Metro Exodus senaryosu serinin diğer oyunlarından daha uzun olacak

Metro Exodus senaryosu serinin diğer oyunlarından daha uzun olacak

Dostumuzu da düşmanımızı da kendi kararlarımız belirleyecek.

Büyük bir sürpriz gerçekleştirerek E3 2017’deki Microsoft konferansında duyurulan Metro Exodus, farklılıklarla geliyor. Özellikle grafikleri ve kıyamet sonrası dünyasıyla ilgi çeken oyunun senaryosunun, diğer iki Metro oyunundan daha uzun olduğu açıklandı. Oyunun yapımcısı Jon Bloch’a göre Metro Exodus, senaryo olarak ana oyun Metro 2033 ve ek oyun Metro: Last Light senaryosunda çok daha fazla yer kaplıyor. Oyunun senaryosunun uzun olacak olmasının ise çok önemli ve oyun dinamiklerini etkileyecek bir sebebi var.

Metro Exodus senoryosu serinin diğer oyunlarından uzun olacak

Oyunun yapımcısı Jon Bloch, Metro Exodus senaryo metinlerinin uzunluğunun sebebini, oyundaki diğer karakterlerle olan etkileşime bağladı. Bizler de, oyun yapımcısının sözleri doğrultusunda, yeni oyunda yapabileceklerimizi özetleyelim. En önemlisi, yeni oyundaki senaryo, tamamen çizgisel ilerlemeyecek. Oyunun bir açık dünya olmadığı daha önce açıklanmıştı ama bölümlerin açık dünyaya benzerlik gösterecek biçimde büyük olduğu da biliniyordu. Açık dünya rol yapma oyunlarında sıklıkla rastladığımız diyalog sistemleriyle bol bol karşılaşacağız yani. İşin özel kısmıysa, yaptığımız konuşmalar sırasında verdiğimiz kararlarla, tabiri yerindeyse dostumuzu, düşmanımızı kendimiz belirleyebileceğiz.

Diyaloglar ve verdiğimiz kararlar doğrultusunda, bir karakterin seçeceği yolu belirlememiz, diyalog sisteminin ve dolayısıyla senaryonun uzayacağı anlamına geliyor. Şöyle ki, yanlış bir söz söylediğimizde dostlarımız bile düşman olabilecek. Bir müttefikimize söylediğimiz yanlış sözler doğrultusunda, kendisi bizi öldürmeye çalışabilecek veya destek vermeyi kesecekler. Konuştuğumuz kişilerin farklı rollere bürünüyor olması da doğrudan senaryoyu uzatan etkenlerden olacak.

Senaryo ve diyalog sisteminin karar vermeye zorlayan derecede uzunluğunun yanı sıra, Metro Exodus için bazı farklı mekaniklerinden de bahsetti Jon Block. Oyunun dünyasında, farklı hava koşullarıyla karşılaşacağız. Değişen hava koşulları, oyundaki ilerleyişimizi ve kullandığımız savaş tercihlerini etkileyecek. Mesela, düşmana gizlilikle yaklaşmak istiyorsak, fırtınalı havalar işimize yarayacak oyunda. Ayrıca gündüz ve gece döngüsü de gizlilik adına kullanılabilir olacak. Kamplara yapacağımız baskınlarda, düşmanlara sessizce yaklaşmak istiyorsak, gece olması işimizi kolaylaştırırken, etrafta daha fazla düşman bulunacak.

Merakla beklenen Metro Exodus, oyunculara sunacağı özgürlük ve tercih imkanıyla oldukça ilgi çekeceğe benziyor. Farklı dinler, toplumlar, değişik yaşayış biçimleri, mutantlar ve canavarlarla karşılaşacağımız oyun, deneyimlenmesi gerekecek bir kıyamet sonrası dünya sunacağı belirtiliyor. 2018 senesi içerisinde çıkması beklenen oyunla ilgili yeni haberler geldikçe sizlerle paylaşacağız.

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın