Star Wars Jedi Fallen Order bildiğiniz gibi geçtiğimiz günlerde çıkışını gerçekleştirdi ve ben de bu Star Wars Jedi Fallen Order inceleme yazım içerisinde sizlere oyunla yaşadığım tecrübeleri dile getireceğim. Açıkçası, genel olarak oyunun çok da başarılı olmasını beklemiyordum ama bir ipucu vermem gerekirse, oyun beni gerçekten şaşırtmayı başardı ve beklediğimden kat kat daha iyi bir oyun olarak karşıma çıktı. Neden böyle düşündüğümden de zaten Star Wars Jedi Fallen Order inceleme detaylarında bahsedeceğim yine, her zamanki gibi.
Star Wars Jedi Fallen Order bizlere nasıl bir hikaye sunuyor?
Eğer Star Wars evrenine hakimseniz, şöyle bir şey söyleyeyim. Hikaye olarak, Star Wars III Revenge of the Sith'in hikayesinden 5 yıl kadar sonrasını bizlere anlatıyor. Bu oyunda, Cal Kestis'in hikayesine tanıklık ediyoruz. Kendisi, hayatta kalmayı başarmış bir Jedi Padawan. Yaşadığı zorlukları, yeteneklerini, gelişmeleri, oyunun hikayesinde ilerledikçe görebiliyoruz. Hikaye işleyişi konusunda gerçekten başarılı olduğunun altını çizerek devam etmek isterim. Çünkü, her hikaye beni kendisine çekmeyi başaramıyor fakat Star Wars Jedi Fallen Order beni hikaye açısından kendisine çekmeyi başardı.
Öncelikle, kendimizi kaçışlarda buluyoruz. Zamanla karakterimizi geliştiriyoruz. Oyun, bana Dark Souls mekaniklerini de içerisinde barındırıyor gibi geldi ve bunun en büyük sebebi de, sunmuş olduğu savaş mekanikleri oldu. Savaş mekanikleri, genel olarak Souls benzeri bir türde işliyor ve bu aslında o kadar da kötü bir şey değil. O yüzden endişelenmeyin ben böyle dedim diye. Oyuna bu da başarılı bir şekilde işletilmiş.
Star Wars Jedi Fallen Order nasıl Souls serisine benziyor?
Hemen detaylıca anlatmaya çalışayım bunu da. Şimdi, oyunun dövüş mekanikleri bana Souls benzeri geldi. Çünkü, oyuna başladıktan kısa bir süre sonra kendimi düşmanlara kitlenmiş, gelen saldırıları geri teptirirken ya da 1-2 vuruş yapıp kenara veya geriye sıçrarken buldum. Bunu da en çok Souls benzeri oyunlarda gerçekleştirdiğimi anımsadım. Neyse ki, o kadar da boğucu ve zorlayan bir şekilde işlememişler bu sistemi oyun içerisinde çünkü oyundan bıktıran, ara ara Alt+F4 çektiren bir durum ile karşılaşmadım.
Elbette zorlandığım anlar olmadı değil ama o kadar da can sıkıcı bir durum olmadı. Souls benzeri dememin bir başka sebebi de, tecrübe sistemi oldu. Souls oyunlarını oynamış olanların da aşina olduğu, öldüğünde sahip olduğunuz tüm tecrübe puanlarını kaybetme durumu bunda da mevcut. Eğer sizi bir düşman öldürdüyse, tekrar o noktaya varıp sizi öldüren düşmana bir darbe vurmanız gerekiyor. Eğer düşüp ya da başka şekilde öldüyseniz, öldüğünüz yere varıp kaybettiğiniz tecrübeleri tekrar almanız gerekmekte.
