Avatar
Yazar: Onurcan Mahmutcuk, Editör Yazım tarihi: 27.04.2018

PUBG PC 1.0 sürümü için "Update 12" isimli yeni bir güncelleme yayınlandı. 26 Nisan 2018 tarihli bu güncelleme, 2.2 GB boyutunda ve oyun içi önemli değişiklikler içeriyor.

Özellikle silah dengesi değişikliğine çok önem verdiğini aktaran geliştirici ekip, yeni silah dengesinin istenilen düzeyde olması için biraz zamana ihtiyaç duyduğunu söyledi. Bu nedenle değişiklikler test sunucusunda daha uzun süre tutulacak. Oyuncuların geri bildirimlerine göre silah dengesi üzerinde değişiklikler yapılacağını açıklayan PUBG Corp, bu konuda oyunculardan görüşlerini çekinmeden paylaşmalarını istedi.

Güncellemenin ayrıntılı notları ise şu şekilde:

1.  Silah & Eşya Dengesi

Geliştirici ekip, silah dengelemesi hakkındaki hedeflerini geçen hafta yayınladığı bir makale ile açıklamıştı. Gerçekleşen değişiklikleri aşağıdaki tabloda bulabilirsiniz:

  • Tabloya göre yeniden dengelenen taarruz tüfekleri, (AKM ve Groza silahı hariç) artık daha az hasar verecek ancak her birinin farklı durumlarda bir avantajı olacak.
  • Bazı hafif makineli silahların da hasarı arttırılarak kısa mesafelerde daha etkili olması amaçlandı.
  • Pompalı tüfeklerin ise (S686 ve S1897 pompalı tüfekleri hariç) genel hasarı ve etkili menzil aralığı arttırıldı.

Oyundaki taarruz tüfeklerinin etkisini azaltmayı amaçladığı görülen bu değişiklikler, oyun stilinize göre silah tercihlerinizi yeniden gözden geçirmenizi sağlayacak. Daha detaylı bilgiler ise şu şekilde:

  • Tabancalar:
    • P92, P1911, P18C, R1895 ve R45 tabancalarının verdiği hasar arttırıldı.
  • Pompalı Tüfekler:
    • Pompalı tüfeklerin uzuvlara verdiği hasar arttırıldı.
    • S686 ve S1897 silahlarının hasarı hafifçe azaltıldı.
    • Namludan çıkan saçmaların dağılımı %25 oranında azaltıldı.
    • Tıkaçlar artık kısa namlulu (Sawed-off) pompalı tüfeğine de takılabilecek.
  • Hafif Makineli Silahlar:
    • Hafif makineli silahların uzuvlara verdiği hasar arttırıldı.
    • Micro UZI, UMP9 ve Vector silahlarının verdiği hasar hafifçe arttırıldı.
    • Tüm hafif makineli silahlarındaki dikey tepme azaltıldı.
    • Nişan halinde dürbün sallanması hali ve geri tepme azaltıldı.
    • Nişan almaya geçiş hızı arttırıldı.
  • Taarruz Tüfekleri:
    • M16A4, SCAR-L, AUG ve M416 silahlarının verdiği hasar hafifçe azaltıldı.
    • SCAR-L, M16A4 ve M416 silahlarının yeniden şarjör doldurma süresi %30 oranında arttırıldı.
    • AKM silahının yeniden şarjör doldurma süresi %10 oranında arttırıldı.
    • Tüm taarruz tüfekleri için (AKM hariç) yatay ve dikey geri tepme oranı arttırıldı ve geri tepme kurtarma oranı azaltıldı.
    • 8x ve üstü kısıtlı kullanıma sahip dürbünler artık bütün taarruz tüfeklerine takılabilecek.
    • Tüm taarruz tüfekleri için yeni geri tepme animasyonları eklendi.
  • Hafif Keskin Nişancı Tüfekleri:
    • Hafif keskin nişancı silahlarının verdiği kafa, vücut ve uzuv hasarı arttırıldı.
    • SKS silahının verdiği hasar azaltıldı.
    • VSS ve Mini14 silahının verdiği hasar hafifçe arttırıldı.
    • Yatay ve dikey geri tepme, tüm hafif keskin nişancı silahları için arttırıldı.
    • Geri tepme kurtarma oranı, tüm hafif keskin nişancı silahları için azaltıldı.
    • Bütün hafif keskin nişancı silahlarına yeni geri tepme animasyonu eklendi.
  • Diğer Silahlar:
    • DP28 ve M249 silahlarının verdiği hasar hafifçe arttırıldı.
    • Kullanımı kısıtlı (8x ve üstü) dürbünler artık DP28 ve M249 silahlarına takılabilecek.
    • Arbalet yeniden doldurma süresi 4 saniyeden 3.5 saniyeye geriledi.

