Avatar
Yazar: LeaderGamer, Editör Yazım tarihi: 07.07.2011

Bioware, Mass Effect 3'teki düşmanların daha zeki ve birbirlerini tamamlayan şekilde olduklarını, böylece çatışmaların daha zorlu olacağını söyledi.

Oynanış tasarımcısı Christina Norman, Xbox 360 World'e verdiği konuşmada "Ekibin yapmak istediği bir şey varsa o da daha iyi yapay zekadır, bu yüzden de bunun üstünde çok çalıştık." dedi. "Hala biraz daha işimiz var. İstediğimiz, düşmanların daha kompleks olduğunu, birden çok davranış biçimlerinin olduğunu ve duruma göre hareket ettiklerini fark etmeniz."

Kısa zaman önce LA'deki yeni bir pozisyon için BioWare Edmonton'ı bırakan Norman, ME3'te zorluğu üst seviyelere çekmenin, düşük zorluklarda göremeyeceğimiz bazı düşman davranışlarına sebep olabileceğini belirtti.

"Artık her bir tek düşmanın bir rolü var." dedi.

Oyunu satranç tahtasına benzeten Norman, "At ve filin başka şekilde, at ve kalenin başka şekilde çalıştığına benzetebiliriz bunu." dedi. Bu benzetmeden dolayı özel kutlamalarımızı sunuyoruz. "Bu da bölüm ve çatışma tasarımcılarına birçok olanak sunuyor. Direkt olarak aynı şekilden gitmektense, bu parçaları farklı kombinasyonlarda bileştirme olanağı."

Daha zeki düşmanlar, daha zeki oyuncular gerektirir aynı zamanda. Bu yüzden Bioware oyuncuları hareketli olmaya itiyor.

"Yani oyuncu asla 'Çok güvenli bir yerde siper alıyorum, sürekli buradan savaşacağım.' demeyecek. Onun yerine 'Düşmanlar bana doğru hareket ederken savaş alanında nasıl hareket etsem ki?' diye düşünecek." diye açıkladı Norman.

Bosslar ve büyük düşmanlar da bir yeniden yapılandırma görecekler.

"Düşmanların zayıf noktalarına vurarak onlarla etkileşime geçebilir veya çevreyi onlara karşı kullanabilirsiniz. Bu ME3'teki büyük düşmanlarla dövüşmeyi daha ilginç kılıyor."

Mass Effect 3, PS3, PC ve 360 için 6 mart 2012'de çıkıyor.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.