Avatar
Yazar: Oğuz Kabasakal, Editör Yazım tarihi: 27.06.2016

Özellikle FPS hayranları olmak üzere belli bir yaşın üstündeki tüm oyuncular System Shock'u çok iyi bilirler. FPS oyunların patlama yılları olarak adlandırabileceğimiz 1994-2000 yılları arasında bir çok sağlam FPS oyunu çıktı. Ne yazık ki bu oyunların bir çoğu Half-Life ve Unreal Tournament gibi oyunların gölgesinde kaldı. System Shock da bu yer altında kalmış oyunlardan biri. Tabii o yıllarda internetin gücünün de şimdiki gibi olmadığını belirtmekte yarar var.

system_shock_remastered-600x337

System Shock zamanının klasik FPS ögelerini RPG oyunlarından ögelerle birleştiren ilk oyunlardan biri. Kalplerimizde yerinin büyük olması bu yüzden. Bir de o yıllarda siberpunk ve post apokaliptik konsepte sahip eserlerin çok revaçta olması var. Fallout, Mad Max ve Dune (hem filmi, hem oyunu) bu eserlere verebileceğimiz, aynı yıllarda veya o yıllara yakın güzel örneklerden. System Shock bu ögelerin hepsini bir potada eritmeyi denesene de kitlesi belli etkenlerden dolayı büyüyemedi.

system-shock

Yukarıda gördüğünüz ekran görüntüsü ilk System Shock oyunundan bir görüntü.  Görüntü ilk aşamada biraz karışık gelebilir ama; cephanenizin ne kadar kaldığından tutun da; giydiğiniz zırhın modeline, düşmana verdiğiniz hasarın ne derecede olduğundan, haritada nerede bulunduğunuza kadar tüm bilgileri görebileceğimiz bir oynanış ekranı. RPG ögelerinin de çoğunlukla yer aldığı yer zaten bu ekran. Dolayısıyla ilk çıktığı zamanlar oyunu arkadaşlarımıza şu şekilde övüyorduk: "Olum Fallout'u düşün, bir de Quake'i düşün. Sonra o ikisini birleştir!" Bir çok arkadaşımızın yüzünde "Obareeeyyy!" ifadesiyle kala kaldığını belirtmek isteriz. 

System Shock'u yeniden yapacak olan ekibin başı Stephen Kick, kendisi ile yapılan röportajda oyunun yenilenme (remaster), aşamasından yeniden yapılma (reboot) aşamasına geçişini şöyle anlatıyor: "Elimizdeki kaynaklar ve takımın bu proje için gösterdiği tutku beklentilerimizi bir yenilenme oyununun karşılayamayacağı şekilde yükseltti. Dolayısıyla başta yenileme olan kararımızı oyunu yeniden yapma olarak değiştirdik."

System Shock'un oynanabilir demosu 28 Haziran 2016 tarihinde Steam, GOG.com ve HumbleBundle üzerinden görücüye çıkacak fakat oyunun tam sürümü hem konsol hem de PC için çıkacak. Ayrıca oyunun tam sürümü için destek vermek isterseniz KickStarter üzerinden destekleyebilirsiniz. KickStarter projesi de demoyla beraber 28 Haziran 2016 tarihinde başlayacak. System Shock vesilesiyle eski günleri yad etmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz. Tek isteğimiz yeniden yapılan kötü oyunlar kervanına katılmaması.

Dipnot: Yenilenme (remaster) terimi oyunun orijinaline olabildiğince sadık kalınarak günümüz teknolojisine uyarlanması; yeniden yapma (reboot) terimi ise oyunun sadece konseptine sadık kalınarak baştan yeni bir oyun yapılması anlamına geliyor.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.