Silahın sallanması durumu, (Weapon sway) tüm silahlar için yeniden ayarlandı. Artık nefesinizi tuttuğunuz an da dahil silah sallanmasını daha fazla hissedeceksiniz. Ayrıca hareket halindeki silah sallanması, yanak dayanağı eklentisi sayesinde azaltılabilecek.

  • Fırlatılabilirler
    • El bombalarının patlama hasarı artırıldı ve yeni vurma efektleri ve animasyonları eklendi.
    • Daha önce, el bombası hasarı büyük ölçüde patlamadan ziyade (el bombasının savurma etkisinden kaynaklanan) düşme hasarına bağlı idi. Artık el bombasının oyuncu karakterlerini savurma etkisi kaldırıldı ve el bombası patladığında sadece patlama hasarı verecek şekilde ayarlandı.
    • Ayrıca fırlatılabilir bombaların etki alanları şu şekilde değiştirildi:
      • El bombasının etki alanı 12'den 18'e yükseltildi,
      • Molotof kokteylinin etki alanı 18'den 16'ya düşürüldü.
      • Sis bombasının etki alanı 16'dan 14'e düşürüldü.
      • Sersemletici bombanın etki alanı 14'den 12'ye düşürüldü.
  • Karakter Hareketleri:
    • Keskin nişancı tüfeklerini, hafif taramalı silahları (M249 ve DP28) ve pompalı tüfekleri tutarken, karakterin hareket hızı hafif şekilde azaltıldı. Artık kuşandığınız silahlar koşma hızınızı ve normal hareket hızınızı etkileyecek.
    • Karakterde normal hareket halinde iken gerçekleşen ilk mermi atış gecikmesi düzeltildi.
    • Bazı silahlara mermi doldururken (M24, Kar98k, S1897 vb.) gerçekleşen nişan halinde yürüme hızının sınırlanması kaldırıldı.
    • Vurulduktan sonra kameranızın sallanma oranı, aldığınız hasar miktarına göre değişiklik gösterecek.
  • Diğer Eşya Dengeleri
    • Seviye 3 kask, artık sadece her birinden mutlaka bir tane çıkması kesin olacak yardım kutularından elde edilebilecek.
    • Keskin nişancı hızlı çekim ve keskin nişancı uzatılmış şarjörleri artık sadece yardım kutularından elde edilebilecek.
    • Taarruz tüfeklerinin uzatılmış hızlı çekim şarjörleri için spawn (yeniden doğma) oranı azaltıldı.
    • Hafif keskin nişancı tüfekleri, keskin nişancı tüfekleri eklentilerinin yanı sıra taarruz tüfeği eklentilerini de kullanabilecek.
    • Adrenalin şırıngası artık normal oyun dünyasının çeşitli yerlerinde nadir de olsa bulunabilecek.
    • Adrenalin şırıngasının uygulama süresi 8 saniyeden 6 saniyeye düşürüldü.

2.  Oynanış

Silah dengesi değişikliklerinin yanı sıra yeni bir silah, Miramar haritası için yeni bir araç ve birçok yeni silah eklentisi oyuna eklendi.

