Avatar
Yazar: Burak Şen, Editör Yazım tarihi: 08.04.2014

Microsoft'un Build etkinliği sürüyor. Bu etkinlik süresince Microsoft tarafından yeni ayrıntılar öğreniyoruz. Bugün ise DX12 Geliştirme Yönetmeni Ales Holecheck yeni ayrıntılar verdi.

DirectX12_678x452

Direct X 12 ve Mantle hakkında bahsetmem gerektiğini düşünüyorum. API adı verilen uygulama geliştirme arayüzleri, geliştiricilerin daha kolay oyunlar/uygulamalar yazmasına olanak sağlıyor. Direct X Microsoft önderliğinde geliştirilen bir API. Direct X sayesinde geliştiriciler oyunları daha az uğraşla yazıyor ve işlemciye binen yükü azaltarak GPU'dan alınabilinecek en yüksek verimi almaya çalışıyor.

Mantle ise AMD mühendisleri tarafından geliştirilen ve sadece AMD ekran kartlarının birkaçında çalışan bir API. Mantle'a destek veren oyunlarda, Mantle'sız kartlara göre daha fazla FPS alabiliyorsunuz. Mantle API'si GPU'yu DirectX'in son sürümü DX11'e göre daha efektif çalışıyor.

Rekabetin olmadığı yerde tekelleşme olur. AMD, Microsoft'a karşı bir API geliştirerek Direct X tekelini ortadan kaldırmaya çalıştı. Sadece birkaç oyunda Mantle kullanılsa da bu durum Microsoft'u harekete geçirdi. Microsoft geçtiğimiz ay düzenlediği bir etkinlikte Direct X 12'yi tanıttı ve Mantle'a rakip oldu.

Peki hangisi daha güçlü olacak? Direct X 12 mi Mantle mı? Bu konu hakkında Ales Holecheck bir takım açıklamalarda bulundu. Ales Holeceheck'e göre DX 12, Mantle'dan daha iyi çalışacak.

Bir yazılım devi olan Microsoft'tan bunun aksini beklemek doğru olmazdı fakat DX 11.2 daha henüz kullanılmadan DX12'ye geçilmeli miydi? Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorumlarda görüşlerinizi belirtin lütfen.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.