Leadergamer

© 2007-2023 Gamer Media Tüm Hakları Saklıdır. Bu sitenin veya içeriğinin hiçbir kısmı telif hakkı sahibinin izni olmadan çoğaltılamaz.

Avatar
Yazar: Ender Öztürk, Editör Yazım tarihi: 20.01.2025

Eski Sony yöneticisi Shuhei Yoshida, PlayStation VR2’nin beklentilerin altında kalan performansını samimi bir şekilde dile getirdi. PSVR2, Şubat 2023'te büyük bir heyecanla piyasaya sürülmüş ve sanal gerçekliği ana akım oyun dünyasına taşımayı hedeflemişti. Ancak cihaz, Yoshida’nın deyimiyle, PlayStation 2 kadar büyük bir başarıya ulaşamadı.

PlayStation VR2 satmadı

PSVR2'nin lansmanından kısa bir süre sonra, cihazın satışlarının beklenenden düşük olduğu ortaya çıktı. Orijinal PlayStation VR ile kıyaslandığında, ilk aylarda birkaç yüz bin daha az satış yaptı ve benzer bir zaman diliminde 1 milyon satışa ulaşsa da, bu rakam beklentilerin gerisinde kaldı.

Başta Resident Evil 4 VR ve Horizon: Call of the Mountain gibi güçlü oyunlarla dikkat çekse de, bu ilgi dalgası uzun vadeli bir başarıya dönüşemedi. Lansmandan sonra gelen oyunlar, PSVR2'nin donanımına olan ilgiyi sürdürecek kadar güçlü bir kütüphane oluşturamadı.

Shuhei Yoshida, Kinda Funny Gamescast'te yaptığı açıklamada, PSVR2’nin durumunu mizahi bir dille kabul etti. "Yanılmışım, üzgünüm, PSVR2 PS2 olmadı," diyen Yoshida, düşük satış performansı karşısındaki hayal kırıklığını açıkça ifade etti.

Podcast sırasında Greg Miller’ın "PSVR2’ye ne oldu?" sorusuna Yoshida'nın verdiği "Hadi devam edelim" yanıtı, hem güldürdü hem de durumun PlayStation cephesinde çok da iç açıcı olmadığını gözler önüne serdi.

PSVR2, lansmanından iki yıl sonra bile Sony'nin öncelikleri arasında gerilerde yer alıyor gibi görünüyor. Ancak bu süreçte bazı önemli oyunlar eklenmeye devam etti. Trombone Champ: Unflattened, Alien: Rogue Incursion, ve Hitman: World of Assassination VR gibi yapımlar, cihazın azalan ilgisini yeniden canlandırmayı hedefledi.

Buna rağmen, Yoshida’nın açıklamaları, PSVR2’nin PlayStation 2 veya PS5 gibi devasa bir başarıya dönüşemediğini ima ediyor. Konsolun yüksek fiyat etiketi ve sınırlı oyun kütüphanesi, PSVR2’nin potansiyelini tam anlamıyla gerçekleştirememesine neden oldu.

2024'ün sonlarına doğru PSVR2'nin fiyatında bir indirime gidilmesi, cihazın erişilebilirliğini artırabilir. Ancak asıl çözümün, daha geniş ve çekici bir oyun koleksiyonu oluşturmak olduğu artık netleşmiş durumda.

Yoshida'nın esprili açıklamalarıyla gündeme gelen PSVR2’nin, halen bir şansı olabilir. PlayStation 2 gibi bir efsane olmasa da, doğru adımlarla PlayStation VR2’nin pazarda kalıcı bir yer edinmesi mümkün.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.