  • Yeni Silah!
    • Yeni silahımız "SLR" isimli hafif bir keskin nişancı tüfeği.
    • 7.62mm mermi kullanan bu tüfek, şarjöründe 10 (uzatılmış şarjör takılı halde 20) mermi barındırıyor.
    • SLR, oyundaki bir diğer hafif keskin nişancı tüfeği olan SKS silahından daha güçlü, ancak daha fazla geri tepmeye sahip. Bu yüzden geri tepme kontrolünü sağladığınız takdirde, SLR silahıyla çok can yakabileceksiniz.

  • Yeni Araç!
    • Yeni aracımızın ismi ise "The Mirado". Klasik araç tutkunlarının beğenisini çekecek ve yüksek hızlara ulaşabilecek bu 4 koltuklu sedan, sadece "Miramar" haritasına özel ve şehir merkezlerinin ya da ana şehir yollarının çevresinde bulunabilecek.
    • "Miramar" haritasındaki diğer araçların oyunculara çok sıkıntı yaşattığı bilinen bir gerçek. Özellikle minibüs, son derece sağlam olmasına rağmen; ana yoldan çıkıp toprak yola girdiğinde çok yavaş ve etkisiz kalıyordu. Pikap aracı ise anayollarda daha etkisiz, toprak yollarda ise daha etkili kullanılabiliyordu. Geliştirici ekip, oyuna yeni eklenen "The Mirado" aracını "Bir otoyolda alev almanın en hızlı yolu olarak" tanımlıyor. Varın gerisini siz düşünün!
  • Yeni Eklentiler:
    • Duckbill - "S1897" ve "S12K" pompalı tüfekleri için getirilen bu eklenti, dikey saçma yayılmasını azaltıyor ancak dikey yayılmayı arttırıyor.
      • Uygulanabilir silahlar: S1897, S12K
    • Light Grip - Bazı taarruz, hafif makineli ve hafif keskin nişancı tüfeklerine takılabilen bu tutamaç eklentisi, geri tepme süresini azaltıyor ancak dikey ve yatay geri tepmeyi arttırıyor.
      • Uygulanabilir silahlar: UMP9, AUG, M416, SCAR-L, SKS
    • Thumb GripBazı taarruz, hafif makineli ve hafif keskin nişancı tüfeklerine takılabilen başka bir tutamaç olan bu eklenti, dikey geri tepmeyi azaltıyor ancak geri tepme süresini ve yatay geri tepmeyi arttırıyor.
      • Uygulanabilir silahlar: UMP9, AUG, M416, SCAR-L, SKS
    • Half Grip - Bazı taarruz, hafif makineli ve hafif keskin nişancı tüfeklerine takılabilen yeni tutamaç eklentisi, dikey ve yatay geri tepmeyi ve geri tepme süresini azaltıyor.
      • Uygulanabilir silahlar: UMP9, Vector, AUG, M416, SCAR-L, SKS
    • 3x Dürbün - Dürbün ağında 3x büyümeyi sağlayan bu yeni dürbün, normal oyun dünyasında bulunabilecek.
    • 6x Dürbün - Dürbün ağında 6x büyümeyi sağlayacak olan bu dürbün ise, aynı zamanda 3x dürbün olarak da kullanılabilecek ve normal oyun dünyasında bulunabilecek.

Artık dürbün mesafe sıfırlama tuşlarını (Page Up/Page Down) kullanarak kırmızı lazer, holo görüş ve 2x dürbünlerinin retikül stillerini ve renklerini dilediğiniz gibi değiştirebileceksiniz.

  • Tekne ve Yüzme Ayarlamaları
    • Tekneler artık yok edildiğinde batıyor.
    • Oyuncuların su altında saklanmasının etkinliğini azaltmak amacıyla;
      • Su altında nefessiz kalabilme süresi 35 saniyeden 15 saniyeye düşürüldü.
      • Nefesiniz bittiğinde, su altında kaldığınız her bir saniye için 4 yerine 10 hasar alacaksınız.
      • Yeniden nefes almak için su yüzüne çıktığınızda, nefesinizi yeniden almaya başlamanız 4 saniye kadar sonra gerçekleşecek.

