Menü
https://leadergamer.com.tr/humble-software-bundle-vegas-pro/
Playerunknown's Battlegrounds , PUBG 14 Aralık 2017 11:07

PlayerUnknown’s Battlegrounds oyununun Xbox One sürümünde gizli bir grafik ayarı menüsü var

PlayerUnknown’s Battlegrounds yeni bir ilke daha imza attı fakat bu sefer farklı bir alanda.


Geçtiğimiz senenin sürpriz başarı elde eden oyunlarından PlayerUnknown’s Battlegrounds erken erişim döneminden çıktı ve PC ile Xbox One için satışa sunuldu. Bununla birlikte konsolda ulaşılmaması gereken grafik ayarlarını bir Twitter kullanıcısı klavye yardımıyla bulduğunu açıkladı. Kullanıcının mesajına göre Xbox One konsolunda klavye kullanıldığında eğer “o” tuşuna basarsanız grafik ayar menüsü karşınıza çıkıyor ve buradan grafikler detaylarının düşük modda çalıştığını görebiliyorsunuz. Ayarlara etki edilip edilemeyeceği bildirilmemiş ama yapımcıların bazı noktaları unuttuğu ortada. Bilindiği üzere konsollar için yapılan optimizasyonu oyuncular göremiyordu. PUBG oyununda ne gibi kısıtlamalara gidildiği, hangi ayarların düşürülüp oyunun konsolda çalışmaya uygun hale getirildiği bir sır olarak kalıyordu.

PUBG

PlayerUnknown’s Battlegrounds veya kısa adıyla PUBG, bir süre PC’de erken erişim sürecinde bırakılmış ve bu süre zarfında yoğun ilgi görmüş hatta aynı anda en çok kişi tarafından oynanan oyun olması gibi pek çok rekora imza atmıştı. Çok oyunculu açık dünya hayatta kalma türündeki oyun henüz tam sürümünün piyasaya çıkmamasına rağmen her yıl düzenlenen ve oyun dünyasının Oscar’ı kabul edilen The Game Awards 2017 ödül töreninde yılın oyunu kategorisinde aday gösterilmişti. Ödül alamamasına rağmen tam sürüm olmadığından ötürü adaylığı konusunda yoğun eleştirilerin odağıydı.

Bir PC oyununun konsola geçişi sırasında daha önce başka yapımlarda türlü hatalarla karşılaşılmasına rağmen bir grafik ayarı açığının bulunması ilk kez gerçekleşiyor. Oysa ekip, kontrolleri Gears of War oyununun yapımcılarıyla birlikte yapmış, kontrolcülerin klavyeye göre içerdiği avantajlardan bahsetmişti. Düğmelere tek basıp çekmekle basılı tutmak arasındaki farklara değinilmiş, X tuşuna tek basışta nesnelerle etkileşime girerek hızlıca çevredeki ögeleri toplarken, aynı tuşa basılı tutulduğunda silahların şarjörünün değiştirildiği örneğini vermişti. Yapımcıların konsollar arası geçiş sırasında daha dikkatli olmalarının gerektiğini bulunan açıktan anlayabiliyoruz. Muhtemelen kısa sürede bu açık kapatılacak, belki grafik ayarları da yeni bir güncellemeyle elden geçirilecektir.

Emrah Subaşı Editör