Avatar
Yazar: Ayberk Yatağan, Editör Yazım tarihi: 25.12.2013

Oyun geliştirmeyi düşününce, oyunlar bir kabusa dönüşebiliyor. Genel maliyet ve iş yükünün yanında, acaba geliştiriciler, zamanı nasıl kullanıyor? Bireysel alışkanlıklar ve insanların oynama süresindeki çeşitlilik, birbirine farklı bir çok insan demek.

Genellikle, yapımcılar film ve televizyon şovları yaptığında, belirli bir zaman aralığında, belirli bir içerik yaratmaları gerektiğini biliyorlar. Oyunlarda bu durum biraz farklı, çünkü, oyuncuların on saat oynayabileceği bir senaryo ve bunun tamamının oyunculara hitap etmesi kolay değil.

twdHer ne kadar televizyon serilerinde, her bölümde, senaryonun yanında küçük bir hikaye işlense de, televizyon serilerini oturup izleyenlere bu durum çok farklı gelmemeli. Bu duruma en yakın oyun dünyası, sanırım The Walking Dead, çünkü içinde, birden fazla küçük bölüm var, ya da Beyond: Two Souls da olabilir, kronolojik olarak oynanmayan fakat, bir kaç parçaya bölünmüş bir oynanış tarzı.

Oyuncuların çoğunun okulu ve iş hayatı olduğu için, oyuncular artık, oyunlarda daha seçici olmaya başladılar. Çoğu kimse, offline ve online oyun sürelerini eşit keyif almak için eşit tutuyor.

Hikaye bazlı oyunlarda, bir seferde belli bir ilerleme sağlamak ve daha sonra bir kaç tur da arkadaşlarla birlikte oynamak, bize mükemmel bir şekilde uyuyor. Fakat, bunlara karşın, bir çoğu da aldığı oyunu bir oturuşta bitiriyor, ki tabii bu da ayrı bir tercih.

unch2Başka insanlarla konuşurken bulduğum ilginç şeylerden bir tanesi, insanlar genelde oyunun tasarımının sıkıcı ve çok tekrar eden bir yapıda olduğundan şikayetçi. Bu tabii ki, geçerli bir nokta, ama hala merak edilebilir olan şey, acaba bu oyuncular, oyunu küçük parçalara bölerek mi oynuyor yoksa bir oturuşta bitirdikleri için mi tekrar edici geliyor.

Küçük parçalara ayrılarak oynanan çoğu oyun, daha az tekrar edici geliyor, çünkü hem o arada oyunu özlüyorsunuz hem de o tekrar edici kısımları unutma şansımız var.

Ayrıca, bazı insanların, bir sonraki oyuna geçmek için, oyunu bitirmek için acele etmesi, sindirip güzelce oynamasından iyi değil. Bunların zıttına, senaryoyu anlamak için oyun içi videoları geçmeyip izleyen bir kitle de var ki bence normali böyle olmalı.

Artık oyuncular, bir oturuşta oldukça uzun bir süre oyun oynuyor, özellikle de oyun açık dünya oyunu olursa. Bu tarzda bir oynanış, hem oyundaki tekrar eden tasarımı fark etme, hem de sıkılma açısından oldukça normal bir durum, bunun yerine, küçük parçalar halinde oyunları oynamak, oynama tarzı olarak oynanabilirliği en yüksek stil.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.