Avatar
Yazar: Alper Dalan, Editör Yazım tarihi: 18.03.2020

Türkiye saatleri ile 18 Mart 2020 tarihinde, saat 19.00 olduğunda YouTube üzerindeki resmi PlayStation kanalı aracılığıyla yolda olan PS5 hakkında yeni detaylar verildi. Bizlere bu yeni bilgileri veren kişi ise, konsol hakkında fazlasıyla bilgi sahibi olan sistem mimarisi ekibinin başında bulunan Mark Cerny oldu.

Resmi PlayStation kanalı aracılığıyla yapılan açıklamalarda özellikle konsolun donanımında ve geliştirilmesi üzerinde duruldu. Ayrıca, gerçekten çok fazla teknik konulardan bahsedildi. Bu sebeple, direkt olarak teknik bilgileri görmek isterseniz, yayının yapılmış olduğu bağlantıyı haberimizin en sonunda bulabilirsiniz.

Öncelikle, bir konsol geliştirirken nelere dikkat ettiklerinden bahsetti Mark Cerny ve bu konuda ilk olarak geliştiricileri dinlemenin önemini dile getirdi. Geliştiricilerden en çok istenen şeylerden bir tanesinin SSD olduğundan da bahsetti. Tabii, bu konuyla alakalı olarak HDD ve SSD performanslarından da bahsetti.

PS5 hakkındaki yeni bilgiler daha çok teknik bilgiler içeriyor

İkincil olarak, konsolun devrimi ve evriminden bahsedildi. Devrim başlığı altında yeni özellikler ve yüksek verimden bahsedildi. Evrimde ise geriye dönük uyumluluk ve geliştiriciler için aşinalıktan söz edildi.

Verilen bilgilere göre transistor kapasitesi PS4'e göre %62 daha iyi durumda. Ayrıca, Playstation 4 üzerinde en çok oynanmış olan 100 oyunun PS5 çıkışında da oynanabilir olmasını beklediklerini dile getirdiler. Konsol üzerinde yer alan yeni Geometry Engine de yine bahsedilen konulardan bir tanesi oldu.

Yeni konsol üzerinde Ray Tracing özelliğinin de yer alacağı üzerinde duruldu. Hatta, Ray Tracing özelliğinin konsol için geliştirilen bir oyunda ne kadar iyi performans ile çalıştığından da bahsedildi.

Oyun türlerinin ne kadar konsolu yorduğuna da değinilirken, bir yandan da bunun ne kadar güç harcayacağından bahsedildi. Konsol için getirilmiş olan güç tüketimi, ısınma ve performans konular da yine bu konudan bahsedilirken detaylandırıldı. AMD'nin SmartShift teknolojisi sayesinde CPU'nun kullanılmayan kısımlarını GPU'ya sağladıklarından da bahsettiler.

Yeni hayaller bulma başlığına ise ses konusundan bahsedilerek giriş yapıldı. Mark Cerny, her ne kadar görsellik önemli olsa da, sesin atmosfer açısından büyük bir öneme sahip olduğunu söyledi. Ses konusundaki hedeflerinin, oyuncuların oyunu hissetmeye başlamasını hedeflediklerini de yine bu açıklamalar esnasında söylediler.

Hemen aşağıdan, PS5 hakkında yapılan yeni duyuruları izleyebilir ve detayları ile görebilirsiniz.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.