Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 04.03.2018

Games as a Service modelini artık sıkça duyar olduk. Sea of Thieves oyunu da aslında bir oyun değil, çevrim içi servis. En azından oyunun geliştirici ekibi Rare ve Microsoft bu şekilde düşünüyor ve oyunu bu şekilde geliştiriyor. Tabii bu çevrim içi servisler, geleneksel video oyunlarından biraz farklı. Geleneksel video oyunlarında ana içerik vardır, üzerine birkaç da ek paket veya genişletme paketi çıkar, oyunun işi biter. Video oyunu geliştirmesi zordur ama geleneksel video oyunlarını çıkış ardından desteklemek kolaydır. Çevrimi içi servisleri ise çıkıştan sonra desteklemeye devam etmek, ikinci bir video oyunu geliştirmek gibidir. Sea of Thieves ekibi ise çevrim içi servis konusunda çok daha farklı bir bakış açısına sahip. Birçok geliştirici ekipte olmayan bir bakış açısı...

Sea of Thieves

Sea of Thieves oyununun ardında benzersiz bir bakış açısı var.

Rare ekibinden olan Ted Timmins, Sea of Thieves geliştirme süreci ve sonrası hakkında öncelikle, "Kreatif çalışan olarak, masaya ekmek koyabildiğiniz ve evinizde yaşayanları besleyebildiğiniz sürece, oyununuzu birçok insanın oynamasını istersiniz. Oyunumuzun başarılı bir servis olmasını istiyoruz, oyuncularla birlikte ilerlemek istiyoruz. Bu benim için çok ilginç bir proje çünkü ben daha önce sadece tekli oyuncu temelli video oyunlarında çalıştım. Bu video oyunlarında oyunu geliştiriyorduk, piyasaya sürüyorduk, belki birkaç da ek paket yapıyorduk. Bu şekilde işimiz bitiyordu." dedi.

Çevrim içi servislerle video oyunlarını bir de test aşamalarında karşılaştırabiliriz. Çünkü Ted Timmins, bu konu hakkında da açıklamalar yaptı ve, "Geleneksel video oyunlarının test aşamaları gerçekten en zor şey. Bu video oyunlarının test süreçlerinde 6 saat boyunca bir odada oturuyorsunuz ve sadece tartışıyorusunuz, eve gittiğinizde ise tükenmiş oluyorsunuz. Fakat bizim için, Sea of Thieves projesi böyle değil. Oyuna ekleyebileceğimiz yeni bir şey mi keşfettik? Güzel ve büyük bir güncelleme ayarlayıp, gelecekte ekleyebiliriz diyoruz. 6 saat yerine sadece 6 dakika konuşmak yetiyor." dedi.

Ted Timmins son olarak çok anlamlı birkaç cümle de kurdu ve, "Şu an Rare stüdyosunda gerçekten sevgi dolu ve sağlıklı bir ortam var. Çevrim içi bir servis geliştirirken, o yapıtı geliştiren insanları yoramazsınız, tüketemezsiniz çünkü ekibin en sona kadar dayanması gerekir." dedi. Bu açıdan baktığımız zaman, çevrim içi servislerin, geleneksel video oyunlarından daha rahat bir şekilde geliştirildiğini rahatlıkla görebiliyoruz. Muhtemelen bu sayede oyunu geliştiren insanlar, daha sağlıklı bir şekilde çalışıp, daha kaliteli iş çıkartıyordur. Zaten çevrim içi servisleri mahvedebilecek olan insanlar, geliştirici ekipler değil, dağıtımcı şirketler.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.