oyunda zengin bir yetenek ağacı var. Bu yetenekler sadece hasar artırımı ya da rakibi baskı altına almak değil; aynı zamanda özel ekipmanları, belli bir cooldown süresiyle kullanabilme imkanı da tanıyor. Mesela bir radar dalgası yaratarak, etrafınızdaki tüm düşmanları kısa bir süreliğine görünür yapabiliyorsunuz. Veya, özel bir bombayı düşmanların üzerine fırlatıp, zamandan kazanabiliyorsunuz. Oyunda yeri geldiğinde zamanla da yarışmanız gerekiyor; bir yeri kurtardıktan sonra, sizi alması için beklediğiniz araç henüz gelmemişken, diğer oyuncularla çatışmaya girmek zorunda kalabilir ve ganimetinizi kaybedebilirsiniz. Ganimetler, The Division'un sunduğu kıtlık ortamında, envanterinizi genişletmek için en önemli yol olarak göze çarpıyor.

the-division-leadergamerOyunda çeşitli Fraksiyonlar bulunuyor. Mesela, Deus Ex: Human Revolution'da da adı geçen FEMA bunlardan biri. Bazıları insanların yararını düşünüp, size yardımcı olabilecekken; bazıları kendi çıkarlarını kollamak istediği için karşınıza dikilecek. Yani aslında ajanlarımız, tam bir kurtlar sofrasına düşmüş durumda. Kime güvenip kime güvenemeyeceklerini iyi seçmeli, yeteneklerini bu ölçüde kullanmalılar. Ayrıca hem Android hem de iOS tabletlerde çalışacak bir yardımcı uygulama sayesinde, haritayı yukarıdan inceleyecek; düşmanları işaretleme, bölgeleri gözlemleme, iyileştirme drone'u gönderme, yetenekleri açma/kapatma gibi pek çok işlevde bulunup, oyun deneyiminizi arttırabileceksiniz.

Oyun grafik açıdan epey ileri düzeyde ki zaten yeni nesil konsollar ve PC'ye gelecek oyundan böyle bir şey bekleniyordu. Snowdrop adlı grafik motorunu kullanan oyunda, animasyonlar en ince detayına kadar gözlemlenebiliyor. Binalar, araçlar, kar taneleri, duman, sis gibi pek çok görsel öge, şu anki konsolların muhtemelen kaldıramayacağı kadar geniş bir mesafeye yayılmış durumda. Çok çok uzaklarda bile bir şeylerin yaşandığını görebiliyorsunuz. Bu da oyunun ne kadar büyük bir ortamda geçtiğini ortaya koyarken, atmosferi de güçlendiriyor.

Ses efektlerine başarılı diyebiliriz. Özellikle sesli iletişimin artık harici donanım gerektirmeden gerçekleşeceği yeni nesilde, bu çok önem taşıyor. Çatışma seslerinin arasında, telsiz sesleri kaybolmuyor. Birbirinizi duymaya devam edebiliyorsunuz. Takım olarak çalışmanın önemini yukarıda da belirtmiştik, bu yüzden iletişim halinde kalmak gerekiyor. Oyunun sesleri işleme yeteneği, buna engel olmuyor. Şu an müzikler için fazla bir şey söylemek mümkün değil; çünkü oyunun bir demosu dahi yok. Fakat bu bir online oyun olduğundan, müziğin öne çok da çıkacağını düşünmüyorum. Karakter seslendirmeleri vs. başarılı görünüyor ki zaten oyunun geneline yayılmış bir seslendirme olacak gibi. Atmosferin baltalanmaması için özen gösteriliyor diyebiliriz.

The Division, 2014 yılında gelecek. Evet, oyunun önünde belki de bir yıl daha var. Bu bir yıllık süreçte ne gibi geliştirmeler yapacaklar, bilemeyiz; ama PS4, Wii U ya da XBOX ONE almayı düşünenler için yeterli bir süre olduğunu söyleyebiliriz. PC'lerinizi de hazır tutmanız gerekebilir; çünkü şu anki haberlere göre PC versiyonunda herhangi bir traşlamaya gidilmeyecek. The Division, son dönemde revaçta olan felaket senaryolarına dair yeni bir yapım olarak karşımıza çıkmak üzere; temenni edelim de Tom Clancy adını layıkıyla taşısın ve bu türdeki yüzlerce denemenin arasında kaybolup gitmesin.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.