Avatar
Yazar: Mert Durmaz, Editör Yazım tarihi: 25.09.2016

Call of Duty serisinin yaratıcıları ve Infinity Ward firmasının kurucuları olan Vince Zampella ve Jason West, 2010 yılında Infinity Ward'dan ayrılarak, bağımsız oyun stüdyosu Respawn Entertainment'ı kurmuştu. E3 2013 ile birlikte Microsoft konferansında ilk oyunları Titanfall'u duyuran geliştirici ekip, 60'ın üzerinde ödül alarak şova damgasını vurmuştu. Titanfall'un tek üzücü kısmı ise PC, Xbox One ve Xbox 360'a özel çıkıyor olmasıydı. Ancak görünüşe bakılırsa geliştiriciler o dönem, oyunun PlayStation platformuna da çıkmasını epey istemiş.

titanfall2

Titanfall 2'nin çıkış arifesinde, Respawn Entertainment'ın genel müdürü Dusty Welch ve sanat yönetmeni Joel Emslie, PlayStation LifeStyle ile gerçekleştirdikleri röportajda, serinin geçmişiyle ilgili bilinmeyenleri anlattı. Titanfall'un satışlarıyla ilgili bir soru alan Dusty Welch, "EA kanadından, bir ara 7.5 milyon kopya sattığımıza dair bir açıklama gelmişti. Şu an ise 11 milyon tekil oyuncu rakamını aşmış durumdayız. Donanım döngüsünün başında olan yeni bir cihaza özel çıkmamıza rağmen, bu rakam gerçekten inanılmaz. EA'den duyduğuma göre, onların da en çok satan yeni markası olmuşuz. Call of Duty serisinin ilk zamanlarıyla kıyasladığımda, Titanfall'un satış olarak çok daha başarılı bir çizgisinin olduğunu söyleyebilirim. Eğer Microsoft platformlarına bağlı kalmayıp her platforma çıkış yapabilseydik, yapımın satışları gerçekten muazzam seviyelere gelebilirdi." diyerek cevapladı. Görünüşe bakılırsa Titanfall yapımı, geliştiricilerinin bile beklemediği bir başarı yakalamış.

Titanfall'un neden PlayStation platformuna gelmediği de röportajda sorulmuş elbette. Sanat yönetmeni Joel Emslie ise, "Bu karar gerçekten bizim elimizde değildi. Tamamen dağıtımcımız olan EA ile Microsoft arasında geçen bir anlaşmaydı. Oyunumuzu çoklu platform olarak çıkarmayı, daha çok oyuncunun deneyim etmesini elbet isterdik. Buradaki sorunun para olmadığını belirtmek isterim. Eğer büyümek istiyorsanız parayı değil oyununuzu oynayacak kitleye odaklanmalısınız. Biz başından beri PlayStation platformunda olmayı istedik." diyor. Anlaşılan EA ile Microsoft arasında dönen anlaşmalar yüzünden, PlayStation kullanıcıları Titanfall'dan mahrum bırakılmış.

Titanfall 2

Bir oyun ne kadar çok oyuncuya ulaşırsa, daha fazla destek ve içerik alma ihtimali o kadar artar. Call of Duty 4: Modern Warfare gibi bir oyunda çalışmış geliştiricilerin, bazı anlaşmalar yüzünden platformlarda sıkışıp kalması gerçekten üzücü bir durum. İlk oyun her ne kadar platform özel çıkışını yapsa da, Titanfall 2'nin, PlayStation 4, Xbox One ve PC'ye çıkacağını ve ilk oyundan farklı olarak bu sefer bir hikaye modu barındırdığını hatırlatalım. Respawn Entertainment'ın merakla beklenen oyunu, 28 Ekim 2016'da oyuncularla buluşacak.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.