Avatar
Yazar: Öykü Yıldızhan, Editör Yazım tarihi: 25.03.2013

Nintendo, bağımsız (indie) oyun yapımcılarının kolaylıkla Nintendo eShop'a oyun ekleyebileceklerini belirtti.

Nintendo'nun müdürlerinden Dan Adelman, "Pek çok yapımcının bunu fark etmemesi çılgınca ama bağımsız oyunların Nintendo eShop servisine yüklenmesi mümkün. Ayrıca bu süreci olabildiğince sorunsuz yapmaya da çalıştık," dedi.

Adelman'ın dediğine göre Nintendo eShop'a bağımsız oyun yüklenmesi için Nintendo tarafından lisanlanması lazım ancak bu süreç oldukça basit bir süreç. Hatta Nintendo, bazı düzenlemeler yaparak bu süreci WiiWare günlerinden daha da basit hale getirdi.

"Nintendo'da lisanslı bir yapımcı olmak için sadece birkaç koşul var," dedi Adelman. "En önemli olanları oyun yapımcılığında biraz tecrübeniz olması, development kitler gibi gizli dosyaların güvenliğini sağlayabilmeniz ve bir şirket olmanız. Bunlardan hiçbiri bir bağımsız oyun yapımcısı için engel olmasa gerek."

gunmancliveindiegameOyun geliştirmek için evinizden başka bir yerinizin olması gerektiği koşulu ise kaldırılan en önemli koşul. Artık Japonya dışındaki herhangi bir ülkedeki herhangi bir kişi bir adres vermek zorunda kalmadan oyunlarını Nintendo eShop'a yükleyebilecek.

"Her geçen gün evden çalışan insan sayısı artıyor ver artık insanlar dünyanın dört bir yanından sanal ekipler oluşturuyorlar," diyen Adelman "Daha önce bu konu hakkında konuşmakta çekindiğimizin farkındayım, bu nedenle artık ofis zorunluluğunun kalktığını resmî olarak onaylayabildiğim için memnunum." diye ekledi.

Adelman, Nintendo development kitlerinin yüksek performanslı bir bilgisayar fiyatında olduğunu söyledi. Ayrıca Wii U için oyun geliştiren lisanslı yapımcılara ekstra bir ücret almadan Unity Pro 4 motorunu da temin ettiklerini belirtti. Yakın gelecekte şirket, Wii U için HTML5 ve Javascript gibi teknolojileri kullanarak daha kolay oyun geliştirilmesini sağlamaya çalışmak için toplantı yapacak.

Adelman, yapımcılardan development araçlarını nasıl daha kolay ve kullanılabilir yapacakları hakkında dönüt istediklerini ve yapımcıların sorularına en fazla 24 saatte cevap vermek gibi bir hedefleri olduğunu da ekledi.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.