Avatar
Yazar: Abdulvahit Özkan, Editör Yazım tarihi: 14.12.2011

VGA'da süpriz bir biçimde yeniden günyüzüne çıkan Metal Gear Rising: Revengeance hakkında Kojipro, bir kaç detay daha açıkladı ve bazı yanlış anlaşılmaları düzeltti.

Oyunun zaman çizelgesinin Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots'ın hemen devamını konu alacak şekilde değiştirildiğinin ortaya çıkmasıyla birlikte oyunun da MGS4'ün devamı olacağı ile ilgili bazı söylentiler ortaya çıkmıştı. Fakat Andriasang sitesinin belirttiğine göre, Kojima Productions Twitter üzerinden attığı mesajda bunu yalanlamış durumda.

Geliştirici, tam da "Solid" kelimesi oyunun başlığından çıkartıldığı sırada "Biz sadece oyun zamanının MGS4'ün sadece birkaç yıl sonrasını konu alacağını söyledik. Metal Gear Rising, Metal Gear Solid serilerinin bir parçası değil. Şu anda bundan daha fazlasını söyleyemeyiz," şeklinde bir mesaj atmış.

Kojipro podcast'inde ikinci el kaynaklardan, oyunun Platinum Games'e nasıl teslim edildiği ve tonunun ve yönünün dramatik bir şekilde nasıl değiştiği ile ilgili bazı bilgilerin yer aldığı belirtiliyor. Görünüşe göre, orijinal öncül bitmiş bir projeyi devam ettirecek kadar yeterli değil. Kojipro takımı ne yapacağından emin olmadan epey çabaladı ve Hideo Kojima da hikaye ve hareket yakalama (motion capture) öğeleri tamamlanmış olmasına rağmen projenin iptal edilmesinin vaktinin geldiğini önerdi.

Ne mutlu ki, oyunun, yarım kalan oyunu alıp tamamlamak ve onu bir aksiyon markasına dönüştürmekle ilgilenen Platinum üyelerinin bir stüdyo ziyaretiyle kurtarıldığı söyleniyor. Kendilerine sunulan içeriği tekrar inceledikten sonra, Platinum ekibi yeni bir hikaye yazma konusunu tekrar gözden geçirdiler.

Podcast'in resmi İngilizce versiyonu 13 Aralık'ta yayınlandı ve Los Angeles'taki bir basın toplantısında duyurulacak.

Kojima daha sonra daha fazla açıklamada bulundu. Dediğine göre oyun şu anda oyuncuyu oyundaki herşeyi kesmek yerine sadece belli nesneleri ve düşmanları kesme konusunda kısıtlıyor, ki bu anlaşılacağı üzere bölüm tasarımlarını zorlaştırıyor. Oyuncular hâlâ hedefleri kesebilecekler fakat seçmeleri gerekecek.

Yapımcı Yuji Korekado orijinal E3 videolarındaki tüm unsurların, düşmanları doğramak da dahil =), hâlâ oyunda olduğunu açıkladı. Yeni versiyonda, oyunun ritmi "nişan/hedef al, kes, al" yerine "kes, biç, doğra, al" şeklinde olacak. (Metal Gear RAY'i çatır çatır keseceğiz arkadşlar, az daha sabredin.)

Metal Gear Rising: Revengeance, 2012'de başlıca tüm platformlara çıkacak ve şimdiye kadar fanlardan ve markayı karalayanlar tarafından çok karmaşık tepkiler aldı.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.