Leadergamer

© 2007-2023 Gamer Media Tüm Hakları Saklıdır. Bu sitenin veya içeriğinin hiçbir kısmı telif hakkı sahibinin izni olmadan çoğaltılamaz.

Avatar
Yazar: Ender Öztürk, Editör Yazım tarihi: 17.01.2025

Sony'nin eski PlayStation başkanı Shuhei Yoshida, taşınabilir oyun dünyasında bir dönemin kapanmasına neden olan PlayStation Vita'nın başarısızlığına dair çarpıcı açıklamalarda bulundu. 2011'de büyük beklentilerle piyasaya sürülen PS Vita, beklenen satış başarılarını yakalayamayarak 2019'da üretimine son verdi. Yoshida, taşınabilir cihazın başarısızlığını etkileyen bir dizi faktörü, PlayStation’ın taşınabilir konsol dünyasındaki geçmişiyle kıyaslayarak değerlendirdi.

Sony, PSP ile taşınabilir oyun dünyasına başarılı bir giriş yapmış ve 11 yıllık sürede 80 milyondan fazla ünite satışı gerçekleştirmişti. Ancak PlayStation Vita, aynı başarıyı tekrarlayamadı ve sadece 16 milyon ünite satışıyla sınırlı kaldı. Yoshida, PS Vita'nın başarısızlık nedenlerini "birden fazla teknik ve stratejik tercih" ile ilişkilendiriyor.

PlayStation Vita için büyük hata

Yoshida, PlayStation Vita'nın tasarımında yapılan bazı kritik hatalara dikkat çekti:

  • Tescilli Hafıza Kartları: Vita’nın özel hafıza kartları, kullanıcılar için maliyeti artırdı ve bu tercih büyük bir hata olarak değerlendirildi.
  • Arka Dokunmatik Yüzey: Cihazın arkasında yer alan dokunmatik yüzey, hem üretim maliyetlerini artırdı hem de gereksiz bir özellik olarak değerlendirildi.
  • Video Çıkışı Eksikliği: Donanım ekibi, maliyeti düşürmek için devkit'te bulunan video çıkış portunu kaldırdı.

Buna karşın Yoshida, cihazın "güzel bir OLED ekranı" olduğunu belirterek, donanımda bazı övgüye değer özelliklerin bulunduğunu da kabul etti. PS Vita'nın 2011'de piyasaya çıkması, PS3'ün son dönemleri ile PS4'ün çıkış dönemi arasına denk geldi. Yoshida, bu durumun PlayStation ekibinin kaynaklarını bölmesine neden olduğunu ve Vita'ya yeterince odaklanılamadığını belirtti. Yoshida’ya göre, Sony'nin "o dönemde sınırlı bir yetenek havuzuna sahip olması" da projeye gereken desteğin verilmesini engelledi.

Yoshida, PlayStation'ın o dönemki yönetiminin, PS Vita yerine PS4'e öncelik verdiğini ve bu kararın taşınabilir konsol için planlanan birçok projeyi olumsuz etkilediğini açıkladı. Bu durum, Vita’nın piyasada tutunamamasının en önemli nedenlerinden biri olarak öne çıkıyor.

PlayStation Vita

Sony'nin taşınabilir oyun dünyasından tamamen çekildiği düşünülse de, Yoshida'nın açıklamaları ve son dönemdeki gelişmeler bunun aksini gösteriyor. Yoshida, taşınabilir oyun bilgisayarlarına olan ilgisini dile getirerek GPD ve Ayaneo gibi markaların ürünlerini övdü.

Öte yandan, Sony’nin akışa odaklı PS Portal cihazını piyasaya sürmesi ve taşınabilir oyun pazarına yönelik söylentiler, şirketin bu alana geri dönme olasılığını güçlendiriyor. Tam teşekküllü bir taşınabilir konsolun duyurulması artık an meselesi gibi görünüyor.

Shuhei Yoshida’nın açıklamaları, PS Vita’nın başarısızlığının yalnızca donanımsal veya pazarlama hatalarından kaynaklanmadığını, aynı zamanda stratejik zorluklar ve kaynak yetersizliklerinin de önemli bir rol oynadığını ortaya koyuyor. Yine de Vita, zengin oyun kütüphanesi ve yenilikçi özellikleriyle taşınabilir oyun dünyasında nostaljik bir yere sahip. Sony’nin gelecekte bu mirası nasıl değerlendireceği ise merakla bekleniyor.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.