Avatar
Yazar: Abdulvahit Özkan, Editör Yazım tarihi: 15.12.2011

MGS5: The Boss ve Cobra birimi "çeşitli fikirlerden" biriydi diyor Kojima

Kojima, Metal Gear Solid 5'in etrafında şekillenen bir fikri paylaştı. Buna göre MGS5 The Boss ve Cobra birimi üyelerinin Normandiya çıkarmasından itibaren yaşadıklarını anlatacaktı.

[DİKKAT: Aşağıdaki yazı MGS3 ve kısmen de sonu ile ilgili spoiler içermektedir.]

Metal Gear Rising röportajında konuşan Kojima, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots'ın dağıtımının ardından 2008 yazı boyunca kendi geliştirici takımına fikirlerini sunduğunu söylüyor.

"Metal Gear Solid 4 2008'de tamamlandı ve geliştirici ekip hemen ardından proje sonrası izne ayrıldı. Fakat, elbette, MGS5'i planlamaya başlamak zorunda olduğumuz bir noktadaydık. Bu sebeple çeşitli fikirler öne sürmeye başladım," diyor Kojima.

"Normandiya istilası esnasında The Boss ve Cobra Birimi'ni konu alan birkaç fikrim vardı oyun için. Daha sonra bu planları benimseyip oyunu yapabilsinler diye takımla paylaştım. 2008 yazı boyunca fikirlerimi takıma sundum. Fakat, MGS5'i daha 'toy' ekip üyelerine kısaca teslim etmek bir parça ağır bir sorumluluktu ve ben müdahil olmadan oyunun yapılmasına karşı çıkılıyordu."

Metal Gear Solid ana hikayesine göre The Boss, Naked Snake'in akıl hocası ve İkinci Dünya Savaşı'nın sonunda dağılan Cobra Birimi'nin kurucusuydu. The Boss İkinci Dünya Savaşı boyunca Cobra Birimi'nin - The Pain (Acı), The Fear (Korku), The End (Son), The Fury (Öfke) ve The Sorrow (Keder) - kurulmasına yardım etmişti ve MGS3'ün sonuna doğru da bu birimin Normandiya'ya çok gizli bir görev amacıyla gönderildikleri ima edilmişti.

Kojima MGS5 ile ilgili fikirlerini takımına aktarırken, bir taraftan da yepyeni bir proje üzerinde - ki bu projenin Metal Gear Rising olduğu ortaya çıktı zaten - çalışıyordu. Bu noktada sürecin nasıl geliştiği ile ilgili sözü yine Kojima2nın kendisine bırakalım ve Rising'in geliştirilmesiyle ilgili daha fazla detayı kendisinden dinleyelim:

"O zamanlar yeni bir proje üzerinde çalışıyordum. Proje henüz tasarım aşamasındaydı ve ben bu yeni markanın kontrolünü ekibin üstlenmesini istiyordum,"

"Fakat bu fikre karşı çok büyük bir tepki geldi. Daha sonra birisi Rising'e dönüşecek olan fikri öne sürdü. MGS5 çok fazla yük olduğu için, bu Raiden'ın hikayesini anlatan bir oyundu. Ekibin üzerinde çalışırken daha rahat hissedeceği bir yan hikaye idi."

"Asına sadık gizlilik öğeleri içeren bir MGS arzulayanlardan gelecekte çıkacak olan devam oyununu sabırla beklemelerini istiyorum," diye devam ediyor Kojima.

"Bir noktada, (MGS4'e bir devam) oyunu yapmak durumunda olduğumuzu biliyorum, fakat ne zaman olacağı hakkında bir fikrimiz yok."

Ana hikayeyi devam ettiren / geliştiren bir MGS oyunu mutlaka gelecek ama bu bekleme süresinde karnımıza yine ağrılar girecek. Neyse ki Kojima'nın bu aralar ketumluğu üstünde değil de gelişmelerden haberdar olup kendimizi biraz olsun avutabiliyoruz.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.