Avatar
Yazar: Alper Dalan, Editör Yazım tarihi: 19.03.2017

Cloud Imperium Games'de önemli bir isim olan Alistair Brown, Star Citizen'in DirectX ve Vulkan API desteği hakkında bilgi verdi. Bu isim, forum üzerinden yöneltilen soruları cevaplarken, birçok kişinin merak ettiği önemli bir noktaya da değindi. Yöneltilen DirectX 12 ve Vulkan API  hakkındaki soruları cevaplayan Alistair Brown, Star Citizen'in DirectX 12 yerine Vulkan API'ı destekleyeceklerini açıkladı ve bunun yakın bir gelecek zamanda gerçekleşecek bir olay olduğundan bahsetti. Alistair Brown'un söylediklerine göre, Cloud Imperium Games, Windows'un bütün son sürümlerinde kullanılabilir olduğunda, DirectX 12'yle aynı avantajlar ve performans sunan Vulkan API'a geçiş yapacak. Aynı zamanda yakın bir zamanda DirectX 11 desteğini de sonlandıracaklarından söz etti. Neyse ki Vulkan API, OpenGL'ın tersine NVIDIA ve AMD ekran kartlarında çok güzel çalışıyor.

Star Citizen Anvil A4A Hurricane 3

Soruları yanıtlayan Alistair Brown DirectX 12 ve Vulkan hakkında, "Yıllar önce DirectX 12'yi destekleyeceğimizi söylemiştik, fakat aynı performans ve özellik seti avantajları bulunan Vulkan API tanıtıldığında, kullanıcıları Windows 10'a yükseltmek zorunda bırakmayan ve bütün Windows 7, 8, 10 ve Linux işletim sistemlerinde kullanılabilen API daha mantıklı göründü. Sonuç olarak, DirectX 11'i desteklemeyi bırakmaya ve sadece Vulkan API desteklemeye niyetimiz var, bunun destekçilerimizi etkilememesi gerekli. DirectX 12, sadece Vulkan API'dan daha spesifik ve önemli bir avantaj sağladığında düşünülebilir." dedi. Star Citizen için bu önemli değişiklik eğer söylenenlere bakarsak kullanıcıları pek de etkilemeyecek gibi görünüyor. Oyunun destekçileri memnun kalır mı, kalmaz mı henüz bir şey söylemek mümkün değil. Yakın zamanda değişeceği için, bahsi geçen yakın zamanda da tepkileri görmemiz mümkün olacaktır.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.