NVIDIA RTX teknolojisi, Gerçek Zamanlı Sinematik Rendering rüyasını gerçekleştiriyor

NVIDIA RTX teknolojisi, Gerçek Zamanlı Sinematik Rendering rüyasını gerçekleştiriyor

Son 10 yıldaki algoritma ve GPU geliştirmeleri, bilgisayar grafiklerinde büyük gelişmelere öncülük ediyor.

NVIDIA, içerik yaratıcılarına ve oyun geliştiricilerine, gerçek zamanlı, sinematik kalitede görüntü sunan ışın izleme (Ray Tracing) teknolojisi NVIDIA RTX’i duyurdu. GPU mimarileri üzerindeki çalışmanın ürünü olan NVIDIA RTX, Volta mimarisi GPU’larında çalışan ölçeklenebilir bir ışın izleme teknolojisinden oluşuyor. Çeşitli arayüzler vasıtasıyla ışın izlemeyi destekleyen NVIDIA, Microsoft’un yeni DirextX® Raytracing (DXR) API’nı kullanan uygulamalar için tam RTX desteğini etkinleştirmek amacıyla Microsoft ile yakın işbirliği yapıyor.

NVIDIA RTX teknolojisi, Gerçek Zamanlı Sinematik Rendering rüyasını gerçekleştiriyor

NVIDIA RTX şimdiden birçok insanın ağzını sulandırdı.

Gerçekçi ve canlı bir aydınlatma, yansımalar ve gölgeler için kesin çözüm olarak kabul edilen ışın izleme teknolojisi, geleneksel render tekniklerinin çok ötesinde bir gerçeklik seviyesi sunuyor. Gerçek zamanlı ışın izleme, günümüzde kullanılan standart rendering tekniklerinin çoğunu, ışığın gerçek hayatta nasıl davrandığını kopyalayan gerçekçi optik hesaplamalarla değiştirerek daha sahici görüntüler yaratıyor. NVIDIA RTX’in, on yıllar boyunca grafik endüstrisinin ve oyun geliştiricilerin hayali olan gerçek zamanlı ışın izleme teknolojisini hayata geçirdiğini belirten NVIDIA İçerik ve Teknoloji Başkan Yardımcısı Tony Tamasi, bazı açıklamalar da yaptı. Kendisi, “GPU’lar, oyunlar için gerçek zamanlı ışın izleme sunabilmek için, ancak şimdi yeterince güçlü hale gelebildi ve sonraki nesil görüntülerin yeni çağına yol gösterecek.” dedi.

Yıllar boyunca filmlerde gerçeğe yakın dünyaları düzenlemek için kullanılan ışın izleme teknolojisini şu ana kadar hızlı kare oranı ve düşük gecikme süresi gerektiren interaktif oyunlarda kullanabilmek için çok fazla hesaplama yükü gerekiyordu. NVIDIA RTX bu sınırlamaların üstesinden geliyor.

NVIDIA RTX teknolojisi, Gerçek Zamanlı Sinematik Rendering rüyasını gerçekleştiriyor

Microsoft ekibi de konuştu. 

DirectX Raytracing’in, Microsoft’un, geliştiricilerin en modern grafik inovasyonlarını kullanarak inanılmaz deneyimler sunmaları konusundaki kararlılığının en son örneği olduğunu belirten Windows Grafik ve Yapay Zekâ Geliştirme Yöneticisi Max McMullen, “NVIDIA ile olan DirectX Raytracing ve RTX teknolojisi üzerindeki yakın işbirliğimiz, Windows’daki milyonlarca oyuncu için gerçek zamanlı ışın izlemeyi her zamankinden daha yakın bir hale getiriyor.” şeklinde konuştu.

4A Games, Epic, Remedy Entertainment ve Unity gibi endüstri liderleri, bu hafta San Francisco’da düzenlenen konferanstaki teknoloji gösterilerinde NVIDIA RTX’i kullanıyor. Firmalar, gerçek zamanlı ışın izlemenin gelecekteki oyunlarda nasıl şaşırtıcı ve gerçekçi grafikler oluşturabileceğini gösteriyor. Windows kullanıcıları, NVIDIA RTX’in Microsoft DirectX Raytracing’i desteklemesi sayesinde, çığır açan teknolojinin keyfini her yerde çıkartabiliyor.

NVIDIA RTX teknolojisi, Gerçek Zamanlı Sinematik Rendering rüyasını gerçekleştiriyor

NVIDIA GameWorks yazılım geliştirme kiti de yenileniyor.

NVIDIA RTX’in ortaya çıkışının, gerçek zamanlı ışın izlemenin kullanılabilmesini sağlayan kapıyı açtığını söyledi Kim Libreri. Ayrıca kendisi, “Yeni DirectX Raytracing API desteğiyle oyun geliştirme topluluğuna teknoloji sunan NVIDIA, yeni nesil oyun grafiklerinin ardındaki itici güç olarak göze çarpıyor.” dedi.

