Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 05.09.2016

Seattle'da gerçekleşmekte olan PAX West etkinliğinde yer alan bir panelde Rise of the Tomb Raider oyununun ve serideki diğer tüm oyunların yönetmeni olan Noah Huges, tasarımcı Chad Armstrong ve Alisha Thayer bulunuyordu. Bu 3 isim, PlayStation 4 için çıkışını yapmaya hazırlanmakta olan Rise of the Tomb Raider hakkında birçok bilgi verdi. 11 Ekim 2016 tarihinde çıkışını gerçekleştirecek olan bu oyun hakkında öğrenilen yepyeni bilgiler ise hemen aşağıda!

Rise of the Tomb Raider 2

  • Croft Manor'un oluşturulması için çok büyük çaba harcandı ve oyunun bu bölümünde gerçekten çok büyük detaylar bulunuyor.
  • Croft Manor bölümünün tasarımı, tarihte yer almış eski malikanelerden ilham alınarak yapıldı. Lara Croft daha önce böyle bir malikaneye girmediği için, oyuncu için mükemmel bir deneyim olacak.
  • Oyunun Blood Ties isimli yeni modu, bildiğiniz üzere senaryo tabanlı olacak ve bu bölüm 1 saat sürecek. Fakat her yeri araştırarak oynarsanız, 2 saatte bitirebileceksiniz.
  • Blood Ties modunda Croft Manor'un oynanışa açılması sadece ilk adım. Önümüzdeki serilerde de Croft Manor'u bolca görebiliriz.
  • Oyunun geliştirici ekibi Tomb Raider bağlantılı bir sanal gerçekçilik bölümü yapmayı çok istiyordu ve PlayStation 4 platformu, söylenene göre çok güzel bir fırsat oldu onlar için.
  • Oyunda yer alacak olan sanal gerçekçilik bölümü, bazı sağlık sorunlarının önüne geçebilmek için 2 farklı mod ile gelecek. Sürekli olarak Lara Croft'un gözünden göreceğimiz bu bölümde, ilk mod serbest mod olarak adlandırılıyor ve istediğimiz her yere gidebiliyoruz. İkinci mod ise konfor modu olarak geçiyor ve karakterin kontrolü tamamen bizde olmuyor.
  • Lara’s Nightmare modunda, malikane tamamen açık olmayacak ve kitli odaları açabilmemiz için mini bölüm sonu canavarları ile karşılaşmamız gerekecek. Tabii önce o canavarları da bulmamız gerekecek.
  • Crystal Dynamics için oyunlarını PlayStation 4'e taşımak oldukça önemli ve bu önemi gösterebilmek için, oyunun PlayStation 4 sürümü olabildiğince "özel" yapmaya çalıştılar.
  • Oyunun eşli oyuncu modunda, kontrol ettiğimiz karakter Lara Croft olacak iken, diğer oyuncunun kontrol ettiği karakter Nadia olacak. Fakat bu sadece size öyle görünecek. Karşınızdaki oyuncu da sizi Nadia olarak görüp, Lara Croft'u yönetecek mesela. Bunun sebebi ise herkesin Lara Croft ile oynamak istiyor olması.
  • Crystal Dynamics çok uzun zamandır Tomb Raider oyunları için eşli oyuncu modu yapmak istiyordu fakat oyunlarının senaryo moduyla uyumlu olmayacağını düşündükleri için, ayrı bir mod yaptılar ve bu oyuna tekrar oynatılabilme özelliği kattı.
  • Oyunun eşli oyuncu modunda, teknik sorunlardan ötürü yavaşlama efektleri bulunmuyor. Fakat senaryo modunda aktifler.
  • Eşli oyuncu modunda düşmanları, kaynakları veya tuzakları işaretlediğiniz zaman, sizinle birlikte oynayan arkadaşınız da bu işaretlemeleri görebiliyor.
  • Geliştirici ekip yeni elementleri denemeyi çok istiyor ve oyunculardan gelecek geri bildirimlere göre, önümüzdeki oyunlarda bu elementleri kullanmak istiyor.
  • Oyun içerisinde bulunan tekrarlanabilir bulmacalar, Keep Talking and Nobody Explodes oyunundan esinlenerek yapılmış ve bir bulmacayı çözmenin 400 farklı yolu bile bulunabiliyor.
  • Oyun için şimdilik bir ek paket düşünülmüyor ve geliştiriciler yeni bir Tomb Raider oyunu hakkında yorum yapmayı sürekli olarak reddediyor.
  • Tomb Raider'ın 2018'de vizyona girecek olan filmi için, Rise of the Tomb Raider geliştirici ekibi, film ekibine sürekli olarak seri hakkında bilgi vermekte.
Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.