Avatar
Yazar: Fırat Tabaç, Editör Yazım tarihi: 14.11.2015

Star Wars serisini bilmeyen yoktur. Filmleri, oyunları ve çeşitli dizileri ile çok büyük bir hayran kitlesi olan bu markanın yeni oyunu Star Wars: Battlefront'un çıkışına çok az bir süre kaldı. Geçtiğimiz ayın başında düzenlenen beta ile oyuncuların ağzına bal çalan geliştirici firma DICE, bazı noktalarda da eleştirilerin hedefi oldu. PC, Playstation 4 ve Xbox One için gerçekleşen betaya yaklaşık 10 milyon oyuncu katıldı. Betaya bu denli ilgi gösterilmesi dağıtımcı firma EA Games'in yüzünü güldürse de oyunda düzeltlmesini istediğimiz ciddi sorunlar var. Dilerseniz gelin bu sorunları 10 maddede inceleyelim.

ogimage.img

10) Maçlar dengeli ve adil olmalı!

Oyunun betasını deneyimleyen oyuncuların belkide dikkatini en çok çeken şey taraflar arasındaki eşitsizlikti. 20'ye 20 gerçekleşen " Walker Assault " modunda imparatorluk tarafının bariz üstünlüğü söz konusuydu. Bunun nedeni ise tabi ki imparatorluğun elinde bulunan araçlar. İsyancıların, oyunların neredeyse %90'nında mağlup olmaları onları gerçekten "isyan" ettirdi. Tabi DICE bu duruma kayıtsız kalmadı ve oyunculara oyundaki dengesizliğinin farkında olduklarını ve çıkış tarihine kadar ellerinden geleni yapacaklarını söylediler. Gerçekten DICE'ın işi hiç kolay değil.

9) Kazanma  ve kaybetme durumuna göre verilen bonuslar.

Günümüz oyunlarının multiplayer modlarında oyunculara birçok bonus içerik veriliyor. Oyuncunun performansına göre verilen bu ödüller bazen silah, bazen de çeşitli yetenek özellikleri olabiliyor. Star Wars: Battlefront'da ise bu sistem biraz farklı çalışıyor. Örneğin savaş alanında çok iyi bir performans ortaya koydunuz ve ilk sıralarda yer alıyorsunuz. Bunun karşılığında oyunun size verdiği tek şey ise sadece ekstra XP puanı. Daha iyi ödüllerin verilmesi şüphesiz oyuncuları oyuna bağlayıp, oyunun daha uzun soluklu olmasını sağlayacaktır.

87f22c4fbe8e9fe17e2451a0c7a7adc012b12a83

8) Oyundaki kahramanların daha fazla şey yapması lazım!

Bildiğiniz gibi oyunda Star Wars evreninden bazı kahramanları kontrol edebileceğiz. Betada bu kahramanlardan Luke Skywalker ve Darth Vader oyuncuların kontrolüne veriliyordu. Tanıtım videolarında hepimizi heyecanlandıran bu kahramanlar pek de beklediğimiz gibi çıkmadı. Çünkü bu karakterlerin kontrolü tanıtım videolarındakinden biraz uzaktı. Etrafta çılgınlar gibi koşturan ve her yere saldıran bir Luke Skywalker görmek doğal olarak oyuncuların hoşuna gitmedi. DICE bu konuda nasıl bir karar alır bilinmez ama oyundaki kahramanların biraz daha "ağır" olması lazım. Böylelikle oyuna etkileri artacaktır. Bu da bizim görmek istediğimiz şey.

7) Takım içi haberleşme ve düşmanları işaretleme.

Günümüz multiplayer oyunlarına baktığımızda takım oyununun ne kadar önemli olduğunu görüyoruz. Hele Star Wars: Battlefront gibi 20'ye 20 maçların oynandığı devasa haritalı bir yapımda bu daha ön plana çıkıyor. DICE'ın diğer oyunlarından alışık olduğumuz, takım arkadaşlarımızla hızlıca haberleşmemizi sağlayan diyalog sistemi ne yazık ki Battlefront'da yer almıyor.Düşman hedeflerini işaretleme konusunda da oyunculara istediğini veremeyen Star Wars: Battlefront'da, dileriz bu sorunlar oyunun çıkışında giderilmiş olur.

dasda1

6) Daha uzun ömürlü bir oyun için kendi sınıfını yaratma.

Bir oyunun ömrünün uzun olması için gereken şeylerden biri de şüphesiz içerik çeşitliliğidir. Özellikle multiplayer odaklı bir yapımlarda oyuncular karakterlerinin sınıfı ve silahları ile oynayarak bir çok farklı varyasyon oluştururlar. DICE yapımcılığını üstlendiği Battlefield serisinde silah çeşitliliği ve sınıf oluşturma yapısının mükemmel işlediğini söyleyebiliriz. Star Wars: Battlefront'da ise Battlefield serisinden alıştık olduğumuzun dışında çok daha sade ve basit bir yapı vardı. Öyle ki hem imparatorluk hem isyancılar tarafında aynı silahları bile gördük. Tabi ki oyunun çıkışında silah çeşitliliği artacaktır ama bu bizi tatmin edecek mi göreceğiz.

