Playground Games, kurulduğu 2010 yılından bu yana bir dizi önemli Xbox oyunu üzerinde çalıştı ve Microsoft'un Forza Horizon serisini sürekli olarak yarattı. Şirket ayrıca merakla beklenen Fable'ın yeniden canlandırılması üzerinde de çalışıyor. Yakın zamanda Forza Horizon 5 ekibinin çok sayıda geliştiricileri yeni bir stüdyo kurmak için işten çıktı. Böylece Microsoft devi bazı kilit isimlerinden olmuş olması muhtemel. Forza Horizon 5'in yaratıcı yönetmeni ve diğer birkaç programcı, hesabı yapılan riskler almaya odaklı yepyeni bir bağımsız stüdyo olan Maverick Games'i kurdu. Ayrıca, bu yeni stüdyo halihazırda PC ve konsollar için birinci sınıf bir açık dünya oyunu üzerinde çalışıyor.
Forza Horizon 5 geliştiricileri AAA kalitedeki Maverick Games şirketini kurdu
Maverick Games, Birleşik Krallık'ın ünlü oyun stüdyosu kasabası Leamington Spa'da, Playground Games'e yakın bir yerde. Yeni AAA stüdyosunu yönetmek için birçok ünlü kişi geldi. Yeni şirketin kreatif direktörü olarak görev yapan Mike Brown, Forza Horizon oyun serisini de denetlemişti. Baş teknoloji sorumlusu Matt Craven dahil olmak üzere diğer beş geliştiricinin hepsi Playground Games'in eski çalışanları. Eski bir teknik sanat yönetmeni olan Gareth Harwood artık Maverick Games'in içerik direktörü. Yeni stüdyonun ses yönetmeni ve sanat yönetmeni ise sırasıyla Fraser Stachan ve Ben Penrose, bu görevlerine devam ediyorlar.
Maverick Games hedeflerini bir basın açıklamasıyla zaten belirtmişti. "Önemli bir başlangıç yatırımı" elde ettikten sonra, yeni firma görünüşe göre "şu anda yeni oyunu üzerinde çalışıyor." Mike Brown, "Amacımız Maverick Games'in insanların keyif alacağı bir stüdyo olması." diye ekledi. Basın açıklamasında Mike, "Oyuncular için, heyecan verici ultra yüksek kaliteli bir oyun üzerinde çalışıyoruz ve geliştiriciler için, herkesin risk almaya, meraklı olmaya, yaratıcı olmaya, yenilikçi olmaya, kendileri olmaya ve her şeyden önce bir Maverick olmaya teşvik edildiği bir yuva inşa ediyoruz" dedi.
Mike Brown ayrıca Gamesindustry.biz ile stüdyonun hedefleri ve gelecek planları hakkında bir tartışmaya katıldı. Stüdyo, başkalarına yaratıcı riskler alma, yeni fikirler keşfetme ve oyun geliştirme sürecinin tadını çıkarma konusunda ilham vermekten zevk alacaktır.
"Yaratıcı olabileceğiniz ya da temkinli olabileceğiniz bir gerçektir. Ancak her ikisi birden olamazsınız. Ya riskleri azaltmaya karar verirsiniz ki bu yaratıcılığı sınırlar ya da riskleri kucaklarsınız. Ki bu da yaratıcılığı serbest bırakır. Yaratıcı riskler almalarını, yeni şeyler denemelerini gerçekten teşvik ettiğimiz ve bunu kültürümüzün bir parçası olarak kutladığımız bir ekip kuracağız" dedi.
Neler yapacaklar?
Ayrıca, stüdyo bir sonraki oyunu hakkında, "Kendimi kesinlikle bir sürüş adamından ziyade öncelikle bir açık dünya adamı olarak tanımlıyorum, oyun açık dünya olacak, AAA olacak, premium olacak, devam etme ve tüm ödülleri kazanma hırsına sahip olacak..." dedi. Dahası, "oyunların rekabet etmesi gerekiyor. Bu yüzden oyunlarımızı her oyuncuya hitap edecek şekilde inşa etmeliyiz. Onlara her zaman yapacak bir şeyler vermeliyiz. Ve asla oyunun jeneriğe gelene kadar 15 saat boyunca tekrarlanacağı noktaya gelmelerine izin vermemeliyiz." dedi.
Genel olarak, oyun topluluğu Maverick Games'in yolculuğunu ilginç bulacaktır. Yeni stüdyoyu, ilham alan ve tüm olasılıkları keşfetmeye hevesli kanatlı geliştiriciler dolduruyor. Dahası, ima edilen AAA oyunun bir on yıl daha ortalarda olmaması muhtemel. Ancak beklenmedik bir şey de olması muhtemel.
Şu anda, Hogwarts Legacy sistem gereksinimleri yazımıza bakabilirsiniz. Ayrıca, STALKER 2 Heart of Chornobyl sistem gereksinimleri yazımız da sizleri bekliyor. Her 2 oyun da, gerçek birer canavar istiyor. Gereksinimlere bakarken, dikkat edin. Sağlığınıza bir şey olsun istemeyiz. Dahası, Battlefield 1 sistem gereksinimleri yazımız da var. Sonra, PUBG sistem gereksinimleri yazımızı da tavsiye ederiz. Fakat, en çok Elden Ring sistem gereksinimleri yazımızı tavsiye ederiz. Sonuçta, yılın oyunu söz konusu. Bir de, Wanted Dead sistem gereksinimleri yazımız var.