Kaybettiğiniz tecrübeleri tekrar alırken canınızın da tekrar dolduğunun altını çizmeliyim. Yani, oyun size diyor ki, "Kardeşim, madem buraya kadar gelmeyi başardın, yine gel ucu ucuna bile olsa, canını falan dolduralım, bir tık daha ilerle, kafan rahat olsun.". Tabii, bu durum da oyuncunun işine geliyor, neden gelmesin? Fakat bu tecrübe kaybetme olayında bir şeyden daha bahsetmem gerek. O da, eğer seviye atlamışsanız, kaybedeceğiniz tecrübe sadece seviye atladıktan sonra kazandığınız kadar olacak. Evet, oyunda seviye sistemi de var. Yani, tecrübe sisteminden sonra böyle bir şeyin var olduğunu anlamışsınızdır zaten, değil mi?
Oyundaki seviye sistemi nasıl işliyor?
Bu konuda Souls serisine yakın olduğunu belirtebilirim. Belli bir miktarda tecrübe puanı topladığınızda, bir seviye atlıyorsunuz. Daha önce de söylediğim gibi, tecrübelerinizi kaybedebiliyorsunuz. Fakat kaybetmeden seviyeyi tamamlarsanız, 1 tane yetenek puanına sahip oluyorsunuz. Tecrübe puanları, aynı zamanda dünya ile etkileşime geçerek de kazanılabiliyor. Hatta, bu etkileşimler çok daha iyi tecrübe puanları veriyor.
Elde etmiş olduğunuz yetenek puanlarınız ile karakterinizi ve oynanış tecrübenizi kolaylaştıracak ya da iyileştirecek birtakım özellikleri aktif hale getirebiliyorsunuz. Fakat bu konuda şöyle bir detay da mevcut. Ne yazık ki 1 yetenek puanınız var diye bir yetenek açabilirsiniz demek olmuyor. Bazı yetenekler, birden fazla yetenek puanı istiyor. Bunun için de 2 seviye atlamanız gerekiyor doğal olarak. Yani, oyunda bol bol tecrübe puanı kasma mevzusuyla uğraşırken bulabilirsiniz kendinizi. Neyse ki dövüş sistemi zevkli de, en azından adamı yormuyor veya bıktırmıyor.
Yeteneklerden bahsetmişken, ne gibi özellikler verdiğinden de bahsetmekte fayda var. Elde ettiğiniz yetenek puanları ile açabileceğiniz yetenekler arasında birçok şey bulunuyor. Dilerseniz, düşmanlarınıza daha hızlı ya da daha rahat saldırı gerçekleştirerek daha iyi hasar verebilecek yetenekler de açabiliyorsunuz. Dilerseniz de, canınızı ya da Force miktarınızı yükseltecek özellikler de açabiliyorsunuz. Bu, biraz da size kalmış bir durum.
Star Wars Jedi Fallen Order ile başka ne yapabiliyoruz?
Star Wars Jedi Fallen Order inceleme sonucuna geçmeden önce aklıma gelen diğer şeylerden de bahsetmek istiyorum. Bunlar da, dünya üzerindeki etkileşimler. Bazı yerler kapalı olabiliyor. Bu yerleri de, Force güçlerinizi kullanarak açmanız gerekebiliyor. Örneğin, bir duvar var ve bu duvarın arkasına bir şeyler var. Duvarın üzerindeki taşlar kırık fakat hala sağlam. Bunun için, itme gücünüz olan Force yeteneğinizi kullanırsanız, karşınızda bulunan kapalı yol da açılmış olur.
Dünya üzerindeki etkileşimler sadece bu kadardan ibaret değil elbette. Aynı zamanda tecrübe puanı mevzusundan da bahsetmiştim daha önce, tecrübe puanı veren etkileşimler de mevcut. Yanınızdaki şirin robot dostunuz BD-1, dünya üzerinde birtakım şeyleri tarayabiliyor. Taradığı şeylerden tecrübe elde edebiliyorsunuz. Bunun dışında, yankılar bulunuyor. Bu yankılarla etkileşime geçtiğinizde geçmişte yaşanmış bir olaylar görebiliyorsunuz. Bu da, ekstra tecrübe puanı demek oluyor tabii.
Oyun görsel anlamda nasıl ve optimizasyonu ne durumda?
