Oyun performansını ve görsel deneyimi optimize etmek isteyenler için vazgeçilmez bir aracı olan Lossless Scaling, geliştirici THS tarafından büyük bir güncellemeyle güçlendirildi. Yazılım, tam bir yıl önce piyasaya sürülen Frame Generation bölümünü, çok daha etkili hale getiren 3.0 (beta) sürümüyle yepyeni bir seviyeye taşıdı.
Geliştiricinin açıkladığına göre, bu güncelleme kalite, gecikme ve performans alanlarında çarpıcı iyileştirmeler sunuyor. En dikkat çekici güncellemelerden bazıları şunlar:
- Titreşim ve Kenarlık Artefaktları Azaltıldı: Bu iyileştirme hem hareket netliğini hem de pürüzsüzlüğü belirgin bir şekilde artırdı.
- GPU Yükü Azaldı: Performans Dışı Modda, LSFG 2.0 çarpanlarına kıyasla GPU yükü %40 oranında düştü. X2 çarpanının üzerindeki oranlarda ise %45'in üzerinde bir düşüş kaydedildi.
- Gecikme İyileştirildi: Geliştiricinin testlerine göre, Lossless Scaling Frame Generation 3.0, 2.0'a göre %24 daha düşük gecikme süreleri sunuyor.
Lossless Scaling 3 Kare Hızı ve Performans İyileştirmeleri Sunuyor
Lossless Scaling 3 beta sürümü, x20'ye kadar kare hızı oluşturma çarpanlarının kilidini açıyor. Geliştirici, bu yeni yeteneklerden maksimum fayda sağlamak için bazı önerilerde bulunuyor;
- Temel Kare Hızı: 1080p çözünürlükte en az 30 FPS gerekli. 40 FPS veya daha yüksek değerler tercih edilirken, 60 FPS ideal kabul ediliyor.
- Oyun Kare Hızını Kilitleyin: Bu, %100 GPU yükünden kaçınılmasına ve daha pürüzsüz bir oynanış deneyimine olanak tanıyor.
- Çözünürlük İçin Ayarlar:
- 1440p için %75'e ayarlayın.
- 4K için %50'ye ayarlayın.
- Yüksek Yenileme Hızı Kurulumları: Daha yüksek çarpanlar (X5 veya üstü) 240Hz, 360Hz veya 480Hz gibi yenileme hızları için optimize ediliyor. Örneğin:
- 240Hz için 48 FPS × X5.
- 360Hz için 60 FPS × X6.
- 480Hz için 60 FPS × X8.
Yeni çıkan PC oyunları NVIDIA ve AMD tarafından sunulan yerel çerçeve oluşturma teknolojilerini desteklerken, eski oyunlar bu yazılımdan özellikle fayda sağlayabilir. Yoğun şekilde modifiye edilen eski oyunlar, Lossless Scaling sayesinde daha modern bir deneyim sunabilir.
THS, kullanıcıların yeni sürümü deneyimlemek için Steam kitaplığı üzerinden opt-in bir beta sürecine dahil olabileceğini duyurdu. Bunu yapmak için yazılıma sağ tıklayarak “Özellikler” menüsüne gidip, “Betalar” sekmesinden beta sürümünü seçmek yeterli.
Windows 11 24H2 kullanıcıları için Microsoft’un KB5046617 güncellemesiyle DXGI Capture API’si yeniden kullanılabilir hale getirildi. Bu yenilik, yazılımın Windows 11 ortamında daha etkin çalışmasını sağlıyor.
Lossless Scaling Frame Generation 3.0 beta güncellemesi, hem teknik iyileştirmeleri hem de kullanım kolaylığıyla dikkat çekiyor. Görünen o ki, bu yazılım eski ve yeni oyunları modern oyunculuk standartlarına taşımak için ideal bir araç olmaya devam edecek. Kullanıcıların geri bildirimleri, yazılımın gelecekteki gelişmelerine yön vermede kritik rol oynayacak.