Avatar
Yazar: LeaderGamer, Editör Yazım tarihi: 12.11.2012

Yeni Direct X sürümü sadece Win8'e özel olacak, Microsoft'un Direct X 11.1'i önceki Windows sürümleri için çıkarmak gibi bir planı yok. Bir Microsoft çalışanı resmi forumlarda bu konuda açıklama yaptı.


Microsoft çalışanı Daniel Moth, Microsoft Answers forumunda şunalrı yazdı:'' Direct X 11.1 Windows 8'in bir parçası, tıpkı DX 11'in Windows 7'nin bir parçası olduğu gibi. DX 11 Vista için de uyumlu hale getirilmişti ama bu sefer Win8 öncesi sistemlerde DX 11.1'in çalışması söz konusu olmayacak.'' Daha fazla detay vermesi istendiğinde ''Paylaşacak daha fazla bilgimiz yok'' cevabı alındı. Bariz bir şekilde daha eski Windows sürümlerinin kullananlara emrivaki yapma amacı olduğu söylense de, DX 11.1'in getireceği yenilikler çok da çığır açacak şeyler değil(Tabii sıkı bir stereoskopic 3D hayranı değilseniz.)
İşte değişikliklerin tam listesi;

  • Shader Tracing ve Compiler geliştirmeleri.
  • Direct3D cihaz paylaşımı.
  • Direct3D 11.1 format ve içeriklerini kontrol edebilme desteği.
  • Daha fazla sayıda UAV destekleme.
  • Geliştirilmiş WARP chazı desteği.
  • HLSL minimum precision kullanımı.
  • Bir render target üzerinde mantıksal hesaplamalar kullanma.
  • Bir kaynak görünümünü hepsini yada bir kısmını temizleyebilme.
  • Yeni kopyalama seçenekleri ile alt kaynakları değiştirebilme.
  • Bir Shader'ın erişebileceğinden daha büyüyü Constant Bufferlar oluşturma.
  • Session 0 işlemlerinde Direct3D kullanımı.
  • Her pipeline stage için UAVler kullanma.
  • NO_OVERWRİTE ile dinamik bufferların SRVlerini haritalandırma.
  • Bir Constant Bufferın subrangeini bir Shader'a bağlayabilme ve ayırabilme.
  • Paylaşımlı Texture2D kaynakları için gelişmiş destek.
  • Görüntü kaynaklarını Shaderlar ile işleme.
  • Sample sayımını zorlayarak rasterizer state oluşturma.

 

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.