3. Harita Seçimi ve Ana Menü Arayüzü

Uzun süredir beklenen harita seçimi artık kullanılabilecek.

  • Bir harita seçin (şimdilik Erangel ve Miramar) ve istediğiniz haritada oynamayı garantileyin.
  • Eğer birden çok harita seçerseniz, oyun sizi rastgele seçilecek haritalardan birine bırakacaktır.
  • Geliştirici ekip, oyuna yeni haritalar eklendikçe bu tasarımın tekrar gözden geçirilebileceğini de ekledi.
  • Ayrıca takım modu ve oyun perspektifi seçimi için kullanılan arayüz de iyileştirildi.

4.  Ayarlar

  • Dikey fare hassasiyeti artık ayarlanabilecek.
  • Sizi öldüren oyuncuyu izlerken, şüphelendiğinizde raporlamak için kullandığınız "R" tuşu artık değiştirilebilir.

5.  Dünya

"Miramar" haritasında bazı değişikliklere gidildi:

  • Vaha büyüklükleri artırıldı ve yakınlarına daha fazla bina eklendi.
  • Çeşitli şehir ve kasabaların yakınına küçük bina kümeleri eklenerek daha fazla loot (ganimet) alanı oluşturuldu.
  • Aşırı bina yoğunluğunu azaltmak için bazı şehir bölgelerindeki bina sayısı azaltıldı.
  • Çeşitli şehir ve kasabalardaki siper alınabilen bazı noktalar haritadan çıkarıldı.
  • Açık alanlarda oyunculara daha fazla siper sağlamak amacıyla harita boyunca kaya ve ağaç gibi yeni objeler eklendi.
  • Bazı binaların iç mekanları sadeleştirildi.

6.  Hata Düzeltmeleri

  • Motosiklet ile diğer araçlara çarptığınızla meydana gelen aşırı dramatik çarpışma etkileri azaltıldı.
  • Motosiklet düştükten sonra inmenizi engelleyen sorun çözüldü.
  • Oyuncular aynı anda hareket edip ateş ettikleri zaman, mermi kabukları korkunç hayaletler gibi oyuncuyu kovalamak yere yere düşecek.
  • Son mavi alan için zamanlayıcı, artık doğru bir şekilde görüntülenebiliyor.
  • Oyundan ayrılan ve tekrar oyuna katılan bir oyuncu için mavi alan ses efektlerinin duyulmasını önleyen hata giderildi.
  • "Erangel" haritasında kameranızı okulun tavanlarından etrafı görecek şekilde ayarlamanıza izin veren sorun giderildi.
  • "Erangel" ve "Miramar" haritasında garip çarpışmalara neden olan bazı sorunlu arazi hataları giderildi.
  • "Erangel" haritasındaki bazı perdelerin kurşun geçirmez hale gelmesine neden olan sorun çözüldü.
  • "Erangel" haritasındaki binalarda meydana gelen bazı anormal turuncu ışık efektleri düzeltildi.
  • Karakter modellerini ve mermi fişeklerini etkileyen bazı garip çarpışma sorunları düzeltildi.
  • Ahşap yapılarda yürümek artık tuhaf ayak sesleri oluşturmayacak.
  • Yere yatan karakterler artık zeminde hatalı bir şekilde duramayacak.
  • Emojileri ve açılan pencereleri aynı anda kullandıktan sonra meydana gelen karakter hareket sınırlaması çözüldü.
  • "Equinox" sandığında yer alan "UMP9" isimli silahın dış görüşündeki yanlış mermi kalibresi metni düzeltildi.
  • Silah mermisi, artık animasyon bittiğinde değil, şarjör veya merminin silah içine sokulduğunda "yüklü" olarak sayılacak.

 

 

 

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.