Leadergamer

© 2007-2020 Gamer Media Tüm Hakları Saklıdır. Bu sitenin veya içeriğinin hiçbir kısmı telif hakkı sahibinin izni olmadan çoğaltılamaz.

GamerMedia
Bizi Takip Edin
avatar
Yazar: Mahmut Emin Uluç, Editör Yazım tarihi: 22.07.2021

E3 2017’de duyurulan Ubisoft oyunu Skull&Bones‘u hatırlıyor musunuz? Sekiz yıldır geliştirme aşamasında ve şu anda üretimin alfa aşamasına ulaşıyor. Oyun nihayet çıkmaya hazırlanıyor.

Bu, son zamanlarda Kotaku ile konuşan Ubisoft’taki çeşitli Skull & Bones geliştiricilerine göre oyun yakın zamanda alfa aşamasına kavuşuyor.

Assassin’s Creed: Black Flag’in bir dalı olarak 2013’te başlayan proje, lansman sonrası bir güncelleme olarak piyasaya sürülmek yerine kendi başlığı haline geldi ve Ubisoft Singapur’da geliştirilmişti.

Oyun, E3 2017’de PvP ve rüzgar ve okyanus akıntıları gibi mücadele edilecek birçok çevresel faktör ile işbirlikçi çok oyunculu bir oyun olarak duyurulmuştu.

Skull and Bones nihayet alfa aşamasına ulaşıyor

Kulağa oldukça eğlenceli geliyordu ve birçoğu 2018 sonbaharında piyasaya sürülmesini dört gözle bekliyordu. Ancak Mayıs 2018’de Ubisoft, oyunu 2019’a ertelediğini açıkladı. Halka bir başka gecikme daha verildiği için her şey ikinci gecikmeye rağmen iyi gidiyor gibi görünüyordu.

E3 2018 sırasında oyuna bir bakın. Ardından, Mayıs 2019 geldiğinde, oyun şirketin 2020/2021 mali yılına girmesine neden olan başka bir gecikme yaşadı.

Ardından oyunun yeniden başlatılacağı haberi geldi ve son olarak, duyduğumuz son haberin

Nisan 2022’den sonra çıkması bekleniyor.

Peki, tüm gecikmelerin nedeni? 20’den fazla mevcut ve eski Ubisoft geliştiricisinin yanı sıra oyun hakkında bilgi sahibi olanlara göre, sorunlu bir geliştirme, yanlış yönetim, yıllık yeniden başlatmalardan muzdaripti ve görünüşe göre hiçbir zaman “arkasında net bir yaratıcı vizyon” yoktu. Kotaku makalesi, çekirdek tasarımın bile uzun süredir çivilenmediğini ve oyunun şimdi ilk bütçesini aştığını ve Ubisoft’a diğer Ubisoft stüdyolarından çalışanların şimdi girmeye devam ettiği yaklaşık 120 milyon dolara mal olduğunu belirtiyor.

Yıllar içinde, Ubisoft şirketinden gelen geri bildirimler, yeni yöneticiler, personel değişiklikleri ve daha fazla geliştirme sorunu nedeniyle geliştirme birden fazla kez durdu veya değişti. Şu anki haliyle oyun üçüncü kreatif direktöründe ve umarım bundan sonra işler daha olumlu bir şekilde ilerleyecektir.

Bir geliştirici, “Kimse batırdıklarını kabul etmek istemiyor” dedi. “ABD’deki bankalar gibi batmayacak kadar büyük.”

Başka bir eski geliştirici, “Skull & Bones bir rakipte olsaydı, zaten 10 kez öldürülürdü” dedi.

Mevcut bir geliştirici, SKull & Bones destanını, sonunda iptal edilen bir yeniden başlatma nedeniyle zorlu bir başlangıcı olan bir oyun olan Bioware’s Anthem ile karşılaştırdı.

Buna rağmen, karşılaştığı tüm sorunlara rağmen, Ubisoft çok oyunculu oyunun arkasında duruyor ve bir noktada Ubisoft’un yayınlarıyla birlikte gittiği yön olan bir canlı hizmet oyunu olarak piyasaya sürmeye kararlı görünüyor. Singapur’da hükümetin, dağıttığı sübvansiyonların sayısı nedeniyle Ubisoft gibi bir şirketin yeni bir unvan başlatmasını gerektirdiği gerçeğini ekleyin. Yani temelde Ubisoft’un oyunu göndermekten başka seçeneği yok.

Kotaku parçası, oyunun sorunlu gelişimi hakkında çok daha fazla ayrıntıya giriyor ve gerçekten okumalısınız.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.