Leadergamer

© 2007-2023 Gamer Media Tüm Hakları Saklıdır. Bu sitenin veya içeriğinin hiçbir kısmı telif hakkı sahibinin izni olmadan çoğaltılamaz.

Avatar
Yazar: Ender Öztürk, Editör Yazım tarihi: 17.01.2025

Sony'nin PlayStation cephesinde önemli gelişmeler yaşanıyor. Güvenilir kaynaklara göre, PlayStation Studios’un Bluepoint Games ve Bend Studio ekiplerinin geliştirdiği iki canlı servis oyunu iptal edildi. Bu durum, Sony'nin canlı servis odaklı oyun stratejisinde önemli değişikliklere gidilebileceğinin bir göstergesi olarak değerlendiriliyor.

PlayStation'ın Canlı Servis Hedefleri Çatırdıyor

PS5'in lansmanıyla birlikte Sony, 2026'ya kadar 10 canlı servis oyun piyasaya sürmeyi hedefliyordu. Ancak bu iddialı plan, Naughty Dog’un The Last of Us çevrimiçi projesi başta olmak üzere bir dizi iptal ve gecikme ile sekteye uğradı. Bend Studio ve Bluepoint Games'in projelerinin iptali, bu süreçte en dikkat çekici olaylardan biri oldu.

  1. Bend Studio: Days Gone'un arkasındaki stüdyo, 2022'de geliştirdiğini duyurduğu yeni açık dünya askeri nişancı oyunu projesine veda etti. Bu proje, stüdyonun yeni bir IP üzerinde çalıştığı iddialarıyla gündemdeydi.
  2. Bluepoint Games: Shadow of the Colossus ve Demon’s Souls gibi yeniden yapımlarıyla tanınan stüdyo, canlı servis tabanlı bir God of War oyunu üzerinde çalışıyordu. Hayranlar, stüdyonun bu projeyle özgün içerik geliştirme konusundaki ilk adımını atmasını bekliyordu.

PlayStation, bu iki projeyle birlikte bugüne kadar iptal edilen yedi canlı servis oyununa daha imza attı. İşte tam liste:

  • Bend Studio: Açık dünya askeri nişancı oyunu
  • Bluepoint Games: God of War canlı servis oyunu
  • Bungie: Kod adı Payback olan üçüncü şahıs Destiny yan ürünü
  • Firesprite: Twisted Metal canlı servis oyunu
  • Firewalk Studios: Concord (lansmandan iki hafta sonra kapandı)
  • Insomniac Games: Spider-Man canlı servis oyunu
  • Londra Stüdyosu: Co-op canlı servis oyunu
  • Naughty Dog: The Last of Us Online

Sony, Bend Studio ve Bluepoint Games'in kapatılmayacağını ve bu stüdyolarla yeni projeler üzerinde çalışılacağını doğruladı. Ancak, AAA oyun geliştirme sürecinin uzunluğu göz önüne alındığında, bu projelerin PS6 dönemine kadar ertelenmesi olası.

Sony'nin canlı servis oyunlarına olan yaklaşımı, hem şirket politikaları hem de oyuncuların beklentileri doğrultusunda şekilleniyor. Bu iptaller, PlayStation'ın tek oyunculu, hikaye odaklı oyun mirasına geri dönüş sinyalleri olabilir. Ancak bu değişim, sektördeki rekabetin seyrini de yeniden belirleyebilir. Sony'nin yeni projelerle bu sarsıntının üstesinden nasıl geleceği merak konusu. Gözler, PlayStation'ın 2025 ve sonrasındaki oyun planlarında.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.