Menü
https://leadergamer.com.tr/project-sonic-2017-sonic-forces/
Nintendo Switch 18 Mart 2017 22:02

Nintendo Switch, sahip olduğu donanımının hepsini kullanamıyor

FPS düşüşlerinin sebebi anlaşıldı.


Oyun dünyasına iddialı bir giriş yapan Nintendo’nun hem el, hem de ev konsolu olan Nintendo Switch, oyuncular tarafından oldukça beğenildi. İlk başlarda bir sürü problemler ile karşılaşan kullanıcılar, yılın en iyi oyunu olarak gösterilen ve inceleme sitelerinden ortalama 98 puanla muazzam bir skor alan The Legend of Zelda: Breath of the Wild ile tanışınca, ortalık biraz daha dindi. Gene de oyunda yaşanan FPS düşüşleri can sıkıyordu. Hiçbir oyuncu bunları yaşamak istemez sonuçta. FPS ne kadar yüksek olursa, o kadar akıcı bir görüntü oluşur sonuçta. Kim daha yüksek FPS istemez ki?

Nintendo Switch

Geçtiğimiz günlerde Nintendo Switch için oyun geliştiren bağımsız bir ekip, konsolun sahip olduğu donanımının %25’inin işletim sistemine ait olduğunu söyledi. Nintendo Switch’de, 4 çekirdek ve 4 GB bellek bulunmakta. Sahip olduğu donanımın 1 çekirdeğinin ve 1 GB belleğin sisteme ait olduğunu ve onların oyun esnasında kullanılmadığını söyledi. Nintendo Switch’den bir önceki Nintendo konsolu olan Wii U’nun, 2 GB belleğe sahip olduğunu ve 1 GB belleğin işletim sistemine ait olduğunu, geri kalan 1 GB belleğin oyunlar için kullanılabildiğini söyledi. Yani iki konsol da, işletim sistemleri için 1 GB bellek kullanıyor. Bu durum, diğer rakip konsollar olan PlayStation 4 ve Xbox One için de geçerli. PlayStation 4 ve Xbox One, 8 çekirdeğe ve 8 GB belleğe sahipken, bu 2 çekirdek işletim sistemine ait. Farklılık olarak, PlayStation 4’de işletim sistemi 2 GB bellek tüketirken, Xbox One’ın sahip olduğu işletim sistemi, 3 GB bellek tüketmekte. Yani diğer konsollarda da işletim sistemi, cihazın sahip olduğu donanımının %25’ini kullanıyor. Tabii Xbox One da az da olsa daha fazla. Sizin bu konu hakkında ki düşünceleriniz nedir?

Barış Tolon Editör