Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 29.03.2017

Bir oyunun grafikleri, günümüz oyuncuları için oldukça önemli bir şey. Hatta oyunun en önemli şeyi. Bu, bize soracak olursanız, böyle olmaması gereken bir şey fakat, yapabilecek de bir şeyimiz yok sanırım. Oyuncuların çoğunluğu, grafiklere rağbet gösterdiği için oyun geliştiricileri de grafiklere yoğunlaşıyor. Peki, günümüzde bir oyunun ulaşabileceği en yüksek grafik seviyesi nedir? Bu sorunun cevabı sanıyoruz ki fotoğraf gerçekçiliğinde grafikler. Gerçek hayattan neredeyse farksız olan bu grafikler, henüz oyun sektöründe hiçbir oyun tarafından ulaşılamadı fakat birçok oyun buna yaklaştı. Peki, donanım olarak hangi platform bu grafiklere daha yakın? PC mi? Yoksa şimdiki nesil konsollar mı? Yazılım geliştiricisi olan Stardock Corporation kurucusuna göre, PC de, günümüz konsolları da bu grafiklere ulaşabilecek seviyede. Sadece yazılımların, donanımı yakalaması gerekiyor.

Fotoğraf gerçekçiliğinde grafiklere, bu nesilde de ulaşabiliriz Stardock

GamingBolt ekibi, Stardock Corporation kurucusuna, bahsettiğimiz konu hakkında bazı sorular sordu. Bu sorular, PlayStation 4 Pro ve PlayStation 5 konsollarının, oyunlar üzerinde yakalayabileceği grafik seviyesi ile alakalıydı. Bahsettiğimiz kurucu ise cevap olarak, "Eğer bana soracak olursanız, fotoğraf gerçekçiliğinde grafiklere bu nesil içerisinde ulaşabiliriz. Tamamen gerçekçi grafikler oluşturabiliriz. Uncanny Valley hipotezini geçebilir miyiz, bilmiyorum fakat fotoğraf gerçekçiliğine ulaşabileceğimizden eminim." dedi. Günümüz donanımlarını yücelten bu kurucu, henüz fotoğraf gerçekçiliğinde grafiklere ulaşamamızın nedenini yazılımlarda, yani oyun motorlarında ve oyunlarda buldu.

Stardock Corporation kurucusunun dediklerine göre, donanım ile oyun motorları, uygun bir noktada anlaşıyor ve bu yüzden bir donanımın tam potansiyelini göremiyoruz. Yani, oyuncuların ve oyun geliştiricilerinin, bu şekilde yüksek bir grafik seviyesine ulaşabilmemiz için, Unity, Epic ve DICE gibi oyun motorlarının, donanımları, günümüz teknolojilerini yakalaması gerekiyor. Öyle ki, eğer bizlere soracak olursanız, fotoğraf gerçekçiliği grafiklerindeki oyunlarını ilk olarak konsollarda göreceğiz. Çünkü konsollar için geliştirilen oyunlar, o konsolun maksimum kapasitesini kullanabiliyor ve piyasaya sürülen o oyun, her konsol sahibi tarafından aynı seviyede oynanıyor. Bunu yapmak PC platformunda mümkün değil çünkü PC platformu için yüksek grafikli bir oyun geliştirilse, oyun geliştiricileri ve dağıtımcıları bu grafikleri mutlaka kısacaktır çünkü daha fazla oyuncuya ulaşmak isteyecektir. Piyasadaki her oyuncu, aynı seviyede bilgisayarlara sahip değil.

2017 yılında çıkacak oyunlar

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.