Avatar
Yazar: Mert Durmaz, Editör Yazım tarihi: 15.10.2016

Gamescom 2015'te duyurulduğu zamandan beri büyük heyecanla beklenen Mafia III, sonunda PC, PlayStation 4 ve Xbox One platformlarında çıkışını gerçekleştirdi. Ana karakter seçimi ve geçtiği dönem itibariyle serinin diğer oyunlarına göre radikal değişiklikler yapan Mafia III, bizim de inceleme konuğumuz oldu. 2002 yılında hayatımıza girdiğinden beri hep övgüyle andığımız Mafia serisi, bakalım yeni oyununda bu başarıyı sürdürebiliyor mu? İşte yapımın tüm detaylarına nail olabileceğiniz Mafia III incelememiz!

Mafia III

Farklı bakış açısı, aynı tat!

İncelememize, Mafia serisinin her zaman en vurucu ve başarılı noktası olmuş senaryo ile başlamak istiyorum. Ancak merak etmeyin, senaryo ile ilgili tadınızı kaçıracak hiçbir bilgi bu incelemede yer almıyor. Belgesel havasında bir video ile açılışını yapan Mafia III, 1968 yılında New Orleans'ın kurgusal hali olan New Bordeaux şehrinde geçiyor. Oyunda, Lincoln Clay adında Vietnam gazisi bir karakteri canlandırıyoruz. Lincoln Clay, 1958'deki kapanışına kadar bir yetimhanede büyümüş. Ardından Delray Hollow adındaki bölgede, siyahilarin mafya işlerini yürüten Sammy Robinson ile dost olmuş. Bir süre mafyacılık oynadıktan sonra Vietnam savaşına katılan ana kahramanımız, buradan sağ salim dönmeyi başarmış. Tekrar Delray Hollow'a dönen Lincoln Clay, tam California'ya gidip başka bir hayat kurma planları yaparken, Sammy Robinson'ın Haitili bir düşman grup ve ülkenin en büyük mafya ailelerinden biri olan Marcano ailesiyle başının derde girdiğini öğreniyor ve oyunun hikayesi bu şekilde başlıyor.

Mafia serisinin diğer oyunlara kıyasla her zaman en güçlü yanı olmuş senaryo kısmı, bu oyunda da geleneği sürdürmeyi başarıyor. Ara sahnelerindeki en ince ayrıntısına kadar düşünülmüş kamera açıları, karakter animasyonları ve diyalog kurgusuyla oyun gerçekten hikaye konusunda en iddialı yapım olduğunu kanıtlıyor. Her ne kadar tanıtım videolarından görüp ana karakterimiz hakkında kuşkuya düşsek de, bence Hangar 13 bu radikal değişikliğiyle çok başarılı bir seçim yapmış. Uzun pardösü giyen İtalyan bir karakter yerine Lincoln Clay gibi vahşi ve hoyrat bir ana kahramanı yönetmek bu hikayeye daha çok uymuş.

Mafia III

Peki ya oyunun çatışma mekanikleri?

"Peki anladık, oyunun girizgahı güzel atılmış. Ancak sonrası nasıl, oyun dallanıp budaklanıyor mu?" dediğinizi duyar gibiyim. Oyunun güzel yanı ise burada saklı. Yapımın hikayesi, siz ilerledikçe adeta bir çiçek misali açılıyor. Marcano ailesi ve suç dünyasının diğer önemli isimleri de senaryoya dahil oldukça, oyun bambaşka bir hal almaya başlıyor. Eğer önceki Mafia oyunlarını oynadıysanız ve hikayelerini beğendiyseniz, Mafia III'ün senaryosu hakkında aklınızda en ufak bir soru işareti kalmasın. Mafia serisindeki her oyun gibi bu oyunun da en güçlü yanı hikayesi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