Açıkçasını sorarsanız, görsel anlamda gerçekten ama gerçekten çok hoşuma gitmiş bir oyun olduğunu suratınıza doğru haykırabilirim. Muhteşem ötesi bir dünyaya sahip. Abartılmış bir şey de göremedim, eksik bırakılmış herhangi bir şey de. Bir de, bütün bunların üstünde animasyonlarının emek verilerek hazırlanmış olduğu mevzusu var. Adamların emek vererek bu oyunu bizlere hazırlamış oldukları her halinden belli.
Optimizasyon konusunda da en az görselliği kadar başarılı bir yapım olmuş olduğunu dile getirebilirim. Oyunu oynamaya başladığımdan beri FPS takılması, düşmesi, oyunun donması vesaire hiçbir sorunla karşılaşmadım. Hoş, bu biraz PC'den de kaynaklı olabilir ama hiç sanmıyorum. Hemen aşağıda sizlerle oyunun sistem gereksinimlerini ve sahip olduğum PC'nin sistem özelliklerini dile getirdim. Ben, en yüksek grafik ayarlarında yerine göre 90, yerine göre 160-170 FPS alıyorum. Ona göre değerlendirme yapabilirsiniz.
Oyunu oynadığım PC’nin donanımı:
- İşletim sistemi: Windows 10 64-bit
- CPU: Intel i9 9900K @3.6GHz
- GPU: Asus Turbo 1080 Ti
- RAM: 2x16GB 3000MHz CL15
- Anakart: Asus ROG Strix Z390-E Gaming
- SSD: Samsung Evo 970 250GB
Star Wars Jedi Fallen Order sistem gereksinimleri (Minimum):
- İşletim sistemi: Windows 7/8.1/10 (64-bit)
- İşlemci: Intel Core i3-3220 / AMD FX-6100
- Bellek: 8 GB RAM
- Ekran Kartı: NVIDIA GeForce GTX 650 / AMD Radeon HD 7750 (DirectX 11)
- Depolama: 55 GB
Star Wars Jedi Fallen Order sistem gereksinimleri (Önerilen):
- İşletim sistemi: Windows 7/8.1/10 (64-bit)
- İşlemci: Intel Core i7-6700K / AMD Ryzen 7 1700
- Bellek: 16 GB RAM
- Ekran Kartı: NVIDIA GeForce GTX 1070/ AMD RX Vega 56 (DirectX 11)
- Depolama: 55 GB
Star Wars Jedi Fallen Order inceleme sonucu nedir?
Şimdi, direkt olarak Star Wars Jedi Fallen Order inceleme sonucundan bahsetmeden önce fiyat etiketine değinmeli gibi hissediyorum çünkü bir fiyat etiketi var, çıldırtır adamı. 400 TL. Evet, bildiğiniz 400 TL. Neyse ki bu konuda da çözümler mevcut. Eğer bir TTNET abonesiyseniz, sizleri muhteşem taksit imkanları bekliyor demektir. Buraya tıklayarak ulaşabileceğiniz sayfada, oyunu 348 TL'ye bulabilirsiniz PC için. Ayrıca, 12 ay 29 TL taksit ödeyerek de oyuna sahip olabilirsiniz.
Electronic Arts ekibi, bu oyunla birlikte aslında tek kişilik hikaye odaklı macera oyunlarının da ne kadar iyi satış yaptırabileceğini görmüş oldu diye düşünüyorum. Zira, Star Wars Jedi Fallen Order inceleme yazım boyunca bahsetmiş olduğum yapım, cidden çok efsane bir oyun olmuş. Elbette mükemmel ötesi diyemem ama mükemmelin birkaç tık altı. Daha orijinal bir oynanış mekaniği ve ışın kılıcımızla daha çok çeşitli kesme-biçme özelliği beklerdim. Bir de, dokunduğu her yeri yakamayan ışın kılıcını ne eylesin bu gönül ey dostlar? Fakat sonuç olarak iyi oyun, güzel oyun, çok da iyi ve güzel oyun. Geliştiricilerin ellerine, kollarına sağlık. Umarım ki EA bu konudan ders çıkarmıştır.