Avatar
Yazar: Abdulvahit Özkan, Editör Yazım tarihi: 15.12.2011

Konami, marka yaratıcısı Hideo Kojima'nın oyunun gidişatındaki ani değişimi açıkladığı İngilizce altyazılı Metal Gear Rising: Revengeance röportajını yayınladı.

Aşağıdaki, 25 dakika uzunluğundaki video oyunun sıkıntılı yapım sürecini ve yeniden keşfedilene kadar neredeyse iptal edilme noktasına kadar geldiği yönündeki haberleri doğruluyor.

Bazı fanların, bir Metal Gear oyununun Hideo Kojima'dan başka bir yapımcının ellerinde şekillenmesine çok kötü tepki vermelerine rağmen geliştirici (Kojima) projedeki yatırımının sadece teslim etmeden öncesi ile sınırlı olduğunu belirtiyor.

"Rising alternatif bir yapım olduğu için, ben sadece bir yapımcı olarak görevliydim ve geri kalan herşeyi de yeni takıma devrettim," diyor Kojima. "Hikayeye çok fazla katkım olmadı ve projenin kendisine de çok fazla müdahil olmamaya çabaladım." diye de devam ediyor.

"Nisan / Mayıs 2010 gibi Peace Walker'ı tamamladım ve E3'ün ardından da projenin nasıl ilerlediğini görmek için izlemeye başladım ve hikayenin, karakterlerin ve yan karakterlerin hepsinin çok iyi durumda olduğunu gördüm. Fakat oyunun tasarımı henüz belirginleşmemişti ya da iyi bir karara varılamamıştı."

Kojima, orijinal "herşeyi kes" önermesinin, özellikle de ana Metal Gear Solid serilerinin gizlilik ve sızma  gibi geleneksel özelliklerini oyuna yedirmeye çalışırken bir oyun kurgusunda işler hale getirmenin zorluğunun altını çiziyor.

"Ekip doğru dengeyi yaklayabilmek için bu özellikleri üst üste yeniden yarattığı sonsuz bir girdapta kaybolmuştu." diye ekliyor ciddi bir tavırla.

Bu noktadan itibaren Kojima, projeyi devralacak, uluslararası geliştiricciler de barındıran, başka bir stüdyo arayışına girmiş fakat ninja kılıç kullanma stili üzerinde Japon bir stüdyonun çalışmasını istiyormuş. Oyunda görmek istediği aksiyon unsurlarını da göz önünde bulundurduğunda mümkün olan tek seçeneği seçmiş.

"Bunu hayata geçirebilecek tek stüdyonun Platinum Games olduğunu hissettim. Eğer başka biri yapabilecek olsaydı, zaten onları tercih ederdim."

Bu hafta sonu gerçekleştirilen VGA'da (Video Oyunları Ödülleri - Video Game Awards) Metal Gear Rising: Revengeance'ın hem stüdyosunun Kojima Productions'tan Bayonetta ve Vanquish yapımcısı Platinum Games 'e geçtiğini hem de aksiyona getirilen yeni yorumu ve kurgunun değişikliğini ortaya çıkaran yeni bir videosu yayınlandı. Gelen tepkiler karışıktı.

Röportajın tamamını aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz. KojiPro yapımcısı Yuji Korekado, baş yazar Etsu Tamari, 3DCG (3 boyutlu bilgisayar görselleri) müdürü Hideki Sasaki ve diğer kilit isimleri de videoda görebilirsiniz.

 

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.