Avatar
Yazar: Çağla Demirbaş, Editör Yazım tarihi: 18.11.2016

Take-Two Interactive Yazılım CEO'su Strauss Zelnick, oyun incelemelerindeki anormal puanlamalara tepki gösterdi. 7 Ekim 2016 tarihinde  PlayStation 4, Xbox One ve PC için piyasaya sürülen Mafia III incelemelerde uçlarda puanlar almıştı. Görülen o ki bu durum geliştirici ve dağıtımcı ekibi biraz rahatsız etmiş.

Mafia III

Strauss Zelnick bahsi geçen konuda açıklamalarına, "Take-Two Interactive olarak eleştirileri olduğu gibi kabul ediyoruz ama gözlemlemeye başladığım şey IGN ve Forbes'tan Mafia III için harika eleştiriler alıyorken sonra bazı kötü eleştiriler yüzünden Metacritic'deki ortalama puanımızın düşmesi ve bu durumun sıra dışı olması. Düşünüyorum da, tüketicilerden oynanış konusunda biraz eleştiri aldık ama neredeyse herkes oyunun görünüşünü, hissiyatını, geçtiği ortamı, 1968 New Orleans'ının yeniden hayal edilmiş halini, Afro Amerikan suçluyu, geleneksel olmayan ana karakteri sevdi. Bunlar Mafia serisine bakmak için farklı yollar ve bence bu bir etki yarattı. Televizyondakiler de dahil olmak üzere pazarlama kampanyalarımızdan memnun muyuz? Evet. Beklenenden kötü puanlar almamıza rağmen reklamlar vermek istediğimiz mesajı verdi mi? Evet. Markamız iyiye gidiyor. Sadece iyi demek yetmez. Mafia II, sekiz milyon kopyanın üstünde sattı ve markamız büyük bir başarı olma yolunda ilerliyor." şeklinde başladı.

Strauss Zelnick, Metacritic'deki ortalama puanların önemli olup olmadığı konusunda ise gerçekçi bir cevap verdi. Bu cevap ise, "Metacritic eskisi kadar önemli olmasa da hala önemli ve eskisi kadar önemli olmamasının sebebi anormal puanlamalar. Bu ortalama puanın hesaplanmasına yardım etmiyor. O yüzden Metacritic puanları tüketicilerin gerçekten nasıl hissettiğini yansıtmadığı sürece oyunlarla ilgisiz olmaya devam edecekler. Neredeyse her sektörde inceleme puanları ilk izlenim açısından önemlidir. Sinemada bazen önemlidir. Müzikte hiç önemli değildir ama oyun sektörü için, aynı tiyatroda olduğu gibi çok ama çok önemlidir." şeklinde oldu.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.