İsterseniz şimdi Mafia III'ün senaryosunu ve hikaye anlatımını bir kenara bırakalım ve oynanış mekaniklerine girişimizi yapalım. Yapımın silah çeşitliliğinden ve vuruş hissiyatından başlıyoruz. Oyunda 6 çeşit silah sınıfının altında toplamda 45'ten fazla silah bulunuyor. Bu silahların modifiye ve geliştirme seçeneklerinin de olduğunu düşündüğümüzde, oyunun ateşli silahlar açısından çok geniş bir yelpazesi bulunduğunu söyleyebilirim. Bıçak gibi yakın dövüş silahlarının da olduğu oyunda, elbette iri bir karakteri yönetmemizin avantajını kullanarak yumruklarımızla da iş bitirebiliyoruz. Oyunun silah tepkileri açısından çok farklılık göstermesi, vuruş hissiyatını ciddi anlamda geliştirmiş ve zevkli kılmış. Büyük bir İtalyan mafyasından alacağımız intikam konu alındığı için elbette bolca çatışmaya giriyoruz. Bu yüzden oyunun çatışma yönünün böylesine doyurucu olması, oyunun ortalamasını yukarılara çekmeye yetiyor.

Mafia III

Sürüş dinamikleri ve yapay zeka tatmin ediyor mu?

Açık dünya elementlerinin daha büyük bir yer kapladığı Mafia III'te, elbette araçlar da büyük bir öneme sahip. Spor ve arazi araçları, kamyonlar, lüks otomobiller ve kaldırmaç gibi özel araçlara dek oyunda 50'den fazla araç seçeneği bulunuyor. Peki, dönemin atmosferini iyi yansıtan bu araçların sürüş dinamiği ve keyfi nasıl? Oyun, 2 farklı sürüş mekaniğiyle geliyor. Biri normal diğeri ise simülasyon. Oyunun ayarlarından bu 2 seçenek arasında seçim yapabiliyorsunuz. Her ne kadar isim olarak büyük farklılık gösterseler de, oyun içinde bunu ne yazık ki o kadar yaşayamadım. Özellikle aracı yer yer sakin kullanan biri olarak simülasyon seçeneğinin ekstra bir doyum verdiğini göremedim. Ancak genel olarak iyi bir izlenim yarattığını, araçların ağırlığını hissedebildiğimi söyleyebilirim. Ses efektlerinin de bolca katkı yaptığı bu kısımda, pedala yüklendiğim hissini gerçekten yaşadım.

Eminim içinizden, "Bu oyunun hiç mi kötü veya zayıf yönü yok? Bu kadar mı mükemmel bu oyun?" diyorsunuzdur. Ancak her oyun gibi Mafia III'ün de kusurları var. Oyunun en zayıf ve göze batan yönünün yapay zekası olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Yapımın gerçek anlamda açık dünya olmasıyla beraber, görevlerde de daha büyük mekanlara uğruyoruz. Haliyle daha farklı ilerleyiş şekilleri seçebiliyoruz. İşte tam burada oyunun patlak verdiği noktayı, yani düşman yapay zekasını fark ediyoruz. Görüş açılarının çok dar olduğu ve yanında adam öldürmenize rağmen işkillenmeyen düşmanlar, oyunu gerçekçilikten çok uzaklaştırmış. Gizliliğin de önemli bir yere sahip olduğu yapımda ıslık çalarak düşmanımızı kendimize çekmek gibi yetenekler verilmiş. Ancak, oyunun neredeyse tamamını ıslık çalarak bitirebiliyorsanız burada bir sıkıntı var demektir. Genelde sadece belirli bir rotada ilerleyen düşmanlar, zorlayıcı olmaktan uzaktalar. Bazen farklı yollardan ilerleyip vasat yapay zeka ile uğraşmaktansa, kendinizi direkt çatışmaya girmiş bir şekilde bulabiliyorsunuz. Güncellemelerle geliştirilir mi bilemiyorum ancak düşman yapay zekasının ciddi sorunları olduğu açık.

Mafia III

Detay kokan bir New Bordeaux!

