Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 22.02.2018

DICE Summit 2018 başladı ve bu etkinlik sırasında efsanevi geliştirici ekibin, efsanevi yönetmeni olan Neil Druckmann bazı açıklamalar yaptı. Bu açıklamalar, The Last of Us Part II oyununu geliştirirken aldıkları ilham ve Uncharted 4: A Thief's End oyunundan çıkartılmış olan ek içerik hakkında idi. Öncelikle, The Last of Us 2 de diyebileceğiniz The Last of Us Part II hakkında konuşan yönetmen, bu oyunu geliştirirken bir Netflix programı olan The End of the F***ing World dizisinden ilham aldıklarını belirtti. Bu dizi, 2017 senesinde başlamış olan, yarım saatlik bölümlere sahip bir komedi programı.

Naughty Dog yönetmeni, Uncharted 4: A Thief's End ve The Last of Us 2 oyunları hakkında konuştu

Neil Druckmann, yaptığı açıklamalarda The End of the F***ing World programının çok güzel yazıldığını, çok güzel oynandığını söyledi. Açıklamaların devamına göre, The Last of Us 2 içerisindeki bazı diyalog bölümlerinin bu yapıttan ilham alındığını öğrendik. Açıkçası bu duruma pek şaşırmadık çünkü serinin ilk oyununda da The End of the F***ing World yapıtına benzer diyaloglar vardı. Tabii ilk oyun çıktığı zaman daha The End of the F***ing World başlamamıştı bile. Yönetmenin söylediğine göre serinin ilk oyunu da Children of Men yapıtından ilham alınmış.

Dediğimiz gibi Neil Druckmann, Uncharted 4: A Thief's End oyunundan da bahsetti. Naughty Dog yönetmeninin söylediğine göre kendisi bu oyunun projesinin ortasında işe başladı ve bu sürede projenin içerisinde bazı Crash Bandicoot ögeleri bulunuyordu. Geliştirici ekip aynı zamanda Nate ve Elena arasında geçecek bir dans sahnesi üzerinde de çalışıyordu. Açıklamalara göre geliştirici ekip, bu dans sahnesini yapmaktan vazgeçti ve bu sahne yerine yine Nate ile Elena arasında geçen bir Crash Bandicoot bölümüne rastladık.

The Last of Us 2

Söylenene göre bu Crash Bandicoot fikri, basit bir şakadan çıktı. Geliştirici ekip, bu şakayı hemen gerçeğe çevirdi ama ortada bir problem vardı: Crash Bandicoot haklarına Naughty Dog sahip değildi. Bu yüzden geliştiriciler Sony ile iletişime geçti ve böyle bir şey yapıp, yapamayacaklarını sordular. Sony tarafından Naughty Dog cephesine hemen cevap gelmedi ve bu sırada ekip, Crash Bandicoot bölümünü yapmaya devam etti. Oyunun final süreçlerine gelindiğinde ise Sony, ekibe cevap verdi ve bu bölüm onaylandı. Acaba onay gelmeseydi, ne olurdu bilemiyoruz.

Son olarak bir de oyundan tamamen çıkartılmış olan bir içerikten bahsetti yönetmen. Açıklamalara göre Uncharted 4: A Thief's End içerisinde 2 tane kılıç karşılaşması bulunuyordu. Bu karşılaşmalardan ilki oyunun başlarında geçiyordu ve aslında bu bölüm, oyunun finali için bir öğretici bölüm niteliğinde idi. Fakat geliştirici ekip, oyunun final sürümünde bu bölümü tamamen kaldırmayı tercih etti ve finalde de sadece 1 tane kılıç karşılaşması gördük.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.