Oyunlarda fotogerçekçi grafikler görebilmek için 40 TFLOPS güç lazım!

Oyunlarda fotogerçekçi grafikler görebilmek için 40 TFLOPS güç lazım!

İyi o zaman, az kalmış az...

Video oyunlarında sürekli olarak gelişen görsel teknolojiyi kimse görmezden gelemez sanırım. Yakın geçmişte karşımıza çıkan DirectX 12, Vulkan ve sanal gerçekçilik teknolojileri de buna bir örnek zaten. Fakat oyuncuların henüz tanışmamış olduğu başka bir teknolojik seviye var bu grafiklerde. O da, fotogerçekçi veya fotoğraf gerçekçiliğinde seviyedeki grafikler. Sonunda bir oyun ve oyun motoru geliştiricisi olan Epic Games, bu teknolojiye değindi ve ne zaman fotogerçekçi grafikler görebileceğimizin yanıtını verdi.

MAKALE AŞAĞIDA DEVAM EDİYOR

7473598716_1a5262ae3d_o

Unreal Engine ile tanıdığımız Epic Games’in CEO koltuğunda oturan Tim Sweeney, GameSpot’a verdiği bir röportajda fotogerçekçi grafikler seviyesine yavaş yavaş yaklaştıklarını belirtti. Günümüz donanım ve yazılımları ile birlikte bu grafik seviyesinde statik bir insanı yapmanın mümkün olduğunu belirten Tim Sweeney, dinamik bir çevrenin yapılmasının çok zor olduğunu belirtti. Özellikle de günümüzde kullanılan gelişmiş gölgeleme modelleri ile fotogerçekçi grafiklerin çok zor yapıldığını belirten ünlü CEO, 40 TFLOPS değerindeki bir güç ile fotogerçekçi grafikler seviyesinde her şeyin yapılabileceğini söyledi.

Geçtiğimiz haftalarda çıkışını gerçekleştiren NVIDIA GeForce GTX 1080 ekran kartının 9 TFLOPS değerinde bir gücü içinde bulundurduğunu göz önünde bulundurursak, herhalde bir 20 sene içerisinde bahsedilen grafik seviyesine çıkabiliriz efendim.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.