Oyunun senaryosunu ve oynanış mekaniklerine değindikten sonra gelelim yapımın açık dünyasına. Bildiğiniz üzere Mafia III, serinin diğer oyunlarına nazaran daha geniş ve detaylı bir açık dünyaya sahip. Hal böyle olunca, yapacak ve görecek birçok şey bulabiliyorsunuz. Oyunun geçtiği şehir olan New Bordeaux, 10 bölgeye ayrılmış durumda. Bu bölgelerden her biri diğerinden farklı özelliklere sahip. Güney bölgelerde daha bataklık ve orman atmosferi yer alırken şehrin merkezinde ise daha büyük binalar ve insan toplulukları yaşıyor. Her ne kadar en büyük açık dünyaya sahip oyun olmasa da, dünyasında sunduğu çeşitlilikle bu konuda da başarılı bir iş çıkarmış. Oyunu oynamaya devam ettikçe gittiğiniz her yerin gerçekten özel olduğunu ve başka bir bölgeye benzemediğini fark ediyorsunuz.

New Bordeaux sadece farklı olmakla kalmıyor aynı zamanda yaşayan bir şehir olmayı da başarıyor. Çamaşırhaneler, holdingler, ikinci el araba dükkanları, spor salonları, barlar ve bunlar gibi daha birçok mekanı içinde barındıran şehirde, gezilebilecek ve yapılabilecek birçok şey var. Bazen tüm bu yoğun hikaye akışını kenara bırakıp bir barmenle müşterinin dertleşmesini dinlerken bile bulabiliyorsunuz kendinizi. Açık dünyasındaki karakter sayısının o dönem göz önüne alındığında gerçekçi bir şekilde oyuna aktarıldığını söyleyebilirim. Girilebilecek ve gezilebilecek birçok mekan sunan New Bordeaux şehri, her anlamda yaşayan bir yer olduğunu kanıtlıyor.

Mafia III

Görev yapısına küçük dokunuşlar.

Mafia III'ün görev kurgusuna geldiğimizde, karşımıza küçük farklar dışında aşina olduğumuz bir yapı çıkıyor. Başta bir süre hikaye tanıtıldıktan sonra oyun kendini daha özgür bir yapıya bırakıyor. Ancak tahmin edeceğiniz üzere Marcano gibi büyük bir mafya ailesinden intikam almak kolay değil. Bunun için de müttefiklere ve paraya ihtiyacımız var. Kısacası her açıdan güçlenmemiz lazım. Müttefikler, oyundaki bölgeleri ve mekanları işletebilme yeteneklerine sahipler. Mekanları Marcano ailesinin elinden aldıkça, buralara bize intikam yolunda yardım edecek arkadaşlarımızı atayabiliyoruz. Bu mekanlardan hem yan görevler hem de gelir kaynağı elde ediyoruz. Yan görevlerin çok yaratıcı olduğunu söyleyemem, genelde tütün sevkıyatı gibi ayak işlerinden oluşuyor. Ancak yine de yan görev olduğu düşünülürse iş görüyor diyebiliriz.

Müttefiklerimizin yardımcı olduğu tek kısım maddi konular değil elbette. Yeni müttefikler edindikçe oyunda daha fazla özelliğe de erişim sağlıyorsunuz. Her müttefikinizin kendine has özellikleri oluyor. Örneğin, Cassandra mühimmat alabileceğimiz bir araç yollarken, Vito Scaletta bize silah gücü olması için İtalyan arkadaşlarını yollama yeteneğine sahip. Her müttefikin 3 tane bu tip kritik özelliği oluyor. Bu arkadaşlarımızla ilgilenip daha çok görevlerini yaparsanız, özelliklere de daha hızlı bir şekilde erişebiliyorsunuz. İntikam yolunda yavaş ancak sağlam adımlarla ilerlediğimizi hissettiren bu yapıyı açıkçası beğendiğimi söylemeliyim. Müttefikler de ana karakterimizin bu yolda yalnız olmadığı mesajını verirken buna ek olarak oyunun görev kurgusuna da güzel bir renk katmış.

Mafia III

Dönemi çok iyi yansıtan müzik seçimleri.

Mafia III'ün müziklerine ve ses efektlerine de değinmemek olmaz. Oyunda, 1960'ları çok iyi bir şekilde yansıtan 3 adet radyo istasyonu mevcut. Bu radyo istasyonları, 100'den fazla lisanslı müzik ve New Bordeaux dünyasından haberleri içeriyor. Özenle seçildiği belli olan müzikler, gerçekten oyuncuyu eğlendirmeye ve havaya sokmaya yetiyor. Ses efektlerinde de vurucu ve keskin seçimler yapılan oyunda, özellikle araç seslerinin bu kısımda bir adım öne çıktığını söyleyebilirim.

