Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 28.11.2017

Eskiden kapımıza kadar gelip, bizlere ürün pazarlamaya çalışan insanlar vardı. Sonra onlar kapımızdan çekildi, televizyonlarımıza girdiler. Televizyonlar da bitti, artık bizi arayarak pazarlamaya çalıştılar. Şimdi de, belki bire bir örnek olmayacak ama PlayerUnknown’s Battlegrounds hilecileri, internet sitelerini bıraktı, direkt olarak hilesini yaptıkları oyunun içinden reklam yapmaya başladılar. Bu duruma gülsek mi, ağlasak mı, pek bilemedik. PUBG Bey bir şey yapın.

PUBG

Mesela hemen yukarıda bir GIF görüyorsunuz. Bu görüntülerde bir oyuncu, arabası ile giderken, hile pazarlayıcısı da hız hilesini açmış, arkadaşın önünden gidiyor. Bu sırada da pazarlama işlemi başlıyor. PUBG hız hilesini kullanan oyuncu, araba ile seyahat eden oyuncuya yaklaşıp, "Merhaba, aceleniz mi vardı? Hiç problem değil, siz arabanız ile ilerlerken beni dinleyebilirsiniz. Benim şu an kullandığım bu yeni hileyi ister misiniz? Şu an indirim ile satılıyor. Şimdi size hilemi gösterip, arabanızdan daha hızlı gidebildiğimi kanıtlayacağım." diyor.

Bazı hile pazarlayıcıları ise canlı yayın yapan Twitch veya YouTube kullanıcılarını bulup, onları öldürüyor. Yayıncı öldüğü zaman da, hilecinin ismi çıkıyor. Hile de zaten o isimde pazarlanıyor. Peki, bu sırada oyunun geliştiricileri veya hile engelleme programı ne yapıyor? Hilecileri oyundan uzaklaştırmaya devam ediyor fakat görülen o ki, bu pek de başarılı olamıyor. Çünkü her geçen gün bu oyundaki hileci sayısı ve hile tipi zenginleşiyor. Daha fazla oyuncu hileleri keşfedip, denemeye çalışıyor. Bu yüzden kısa bir süre içerisinde PlayerUnknown’s Battlegrounds geliştirici ekibinin bu konuya el atması gerekiyor.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.