Leadergamer

© 2007-2023 Gamer Media Tüm Hakları Saklıdır. Bu sitenin veya içeriğinin hiçbir kısmı telif hakkı sahibinin izni olmadan çoğaltılamaz.

Avatar
Yazar: Staff, Editör Yazım tarihi: 23.10.2016

Playstation 4 Pro, 4K grafikler sunabilen ilk konsol; Mark Cerny bunu nasıl başardıklarını açıkladı.

ps4_pro_wide_no_logo-600x318

Digital Foundry ekibi, Sony'nin San Mateo merkezinde yapılan konferansa katıldı. Konferansta konuşan Playstation mimarı Mark Cerny, PS4 Pro'nun grafik kalitesini arttırabilmek için donanım gücünü iki katına çıkardıklarını açıkladı.

Konsolun içinde beraber çalışan iki tane çip olacak. Sistem, var olan oyunları oynatırken bir çip kullanıyor. PS4 Pro oyunlarını oynatırken işin içine ikinci çip giriyor ve bu iki çip birbirleriyle bağlaşık çalışıyor.

Cerny, bu mekaniği şu şekilde anlatıyor: "GPU'ları birbirlerinin aynadaki karşılıklarına denk gelecek şekilde yerleştirdik, tıpkı kelebek kanatları gibi. Bu şekilde GPU boyutunu iki katına çıkardık. Yeni yöntem sayesinde var olan 700 oyunu inanılmaz temiz ve verimli şekilde oynatabiliyoruz. Yaptığımız tek şey GPU gücünü yarıya indirmek. Bunu yapınca sistemi neredeyse orijinal PS4'ün GPU gücüne indiriyoruz."

Burada anlatılmaya çalışılan şey konsolun aşırı gücünü var olan PS4 oyunları için kullanmadıkları. Var olan oyunlar için o kadar fazla güce ihtiyaç yok, orijinal PS4 oyunları oynarken "sadece yetecek" kadar güç tüketiliyor. PS4 Pro oyunları işin içine girince diğer GPU devreye giriyor ve gerekli gücü sağlıyor.

Cerny aynı zamanda oyunların %10 daha fazla hafızaya ihtiyacı olduğunu düşünmüş. Bu yüzden konsola 1GB boyutunda geleneksel DRAM eklemiş.

"Standart bir PS4 konsolunda uygulamalar arasında geçiş yaptığınızı düşünün. Mesela Netflix ve oynadığınız bir oyun arasında geçiş yapacaksınız. Oyunu oynamaya devam ettiğinizde Netflix hafızadan çıkarılmıyor. Bu mimariyi yapmamızın sebebi uygulamalar arasındaki geçişin çok hızlı olması. Uygulamalar arasında geçiş yaparken geçtiğiniz uygulama yeniden yüklenip hafızaya alınmıyor; çünkü Netflix'i bırakıp oyun oynamaya devam ettiğinizde Netflix hafızadan çıkarılmamıştı, zaten hafızada kalmaya devam ediyor."

Cerny, PS4 Pro için işlerin daha farklı işlediğini söylüyor. Teknik olarak PS4 Pro şu şekilde çalışıyor: Konsolun içinde 8 GB DDR5 hafıza var. DDR5 asıl gücü oluşturuyor. Ayrıca 1 GB geleneksel ve daha yavaş çalışan DRAM var. Oyunlar asıl gücün 5GB'lık bölümünü kullanıyor. Netflix'ten oyuna geçiş yaptığınızda, Netflix DDR5 hafızada kalmıyor; bunun yerine 1GB'lık geleneksel DRAM içine atılıyor. Bu şekilde DDR5 hafızalarda yaklaşık 1GB'lık boş alan açılıyor. Bu boşalan alanın 512MB'lık kısmı gene oyunlara aktarılıyor. Yani oyunlar 5GB yerine 5.5GB hafızadan faydalanıyor. DDR5 hafızanın gerikalanı çoğunlukla PS4 Pro'nun arayüzü için kullanılıyor. Bu şekilde, PS düğmesine bastıktan sonra karşınıza gelen her görüntü 4K kalitesinde oluyor.

Gamasutra'nın da yazdığı gibi, Cerny konuşmasında PS4 Pro'nun yeni nesil bir konsol olmadığını tekrarladı.

"Nesillerin yok olmayacağına inanıyorum. Onlar oyun endüstrisi ve oyuncu toplulukları için çok yararlı. PS4 Pro'nun hedefleri biraz daha farklı."

Digital Foundry haberinde Cerny'nin verdiği daha detaylı teknik bilgiler yer alıyor. Ayrıca bilgilerin tamamına Eurogamer üzerinden ulaşabilirsiniz.

Daha öncede belirtildiği gibi, PS4 Pro sahipleri konsollarının 1TB boyutundaki sabit diskini değiştirebilecek. Konsol SATA 3.0 girişi barındırıyor.

PS4 Pro, 10 Kasım tarihinde $399/€399/£349 fiyat etiketiyle satışta olacak.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.