Avatar
Yazar: Alperen Yüksel Altuğ, Editör Yazım tarihi: 01.05.2014

Günümüzde neden hayatta kalma oyunları birden daha değerli olmaya başladı hiç düşündünüz mü? Bundan birkaç sene öncesinde bu oyun türü vardı, fakat bu kadar popüler değildi. Bunun etkeni olarak iki madde söyleyebiliriz. İlk olarak zombi ya da mutant dediğimiz varlıkların bu kadar çok filmlerde ünlenmesi denebilir. Baktılar bu türde filmler çok popüler olmaya başladı. Neden biz de içinde bu varlıklar olan oyunlardan piyasaya sürmeyelim ki?” düşüncesinin etkisi pas geçilemez. İkinci olarak, satışlarda rekor üstüne rekor kıran “Minecraf” oldu. Çünkü, insanlar grafiği önemsemeden eğlendi. Bunun nedeni ise, hayatta kalma olayını çok iyi yansıtmalarıydı. Daha sonra da bu iki etken birleştirilerek hayatta kalma oyunlar yapıldı ve daha çok yapılacağını tahmin edebiliyoruz.

Bu oyunlara biraz daha farklı olarak, Phosphorgames'in geliştiridği Nether isimli oyunda kervanımıza eklendi. Oyunun isminden anlayacağınız gibi, kıyametten sonra ki dünyayı bizlere sunuyor. Amçta oyunun türü olduğu gibi hayatta kalmak. Tabi bu dünya tek ırk değiliz! Hem kendi ırkımızdan hem de mutantlardan korunmamız lazım.

2014-05-01_00040

Nether'ı farklı kılan özelliklerden biri korku temalı MMOFPS olarak karşımıza çıkmasıdır. Belirttiğim gibi mutanlar da bizleri bekliyor olacak. Bu mutantlarda aynı tipte değil. Haritamızda da gördüğümüz gibi kendilerine özgü güçleri ile sınıflandırılmış. Mutant geldiği ilginç seslerden anlıyorsunuz. Güzelce yer bulmuş, etrafı izliyorsunuz. Birden o iğrenç ses. Yaklaşan bir mutant! Aslında mutant öldürmek pek zor değil fakat, bu mutantlar ışınlanabiliyor. Size bir ya da birkaç kez vurukran sonra ışınlanır ve nerden geleceği belli olmaz. Ben en son bir köşeye sıkıştım. “Sadece önümü görüyorum. Herhalde ışınlanırsa direk önüme düşer ve ben de avlarım.” diye kendimi avuturken duvarın içinde bir darbe yedim. Artık bu bir bug mı ya da mutantların özel bir yeteneği mi bilemem.

2014-05-01_00006

Oyunumuzda bahsettiğim gibi insanlarda var. 64 kişilik serverlarında bulunduğu oyun içinde arkadaşlık ortamı kurmak daha kolay. Bunun nedeni de yalnızlık. Yalnız oynamanın tat vermediğini hepimiz biliyoruz. Yapımcı da bunu göz önüne alarak, güvenli bölge adında yerler koymuş oyuna. Peki ne oluyor buralarda? Temel amaç alışveriş, craft yapmak ve bunun yanında arkadaş ya da grup bulmak. Tüm bunların güvenli bir şekilde olması içinde, bu bölgelerden birine girdiğiniz zaman ateşli veya ateşsiz silah kullanamıyorsunuz. Bu yüzden kendi ırkınız yüzünden ölmezsiniz. Ayrıca mutantlarda buralarda bulunamıyor. Güvenli bölgenin bir özelliği daha var. Diğer oyunlarda direkt olarak dünyaya gelirsiniz. Fakat, bu oyunda hangi servera girerseniz girin, size ilk olarak şu soruyu soruyor: Dünya'da mı yoksa günlü bölgede mi başlamak istiyorsunuz? Bu seçenek gerçekten çok iyi düşünülmüş. Hem güvende başlarken, hem de insanların birbirini bulması daha çok kolaylaştırılmış.

Bu güvenli yerler her zaman güvenli mi? Hayır! Bazı zamanlar saldırıya uğruyor ve insanlar bu saldırıdan kurtarmaya çalışıyor. Bunun sonunda da bazı ödüller veriliyor. Bunun gibi görevler de bizi bekliyor aslında oyunda. Ekip, çeşit çeşit görevler de vererek oyunu monotonluktan kurtarmaya da çalışmış gibi duruyor.

2014-05-01_00017

Düşmanlardan bahsettik. Gelelim diğer yaşam unsurlarına. Evet yiyecek ve içecek! Bazı oyunlarda dert olsa da bu oyunda pek değil. Açıkcası oynadığım sürede envanterim hiç boş kalmadı diyebilirim. Yiyecek, içecek ve silah bakımından pek sıkıntı yok şimdilik. Genel olarak, en baştan başladığım zaman ilk 15 dakika içinde her şeyimi tamamlayıp, avlanmaya çıkıyorum açıkcası. Belirli nesnelerin içinden bu maddeleri bulurken, terk edilmiş kamplarda da daha çok nesne bulabilirsiniz.

Silah olarak seçeneğimiz şimdilik az. Bazen silahı direkt olarak bulabilirken, bazen de parçaları bulup craft ile kendi silahınızı yapıyorsunuz. Peki craft nasıl oluyor? Biraz önce bahsettiğim güvenli bölgelerde craft yapabilirsiniz. Bölgede market içine yerleşmiş NPC ile konuşarak craft yapabilirsiniz.

Ayrıca oyunumuzda iki çeşit seviyeniz var. Bunlar; oyuncu rütbesi ve hesabınızın seviyesi. Hesap seviyesi, gerçekten iyi düşünülmüş. Eğer ölürseniz her şeyiniz gidiyor dimi? Bu oyunda da aynı mantık fakat, Nether'da kişisel özellikleriniz var. Bunları geliştirerek daha fazla yük, daha fazla sağlık puanına, daha fazla paraya sahip olabiliyorsunuz. Bu saydıklarım da hesap seviyesi ile oluyor ve ölünce sıfırlanmıyor. Yani çok oynuyan oyunculara, biraz daha ayrıcalık yapılmaya çalışılmış.

2014-05-01_00037

Fakat sorunlardan biri de silahlarda ki yetersizlik. Çeşitleri güncelleme ile gelmeye devam ediyor, fakat vuruş hassasiyeti gerçekten berbat. Kıyafet seçimi şimdilik iyi ama bunlar için geliştirilmiş craft seçeneği gelirse tadında yenmez!

Atmosfer olarak Nether, gerçekten tatmin edici. Oyuna başlar başlamaz size içine çekecektir. Yıkık binalar, su basmış caddeler ve uğultular sizi motive etmeye yetiyor zaten. Grafik olarak da sizleri etkileyecek olan oyunda, sesler yeterince memnun edici...

Sonuç olarak, eğer aynı türdeki diğer oyunlar sizi yeterince sıkmış ise, Nether'ı denemelisiniz. Özellikle grafikleri ile sizi yeterince tatmin edebilecek olan oyunda, geliştirici firma sıkı çalışarak eksiklikleri tamamlamaya ve yeniliklere devam ediyor. Hala erken erişimde olan oyunun, ne zaman tam sürüme kavuşacağı belirsiz.

2014-05-01_00041

Son olarak üzücü bir anımızı sizlerle paylaşalım dedik. 2 saat süren serüvenimin ardından bu hale geldim. Envanterim boşalmış olabilir ama hesap seviyem duruyor!

[inceleme]

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.