Oyunun güzel müziklerini bir kenara bırakıp, toplanabilir eşyalardan da biraz bahsedelim. Önceki Mafia oyunlarından aşina olduğumuz Playboy dergileri bu oyunda da yerini koruyor. Bu dergilerin yanında, Vargas tabloları, albüm kapakları, komünist posterler ve motorcu dergileri de toplanabilir olarak sizleri bekliyor. Mafia III'ün güzel yanlarından biri, toplanabilir eşyaların sadece başarım kazanmak amaçlı yapılmamış olması. Oyunda işlev kazandırılmış, toplanabilir elektronik parçalar bulunuyor. Bu parçaları, New Bordeaux'nun farklı yerlerinde bulunan bağlantı kutularına takarak, o bölgeler hakkında haritada daha fazla bilgiye sahip olabiliyoruz. Basit eşyaların başarımlar dışında daha farklı amaçlara hizmet etmesi küçük, güzel detaylardan biri olmuş.

Mafia III

Nasıl bir performans sergiliyor?

Mafia III genel olarak başarılı bir oyun olabilir fakat, grafik olarak durum nasıl? Öncelikle gözüme çok takılan bir şeyden bahsetmek istiyorum. Oyunun gökyüzü gerçekten berbat. Öyle böyle değil, acilen düzeltilmesi gereken, belki de yeniden yapılması gereken bir gökyüzü var oyunda ve bu beni inanılmaz rahatsız etti. Google Görseller kısmından yüksek çözünürlüklü bir gökyüzü resmi konulsa, oyun gerçekten çok daha güzel olabilirmiş. Bu problemin haricinde, çözünürlük arttıkça ortaya çıkan bir bulanıklaşma durumu var. Özellikle çözünürlük 4K olduğu an, oyun inanılmaz bulanık oluyor fakat herkes 1080p üstünde oynamayacağı için bunu çok çok büyük bir problem olarak görmüyorum ben. Zaten bunlar haricinde de oyunda problem yok gibi. FPS durumundan bahsetmiyoruz çünkü 30 FPS kilidi çok yakın bir zamanda kalkacak idi, açıklaması yapıldı.

MSI sponsorluğunda MSI GT72S 6QE Dominator Pro G isimli dizüstü bilgisayarımız ile oyunu oynamayı denedik. Oyunu neredeyse son ayarlarda 30 FPS kilidi ile rahatça oynayabiliyoruz bu bilgisayar ile birlikte. Fakat işin içine 60 FPS girince, tüm ayarlar en yüksekte iken 60 FPS değerine tutunabilir miyiz, şimdilik bilemiyoruz. Bunu görebilmemiz için oyuna öncelikle o güncellemenin getirilmesi gerekiyor fakat FPS değerlerini bir yana bırakın, oyun PC platformunda gerçekten güzel görünüyor eğer güçlü bir cihazınız varsa. Tabii konsol sürümleri de bu durumda kötü kalmıyor, o sürümler de gerçekten oynamaya değer.

msi-gaming_msi_logo-horizontal-black-cmyk-987x356mm_300dpi

Mafia III alınmalı mı?

Mafia III, serinin diğer oyunlarında olduğu gibi senaryosuyla kendini kanıtlayan bir yapım olmuş. Oynanış ögeleri türünde en başarılı olmasa da, ilgi çekici hikayesi ve açık dünyası oyunun eksi yönlerini kapamaya yetmiş diyebilirim. Özellikle aksiyon ve macera türünü seven oyuncuların deneyim etmesi gereken Mafia III'ü, serinin önceki oyunlarını oynamış oyunculara da rahatlıkla tavsiye ediyorum. Başarılı bir hikaye sunumuyla çok kaliteli bir 15-20 saat geçireceğinizi temin eden oyun, yan görevlerle bu süreyi uzatma seçeneği de veriyor. 1960'lar atmosferini başarılı bir şekilde yansıtan Mafia III, türün sevdalılarının kaçırmaması gereken bir yapım oluyor.

Mafia III'e Voidu aracılığı ile sahip olabilmek için tıklayınız

[inceleme]

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.