5) Araçların doğma noktaları.

Star Wars: Battlefront'un en eğlenceli yanlarından birinin de araç sürüşleri olduğunu söyleyebiliriz. DICE bu konuda diğer oyunlarında olduğu gibi yine ustalığını ortaya koymuş. Rahat bir şekilde kontrol edebildiğimiz araçlar ile düşmanla it dalaşına girebiliyoruz. Gayet eğlenceli olan bu kapışmalarda can sıkan konu ise aracımızın doğduğu nokta. Öyle ki aracımız bazen çatışmanın tam ortasında doğabiliyor ve biz daha ne olup bittiğini anlamadan rakip oyuncular aracımızı patlatıyor Bu durunu yaşayanların da pek eğlendiğini söyleyemeyiz.

maxresdefault (1)

4) Yapabileceklerimizin sınırları!

Battlefront, Star Wars evrenini ne kadar iyi yansıtsa da oyundaki belli sınırlar bir süre sonra kendini göstermeye başlıyor. Şöyle ki durup oyuna baktığımızda; koş, düşmana ateş et, tekrar koş mantığıyla ilerlediğini görüyoruz. Bu yapının da bir süre sonra oyuncuları sıkacağını söyleyebiliriz.

Oyunda düşman araçlarını çalamadığımız gibi canımızı doldurmak için sıhhiye aramak yerine sadece bekliyoruz ve canımız otomatik olarak yükseliyor. Animasyon çeşitliliğinin de artması gereken yapım bakalım çıkışında bu sorunlara çözüm getirebilecek mi?

3) Tek kişilik moddaki bazı zahmetli görevler.

Star Wars: Battlefront ilk duyurulduğunda hepimiz oyunun hikaye modunu merak etmiştik ama daha sonra gelen açıklamalar ile oyunda hikaye modunun yer almayacağını öğrendik. Bunun yerine tek kişi yada co-op oynayabileceğimiz görevlerin olduğu açıklandı. Bu görevlerde belli bir bölgeyi dalga dalga gelen düşmanlardan savunuyoruz ancak bu bazen çok zahmetli olabiliyor. Dice'nin bu görevleri tekrar gözden geçirmesi gerekebilir aksi takdirde oyuncular bu moddan çabuk sıkılacak gibi duruyor.

2916877-star_wars_battlefront_e3_screen_2___survival_mission_tatooine_wm

2) Tek ekranda iki kişi çevrimiçi oynayamayacak!

Birçoğumuz oyunlarımızı arkadaşlarımızla birlikte oynamayı severiz. Çocukluğumuzdan beri alıştığımız televizyon ekranını ortadan ikiye bölerek oynadığımız oyunların tadı ise bir başkadır. Herkesin için ayrı bir yere sahip olduğunu düşündüğümüz bu yapı maalesef Star Wars: Battlefront'un çevrimiçi modunda bulunmuyor. Eğer arkadaşlarınızla birlikte aynı ekran üzerinden düşmanla çarpışmayı düşünüyorsanız hayal kırıklığına uğrayacaksınız. Bunun nedeni yeni nesil donanımların yetersizliği mi bilinmez ama pek çok oyuncu bu yapının oyunda yer almamasına üzülecektir.

1) Çok fazla müdahale edemediğimiz oyun yapısı.

Star Wars: Battlefront'un betasında oyuncuların çoğunluğunun "Walker Assault" modunu oynadığını söylesek yanlış olmaz. 20'ye 20 oynanan bu modda, İmparatorluk tarafı jeneratörleri patlatmak için AT-AT'ler ile saldırıyor, İsyancılar ise bunu durdurmaya çalışıyor. Buradaki sıkıntı ise AT-AT'lerin kontrolü neyazik ki oyuncuların elinde olmuyor. Otomatik olarak ilerleyen ve rotaları belli olan bu araçlara öyle kolay zarar da veremiyoruz. İmparatorluk tarafı her ne kadar bu araçların silahlarını kontrol edebilse de ilerleyişine müdahale edemiyor. AT-AT'ler belirli bir noktaya geldiğinde ise otomatik olarak bir ara sahne giriyor ve biz jeneratörleri patlatışlarını izliyoruz. Hatta öyle ki bazen oyunu kazandık AT-AT'leri durdurduk derken kendinizi jeneratörlerin patlayışını seyrederken bulabilirsiniz.

ATAT

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.