NVIDIA RTX’in Northlight motorlarına dahil edilmesinin nispeten doğru bir uygulama olduğunu dile getiren Remedy Entertainment Teknoloji Takım Yöneticisi Mikko Orrenmaa, “Sadece NVIDIA RTX’te geliştirdiğimiz, yeni aydınlatma, yansıma ve ortam tıkanıklığı tekniklerini, geleneksel pikselleştirme tekniklerinden çok daha iyi görsel doğrulukla, ne kadar hızlı örnekleyebildiğimize şaşırdık. Önümüzdeki dönemde NVIDIA RTX teknolojisiyle yapabileceklerimiz konusunda gerçekten heyecan duyuyoruz. Oyuncular artık özel bir deneyime sahip olacaklar.

Bu araç, geliştiricilere yönelik.

NVIDIA, oyun geliştiricilerin bu yeni kabiliyetlerin avantajlarından faydalanabilmelerini sağlamak için NVIDIA GameWorks™ yazılım geliştirme kitine Ray Tracing video netleştirme modülü ekleyeceğini duyurdu. Geliştiricilere yönelik bu araç ve kaynak paketi, yeni Microsoft DXR API’ını ve NVIDIA RTX’i kullanarak geliştirilen uygulamalardaki gerçekliği mükemmel bir şekilde artıracak ve ürün döngülerini kısaltacak.

Volta ve yeni nesil GPU mimarilerini destekleyecek olan GameWorks Yazılım Geliştirme Kiti (SDK), ışın izlemeli alan gölgelerini, parlak yansımaları ve ortam aydınlatması özelliklerini mümkün kılıyor. Geliştiriciler bu kabiliyetlerle birlikte, etrafındaki sahneyi yakalayan ve fiziksel olarak doğru ışıklandırma ve gölgeler elde eden gerçekçi, yüksek kaliteli yansımalar yaratabiliyor. Bu kabiliyetleri Microsoft DXR gibi endüstri standardı bir platformda kullanılabilir hale getirmek, her PC oyun geliştiricisinin gerçekçilik seviyelerine erişebileceği anlamına geliyor.

NVIDIA Highlights yeni oyunlara kavuşuyor!

Call of Duty WWII ve Tekken 7, Highlights için destek eklenecek en son oyunlar arasında yer alıyor. Ayrıca, Dying Light: Bad Blood ve Escape from Tarkov için de çok yakında Highlights desteği eklenecek. Oyuncular şimdiye kadar bu özelliği kullanarak yarım milyardan fazla video kaydetti. Geliştiricilerin oyunlarına NVIDIA Highlights eklemesi çok daha kolay hale geliyor. Highlights, geliştiriciler için olduğu kadar, oyuncular için de çarpıcı içerikler oluşturmasını sağladığı ve paylaşabilmelerine imkân tanıdığı oldukça popüler.

Yeni NVIDIA Highlights yazılım geliştirme kiti, geliştiricilerin oyunlarına kolayca Highlights desteği ekleyebilmelerini sağlıyor. Başlamak için sadecehttps://developer.nvidia.com/ adresinden indirmek yeterli. NVIDIA ayrıca, Unity veUnreal motorlarına Highlights eklenti desteği getirerek, bu motorları kullanan geliştiricilerin oyunlarına Highlights desteği eklemelerini sağlıyor.

NVIDIA Ansel, çevrim içi sanat galerisine sahip

Heyecan verici yeni araçlarının en iyilerini vurguluyor NVIDIA. Ekio, oyuncuların favori oyun içi fotoğraflarını yükleyip paylaşabilecekleri bir dijital sanat galerisi olan ShotwithGeForce.com’u kullanıma sunuyor. Star Wars Battlefront II, oyuncuların Star Wars hayallerini yerde bir trooper olarak gerçekleştiriyor. Ayrıca, uzayda usta bir pilot olarak her iki dönemde yaşamalarını sağlıyor. Star Wars Battlefront II’nin Arcade modudundaki çarpıcı görselleri, 21 Mart itibarıyla NVIDIA Ansel ile yakalanabiliyor.

Fotoğraf çekildiğinde,siteye yüklenerek sosyal medyalardan paylaşılabiliyor. @NVIDIAGeForce ile etiketlenen görseller ile ödüller kazanma şansı için #SHOTWITHGEFORCE etiketi ile paylaşılması gerekiyor. NVIDIA, büyük ödülün kazananı için Razer Blade Stealth dizüstü bilgisayar gönderiyor. Ayrıca, Razer Core harici GPU kasası ve Star Wars NVIDIA TITAN Xp Collector’s Edition grafik kartını hazırladı. Bu arada iki oyuncu bir Star Wars NVIDIA TITAN Xp Collector’ın Edition grafik kartını kazanabilecek. GeForce Experience 3.13.1 sürümü, oyuncular tarafından çok fazla talep edilen bir özellik olan ShadowPlay Highlights videolarını GIF formatında kaydetme imkânı sunuyor. Yeni gelişmeler için bizleri takip edebilirsiniz. Ayrıca NVIDIA ekibin sosyal medya hesaplarını da takip etmeyi unutmayınız.

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın