Leadergamer

© 2007-2023 Gamer Media Tüm Hakları Saklıdır. Bu sitenin veya içeriğinin hiçbir kısmı telif hakkı sahibinin izni olmadan çoğaltılamaz.

Avatar
Yazar: Staff, Editör Yazım tarihi: 24.10.2016

Jeff Kaplan, Overwatch kahramanları ve oyunun metaları üzerine yaptıkları çalışmalardan bahsetti.

overwatch_halloween_terror_junk

Overwatch forumlarında Jeff Kaplan rüzgarı esti. Forumda, ilerisi için planlanan kahraman dengeleme çalışmaları ile ilgili sorular gelince Jeff Kaplan ağzından büyük baklalar çıkardı. Anlaşılan konuyla ilgili söyleyeceği çok şey varmış.

"Kahraman dengeleme çalışmaları, bazı kahramanların topluluk tarafından "troll seçim" (troll pick) olarak mimlenip daha az tercih edilmesine sebep olabilir mi?" şeklinde gelen bir soru ile Jeff Kaplan açıklamalara başladı.

Kaplan şu şekilde başladı: "Bizim niyetimiz asla bir kahramanın "troll" olarak görülmesi olmadı; fakat bu eninde sonunda gerçekleşecek."

"Diyelim ki şuan oyundaki tüm kahramanlar tam anlamıyla dengeli (öyleymiş gibi düşünelim, bozmayın), hiçbir şeye dokunmasak bile oyuncuların geliştirdiği oyun stilleri, stratejiler ve metalar yüzünden denge zaman içinde başka yerlere çekilecektir. Birçoğumuz profesyonel sporlara ilgiliyiz ve o oyunların (Futbol, hokey, basketbol vs.) "zamanın ötesinde" olduğunu düşünürüz. Fakat, bu sporların liglerini detaylı incelediğimizde oyunları daha eğlenceli ve dengeli kılmak için zaman içinde küçük değişiklikler yapıldığını fark ederiz."

"Bu garip bir analoji, ama Overwatch gibi bir oyunda yapılan kahraman dengeleme çalışmalarına çok benziyor. Bahsedilen profesyonel sporlarda, oyuncular ve teknik direktörler/koçlar düşünme şekillerini geliştirdiler; bu gelişim, o sporların kendilerinin değişmesini zorunlu hale getirdi."

"Biz, tüm kahramanlarımızın en iyi şekilde dengelenmesi için elimizden geleni yapıyoruz. Oyunda çok fazla kahraman var, bu sebeple oyuncu kitlemizin zaman içerisinde bazı kahramanları moda dışı olarak nitelendirip "troll" olarak görmeleri kaçınılmaz olacak. Bazen bu durum çok belli ve geçerli olacak. Bazen ise sadece algı olarak kalıp geçerli sebeplere bağlı olamayacak."

Symmetra ve Torbjörn, bahsedilen "troll seçim" kahramanlarına örnek olarak gösterildi. Kaplan iki kahramanında bu seçeneğe girdiğini kabul ederek üzerlerinde çalışıldığını söyledi. "Bu iki kahramanı olabildiğince oynaması zevkli, takım arkadaşı olarak eğlenceli ve karşı takımda yer aldığında daha az sinir bozucu hale getirmeye çalışıyoruz."

Sözlerini, meta değişikliği yapmanın zorluklarından bahsederek bitirdi Jeff Kaplan.

"Birçok oyuncu, metanın çağ dışı kaldığını ve bazı kahramanların verimli olmadığını düşündüğünde bize sitem ediyor. Aynı zamanda, oyunda değişikler yapmamız oyuncu kitlesi tarafından oyunu aksatan bir hareket olarak karşılanıyor. Tutturması çok zor bir denge söz konusu. Biz elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışarak tüm kahramanların dengeli kalması ve eğlence faktörünün en üst seviyede kalması için uğraşıyoruz."

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.