Video oyunlarında gerçekçilik oldukça önemli olabiliyor zaman zaman. Mesela Grand Theft Auto V, Forza Horizon 3 veya Uncharted 4: Bir Hırsızın Sonu oynarken, gerçekçi olmayan, saçma sapan fizikler ile karşılaşmak istemeyebilir oyuncular. İşte bu noktada, bir oyunda her şeyin grafik olmadığı ortaya çıkıyor. Bugün ise NVIDIA, YouTube kanalından yepyeni bir teknoloji demosunu bizlere sundu. GameWorks ile bizlere sunulan NVIDIA Flow teknolojisi, DirectX 12 ile güçlendiriliyor ve tutuşabilen sıvılar, ateş ve duman, bu teknoloji ile en gerçekçi seviyeye çıkıyor. Demek istediğimiz şeyi, eğer aşağıdaki videoyu izlerseniz daha iyi anlayabileceksiniz.
NVIDIA ekibi bu demo hakkında, "NVIDIA Flow, gerçek zamanlı bir sıvı simülasyonu. Bu demoda ise, bu teknoloji ile ateşi ve ateşin çıkarttığı dumanı simüle ediyoruz. Kendi kendini gölgeleyebilen duman, hem gerçekçiliği arttırıyor, hem de görselliği başka bir seviyeye taşıyor. Bu simülasyon, gerçek zamanlı çarpışma desteği de sunuyor çevre ile. Böylece tamamen interaktif bir simülasyon karşımıza çıkıyor." diyor.
Peki, bu teknoloji ne zaman hayatımıza girecek? Yapılan açıklamalara göre NVIDIA Flow, ilk olarak Unreal Engine 4 üzerinde kendisini gösterecek. 2017 senesinin ikinci çeyreğinde, yani şu sıralar, oyun motoruna eklenecek olan bu teknoloji, bize soracak olursanız oyunlara daha geç bir tarihte eklenmeye başlanacaktır. Sonuçta, teknoloji bugün geldi diye, yarın çıkacak bir oyuna ekleyemeyiz.
Tüm bunların haricinde, 2017 yılında çıkacak oyunlar listemize, en iyi PlayStation 4 oyunları listemize, "Yeni Windows 10 oyun modu nasıl kullanılır? Nasıl çalışır? Ne işe yarar?" başlıklı yazımıza ve FIFA 18 hakkında bildiğimiz her şey yazımıza göz atmanızı öneriyoruz.