Avatar
Yazar: Onur Demirel, Editör Yazım tarihi: 09.12.2019

Rocket League oyuncuları, oyuna gelen ve aksesuar benzeri oyun-içi ögelerin elde edilmesine dair yeni gelen taslak sistemini çok iyi karşılamadılar.

Rocket League Blueprints

Rocket League geliştiricisi Psyonix kısa süre önce oyuna blueprint (taslak) sistemini getirecek yamayı yayınladı. Yama esas olarak oyun-içi öğe şeklinde gelen ödüllerin dağıtılma şeklini değiştirmekte.

Bu güncellemedeki en önemli değişiklik, ödül kutularının ve anahtar sisteminin kaldırılması. Rocket League oyuncuları şimdi belirli bir öğenin kilidini açmak için blueprintler (planlar) kazanacak. Bazı durumlarda, planlar bir öğeye dönüşmek için belirlenmiş bir Credits (ücretli oyun-içi para birimi) gerektirecek.

Yeni sistem, ödül kutularının sebep olduğu dezavantajı ortadan kaldırmakta. Sistem, oyunculara ihtiyaç duydukları öğelerin kilidini açmak için net bir yol sağlayarak adil ve anlaşılır bir yol sunmayı amaçlıyor. Oyuna gelen yamada yeni sisteme aynı para birimini kullanarak aynı prensiplere dayanan yeni bir mağazaya da eşlik etti.

Maalesef güncelleme yapıldıktan sonraki günlerde oyuncular arasında tepkiler yükselmeye başladı. Oyunun resmi Reddit forumunda, eski sistemin daha faydalı olduğunu iddia eden oyuncular tepkilerini dile getirdi. Bazı kullanıcılar da eski sistemin sorun olarak gördükleri yanlarına çözüm önerileri sundu.

Rocket League oyuncularının şikayetleri 2 unsurda toplanıyor

Oyunculara göre yeni sistemde iki ana sorun bulunmakta. Birincisi, blueprintler (planlar) eski sistemdeki ödül kutuları kadar kazançlı değil. Bunun bir kısmı da sürpriz unsuru elbette, fakat diğer sebep ise ödül kutularının açılması ile oyuncular birçok eşya kazanabiliyordu. Ancak yeni sistemdeki blueprintler (planlar) sadece tek bir eşyaya dönebiliyor.

Ödül kutuları açılmaları için bir de anahtar gerektirmesine rağmen, oyuncular için yatırım getirisi, her bir kutudaki ürün sayısı göz önüne alındığında daha avantajlıydı. Bu kutular aynı zamanda oyunculara daha yüksek oranda yüksek sınıf oyun-içi öğe kazanma şansı sunuyordu. Rocket League, oyuncuların blueprintler (planlar) ile ticaret yapılmasına izin verse de yaygın olan eşyaların değeri oyuncuların ticaret için uğraşlarına değmeyecek kadar düşük.

Oyuncuların istediği diğer bir oyun mekaniği ise küçük miktarlarda olsa bile, blueprintlerin (planların) ücretli oyun-içi para birimleri Credits karşılığında satılabilmesi. Ayrıca oyuncular ürünlerin fiyatlarının çok yüksek olduğu konusunda da şikayetçiler.

Güncelleme yayınlandığından bu yana sadece birkaç gün geçti ve geliştirici Psyonix bu konuda henüz yorumda bulunmadı.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.