Bir analiste göre Microsoft ekibinin EA şirketini satın alması mümkün değil

Bir analiste göre Microsoft ekibinin EA şirketini satın alması mümkün değil

"Eğer böyle bir satın alım gerçekleşirse, en iyi olasılık ile EA, net kazancının %60 kadarını kaybedecektir."

Geçtiğimiz gün sizlere bir haber sunmuştuk. Bu haberimize göre Microsoft, Xbox platformuna özel oyunlar getirebilmek adına bazı şirketleri satın almak için adım atmaya hazırlanıyordu. Bu şirketler arasında ise EA, Valve ve PlayerUnknown’s Battlegrounds oyununu geliştiren ekip bulunuyordu. Bugün ise, oldukça ünlü bir analist olan Michael Pachter, yeni bir açıklama yaptı ve Microsoft ekibinin, EA şirketini satın almasının finansal olarak mümkün olmadığını belirtti. Ayrıca bu açıklamalar sırasında Michael Pachter, Valve veya PlayerUnknown’s Battlegrounds geliştiricilerine değinmedi.

Analistlere göre Microsoft ekibinin EA şirketini satın alması mümkün değil

Forbes ekibine röportaj veren Michael Pachter, “Microsoft, EA şirketini satın alırken finansal olarak çok zorlanacaktır çünkü EA, PlayStation platformunda çok daha fazla para kazanıyor. Eğer böyle bir satın alım gerçekleşirse, en iyi olasılık ile EA, net kazancının %60 kadarını kaybedecektir. Bu yüzden iki tarafın da bu konuya finansal açıdan sıcak bakacağını hiç zannetmiyorum. Aslında bu satın alım yıllar önce gerçekleşse idi biraz anlamlı olabilir. Mesela Xbox ilk çıktığı zaman böyle bir adım mantıklı olabilirdi ama şu günlerde, şu fiyatlarda pek mantıklı görünmüyor. Son olarak, EA şirketinin gelirinin yarısından fazlası da lisanslı. Yani FIFA ve Disney, böyle bir satın alım sonrasında kesilen gelirlerinden pek memnun olmayacaktır.” dedi.

Bize soracak olursanız, Michael Pachter yer yer haklı ama yanlış düşündüğü noktalar da olabilir. Mesela Microsoft, bu şirketi satın aldığı zaman kendi platformuna çekmek zorunda değil. Mojang ve Minecraft markalarına yaptığı gibi, oyunları tüm platformlara yaymaya devam edip, bu noktadan para kazanmayı deneyebilir. Ayrıca böyle bir şey gerçekleşirse, bu şirket tarafından geliştirilen video oyunlarında daha fazla çapraz platform desteği de görebiliriz. Tabii bunun ne kadar sağlıklı olacağını da şimdiden söyleyemeyiz.

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın