Avatar
Yazar: Çağrı Meriç, Editör Yazım tarihi: 12.05.2016

21 Ekim 2016'da çıkacak olan Sid Meier's Civilization VI, her oynanışın farklı olacağı bir çok yenilik ile birlikte geliyor. Bu yeniliklerin arasında; şehir yerleşimi, aktif araştırma, destek birimleri, diplomasi sistemi, daha çeşitlilik sağlayan yeni çoklu oyuncu seçenekleri gibi özellikler bulunuyor.

civ 6 ss

Sid Meier's Civilization V'in Gods and Kings ve Brave New World genişleme paketlerinin yapımcıları tarafından yapılan Sid Meier's Civilization VI'da bundan sonra şehir planlamasında çok daha dikkatli olmamız gerekecek. Bunun nedeni de artık şehirlerimizdeki dünya harikaları, binalar, askerler tek bir altıgen bölüme sığdırılmayacak. Bunun yerine bölgelere ayrılacak ve çevremizdeki farklı kaynaklardan ve arazi çeşitliliğinden daha fazla yararlanabileceğiz.

Her seferinde farklı bir şekilde yaklaşmamız gerekecek şehir kurulumlarında örneğin karşımızdaki ülke endüstri bakımından güçlüyse endüstriyel bölgelerine saldırıda bulunabileceğiz. Tarımın, fabrikaların ve marketlerin ayrı olacağı yeni oyunda artık önemli gördüğümüz yerlere saldırabileceğiz. Eğer bir şehir sürekli olarak yeni zırhlı araçlar çıkarıp bizi kışkırtıyorsa, bu noktalara saldırıp kaynağını yok edebileceğiz veya bir şehir çok para kazanıyorsa marketlerine saldırmamız daha mantıklı olacak.

ss_5e0384c02a55ac8378c5b7b2be60fb4a451f866e

Her ne kadar saldırıda bir çok seçeneğimiz olacaksa da bu konu savunmaya gelince de aynı şekilde işleyecek. Savunmadaki ülke biz isek, yerleşimlerimiz, stratejik noktalara konuşlanmamız ve nereleri öncelikli koruyacağımız daha önemli bir hale gelecek. Eğer kötü bir durumda kalırsak hangi binaların boşaltılıp hangi dünya harikalarının feda edileceğini düşünmemiz gerekecek.

Bu yeniliğin yanı sıra oyunda artık aktif araştırma adlı bir özellik olacak. Bu özelliğe göre ise, sistem bize bazı araştırma hızlandırmaları sağlayabilecek. Oyun içinde bazı ufak görevleri yerine getirdikçe yeni araştırma ekstralarına ulaşabileceğiz. Örneğin nehir kenarında yer alan bir şehirdeki toprağı işleyip, gıda için bazı binaları yaparak bütün uygarlığı besleyebilecek yiyecek üretim hızlandırması kazanabileceğiz. Ya da dağ eteklerinde konuşlanmış bir şehirde endüstri malzemeleri için madenciliğe odaklanıp daha fazla alanı koruyabileceğimiz makinelere ulaşmamızı sağlayacak hızlandırmalar elde edebileceğiz.

ss_21b30494060571f79750edaaff8bb6d409af2e8c

Bunların yanı sıra daha bir çok özellik üzerinde çalıştıklarını belirten yönetmen Ed Beech, bir şehir kurduğumuz zaman yiyecek, altın, kültür, bilim ve büyümek için gerekli olan her konunun her oynanışta farklı hissettirmesini ümit ediyor. Ordumuzu farklı açıdan ele almamızı isteyen ekip, askeri birimlerimize yardım sağlayacak destek üniteleri, diğer liderlerin davranışlarını öğrenip onlara ayak uyduracağımız, daha önceki oyunlara göre daha detaylı bir diplomasi sistemi ve daha fazla çeşitlilik içeren kendine hakim bir çoklu oyuncu sistemi üzerinde çalışıyor. Üzerinde çalıştıkları yeni oyunun daha önceki oyunlara göre daha az tahmin edilebilir olmasını isteyen Fraxis Games, 21 Ekim 2016'da bu isteklerini oyunculara sunmaya hazırlanıyor.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.