Avatar
Yazar: Serkan Mehmedali, Editör Yazım tarihi: 26.09.2016

Remedy Entertainment tarafından geliştirilen Quantum Break oyuncular tarafında karışık notlar almıştı. Her ne kadar oyunun sponsoru ve dağıtımcısı Microsoft'un beklentilerini karşılamış olsa da, oyunun geliştiricisi olan Remedy Entertainment'ın bir adım geri atmasına sebep oldu. Quantum Break çok fazla canlı çekim unsuruna bağlı olarak geliştirildi. Bu kimileri için değişik bir öge olsa da, oyuncular bu olayı çok benimseyememişti. Fakat Remedy Entertainment yeni oyunlarında dikkatlerini başka unsurlara yöneltecek ve bu da oyunlarını iyi etkileyecek gibi duruyor.

remedy

Henüz sırada geliştirdikleri oyunun ne olduğunu açıklamasalar da, büyük çoğunluktaki hayranlar Alan Wake oyununa devam bölümü istiyorlar. Fakat bu yönde de bir işaret görülmüyor. Remedy Entertainment'ın Yönetim Kurulu Başkanı Tero Virtala Quantum Break ve gelecekti oyunları için ne düşündüklerini, "Öncelikle yaptığımız oyunlara kesinlikle daha fazla derinlik katıp, daha uzun oynanış saatleri elde etmeyi istiyoruz. Bu konu hakkında bize en önemli geri dönüşü sağlayan şey Quantum Break'in kendisi ama şunu da bilmek gerekir ki, şuan elimizde olan teknoloji ve ekipman, Quantum Break'i yapmaya başladığımız dönemdekilere kıyasla tamamıyla farklı bir vaziyette. Bunların hepsini göz önünde bulundurduğumuzda, şu ana kadar yaptıklarımızın hepsini, daha küçük gruplarda yapmayı başarabiliriz." şeklinde paylaşıyor.

Diğer AAA oyunlara kıyasla, Quantum Break bir hayli kısa bir oyundu. Oyun içerisindeki seçeneklerimizin önemli olduğunu bizlere empoze ederek oyunun bu unsur üzerine çok bağlı olduğu imajını çizmişlerdi. Her ne kadar Remedy Entertainment oyunun geliştirme aşamalarında bu unsurun çok önemli olduğunu kendileri de düşünseler de, seçeneklerimizin çok da çarpıcı sonuçlar yaratmadığını oyunun sonuna geldiğimizde fark etmiştik.

remedy

Çoğu oyuncu, Remedy Entertainment'ın bu gidişle Holywood film stüdyosu olacağını düşünüyor. Dürüst olalım, Alan Wake için Bright Falls ve Quantum Break'in hemen hemen tümü düşünüldüğünde, sinema sektöründe başarılı olabilecek bir stüdyo. Her ne kadar Remedy Entertainment kendilerinin tamamıyla bir oyun stüdyosu olduğunu ve kendilerini oyun yapmaya adadıklarını söyleseler de, Tero Virtala bizlere "Gelecek oyunlarımızda da canlı çekim unsurunu göreceksiniz" diyor.

Son olarak Tero Virtala, "Remedy Entertainment için farklı ve daha değişik eğlendirme yöntemlerinin mevcut olduğu doğrudur fakat şuan bizim için öncelik onlar değil. Özellikle canlı çekim unsurundan bahsedecek olursak, belki sıradaki oyunlarımızda daha az canlı çekim olur. Fakat oyunda aynı payı olacağını söyleyebiliriz. Hangi yönde diye sorarsanız, onu henüz sizlere söylemem." diyerek düşüncelerini tamamlıyor.

Siz ne dersiniz sayın okurlar? Alan Wake'de olduğu gibi, oyunun haricinde bir canlı çekim serisi görmek mi istersiniz, yoksa oyunun arasına dilimlenmiş canlı çekimler mi? Canlı çekim ile kat'iyen işim olmaz diyorsanız, sanırım Remedy Entertainment sizi üzecek gibi duruyor, çünkü Remedy Entertainment'ın bugüne kadar bu denli hakkında kesin konuştuğu tek şey canlı çekimlerin sıradaki oyunlarda yer alacağı. Remedy Entertainment'ın en güncel oyunu olan Quantum Break, PC ve Xbox One'da oyuncularını hazırda bekliyor. Oyunu Steam kullanarak satın alıp, oynamak istiyorsanız, 29 Eylül 2016 tarihini beklemeniz gerekiyor.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.